Nu Online
Momenteel zijn er 363 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Afspraak maken bij bruidswinkel

25-9-2010 22:33:15
Hallo allemaal,

Ik heb nog maar eens een vraagje. Ik wil binnenkort op jacht gaan naar een bruidsjurk, maar mijn vraag is hoe lang op voorhand je zou moeten bellen voor een afspraak. Ik wil ook wel 's zaterdags gaan omdat ik anders perse verlof moet nemen van het werk...
Ik wil ook naar een paar bruidswinkels gaan voor ik een beslissing neem. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat ik me verplicht ga voelen in de winkel om gelijk iets te nemen. Zijn ze opdringerig in de bruidswinkels? Allé als ik echt dé jurk zie dan neem ik die uiteraard, maar als ik twijfel dan wil ik wel eerst naar een andere winkel gaan natuurlijk.
Als je een jurk naar je zin vindt nemen j ullie dan gelijk ook lingerie en schoenen of zo of is dat voor een keer nadien of een andere winkel of ...?
Alvast bedankt!

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 978

marta
23-7-2011
 Meld misbruik26-9-2010 10:47:57

bij le chapeau in Antwerpen moet je voor een zaterdag toch zeker een maand tot 2 op voorhand een afspraak maken want hun zaterdagen zitten snel vol aangezien ze 3 uur per bruid uitrekken waar je persoonlijk begeleid wordt door een verkoopster. voor de rest kan ik je nog niet helpen aangezien mijn afspraak pas binnen een maand is vastgelegd :)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-9-2010 12:20:46

Ik had 2 weken op voorhand gebeld naar Couture Rachel. Dat was wel om op een weekdag te passen... Maar daarna zijn we nog naar Het Bruidshuis geweest zonder afspraak en dat was ook geen probleem.
Bij Rachel was de verkoopster héél opdringerig! Waardoor ik me zelf helemaal niet op mijn gemak voelde... Als ik een optie op een bepaald kleed wilde nemen, moest ik ook al een bepaald bedrag op voorhand betalen. Héél vreemd vond ik dat... Mijn nicht en ik zeiden dat we het nog even gingen laten bezinken en zijn toen naar Het Bruidshuis gereden. Daar waren ze minder opdringerig en heel behulpzaam. Ik heb mijn kleed ook daar besteld, diezelfde dag nog.
Bij Rachel kwamen ze ook al meteen met juwelen en zo aandraven, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Bij Het Bruidshuis was dat ook allemaal aanwezig, maar daar hebben ze geen enkele keer op gewezen. Enkel als ik er zelf iets over vroeg, zouden ze dat aanbieden. Ik heb mijn lingerie, juwelen en schoenen dan ook niet daar gekocht.

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik26-9-2010 12:24:15

Dag Claudio.

Ik trouw op 1/10 en ik was eens langsgeweest in maart naar een winkel en die deden alsof ik bijna te laat was.
Toen ben ik in april naar een andere winkel gegaan en voor hen was het goed op tijd. Het enige was zij wilden was dat het kleed voor de zomer er was omdat de fabrieken dan sluiten, maar verder.
Het is afhankelijk welke winkel. Die grote winkels zoals Linea of andere die wille graag vlug hun agenda gevuld. Maar ga je naar een degelijke winkel in een kleinere stad, dan gaat het vlot hoor!!

Groetjes,

S

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik26-9-2010 12:25:16

Sorry, ik had Claudio getypt ipv Claudia

Roxanne
25-6-2011
 Meld misbruik26-9-2010 13:25:54

Ik heb mijn kleed bij Le Chapeau gekocht...
Ik had op een donderdag gebeld en kon meteen de eerste zaterdag komen dus ik had veel geluk.
Gewoon bellen en zien.
Ik heb mijn kleedje wel meteen gevonden in de eerste winkel. Ik heb mijn sluier hier ook gekocht. Voor lingerie en schoenen ga ik eerst nog ergens anders kijken.... Dit heb je pas nodig bij de tweede pasbeurt....

Ik ben mijn kleed gaan bestellen in mei 2010 en de eerste pasbeurt is in april 2011en ik trouw op 25/06/2011 :-)

Ik was er vroeg bij maar dat vonden ze in de winkel geen probleem...
Mijn kleed is al besteld dus een zorg minder op ons lijstje :-)

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik27-9-2010 16:41:26

hoi Claudia,

Ik heb begin vorige week gebeld om zaterdag te gaan passen bij Lilian Claes te Herentals, en dit was geen probleem (het was er toch wel vrij druk), in de namiddag ben ik dan nog zonder afspraak naar Bruidsparadijs en Bruidshuis (Merksem) geweest, wat ook geen probleem was...
Ze raadden me overal wel aan om zeker 6 maand voor het huwelijk je jurk te bestellen.

Ik had het beste gevoel bij Lilian Claes, vriendelijk, behulpzaam en helemaal niet opdringerig. De andere 2 winkels spraken me niet echt aan, in het Bruidsparadijs vond ik niet echt m'n ding en in Bruidshuis leek het precies tegen hun zin om me te helpen...

Lingerie en schoenen hoef je absoluut niet in dezelfde winkel te kopen, daar ben je vrij in (volgens mij kan je zelfs zonder probleem een stukje stof krijgen om ergens anders bijpassende schoenen te vinden).

Normaal ga ik zaterdag terug passen (nu met mijn zus en schoonmoeder erbij), omdat ik toch wel mijn droomjurk heb gevonden . Misschien dat ik ze gelijk dan wel bestel...

Geniet maar van het passen! Ik vond het in ieder geval geweldig leuk!

Amber
10-10-2010
 Meld misbruik27-9-2010 18:34:02

Hey

Ik heb mijn kleed in Lochristi, Linea linn. Heb er 4maand op moeten wachten daar het v Italië moest komen... Nu hangt het gelukkig reeds geruststellend thuis :-)
Dus zeker 6-7 maand is niet te vroeg !

Grtjs

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik27-9-2010 20:45:31

Hey Joyce,

En welke jurk is het geworden?

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik28-9-2010 9:11:42

hey Claudia

Momenteel nog geen, maar ik denk dat ik zaterdag mijn kleedje ga bestellen . Ik ga sowieso nog eens terug kijken met mijn zus en schoonmoeder en dan ga ik beslissen.

Geef even je e-mailadres, dan kan ik het merk en model doormailen, want mijn toekomstige durft al wel eens op dit forum te lezen, en ik wil de verrassing niet verpesten

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik28-9-2010 20:46:14

Hey mijn mailadres is claudia.vanagtmael@hotmail.com
Ik ben al benieuwd :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info