Terug naar overzicht
Wij gaan het de volgende dag op het graf van mijn schoonvader leggen.
Ik heb het laten indrogen en op mijn dressoir in de living gezet. Het trekt wel helemaal niet meer op het oorspronkelijke, maar ik krijg het niet over mijn hart om weg te gooien!
Wij hebben het de dag na ons trouw geofferd aan Maria voor een vruchtbaar huwelijk :)
Het mijne is - met heeeel veel pijn in het hart - in de vuilbak beland. Het was enkele dagen na ons huwelijk volledig verwelkt. Maar het staat op foto enzo, dus ik zal zeker niet vergeten hoe het eruit zag + dat er nog zoveel andere - gelukkig wel houdbare - herinneringen zijn aan onze mooiste dag.
Het mijne hangt ondersteboven in de berging maar is helaas helemaal niet mooi gedroogd. Eigenlijk zou ik het dus beter weggooien maar dat krijg ik nog niet over mijn hart. Misschien binnen een paar weken Geen idee wat je nog met je boeket kan doen als het een jaar in de diepvries gezeten heeft. Misschien alsnog proberen te drogen?
Als je het gewenste resultaat hebt, kan je uitkijken voor een staandertje om uw boeketje in huis te zetten. Ik heb nog een idee wat ik met het mijne ga doen. Ik zou het graag op het graf van mijn oma gaan leggen, maar mijn aanstaande zijn mama is eveneens gestorven. Dan zou het niet eerlijk zijn tegenover haar.
Ik heb het mijne laten vriesdrogen en zit nu in een mooi glazen kastje dat staat op mijn dressoir.
ik heb ook een vriendin die haar boeket liet vriesdrogen en het zag er inderdaad nog heel goed uit , enkel die koepel vond ik maar niets, dat was zo een glazen piramide ding, :( leek eigenlijk een beetje op een boeket dat je op iemands graf kan zetten daardoor bij mij wordt het een parapluutje met bloemen dus ja kzie me die paraplu al vriesdrogen :D groetjes Fatimma
Aanvulling hierbij: calla's kan je niet laten indrogen en ook niet laten vriesdrogen! Bij mij zaten er zowel calla's in als roosjes en die calla's zijn bij het drogen helemaal verfrommeld. De roosjes zijn wel mooi ingedroogd. Een vriendin van me had ook een mengeling en in haar gevriesdroogd boeket zitten nu nepcalla's: hélemaal niet mooi, want dit steekt enorm af tegen de mooi gevriesdroogde bloemen...
Omdat ik mijn boeket ook graag wil houden heb ik gekozen voor zijden bloemen. Het gaat zeker 20-30 jaar mee en is heel makkelijk te onderhouden. Hier in Roeselare is een speciaalzaak "kunstbloemen Sofie". Het resultaat is echt mooi en je moet al heel dicht kijken of zelfs voelen om te weten dat het "nep" is. Bijkomend voordeel is dat je niet op het laatste nippertje je boeket moet afhalen de dag zelf. Bij mij ligt het nu al mooi ingepakt in mijn kast. Aangezien ik in december trouw hoef ik ook geen schrik te hebben dat de bloemen afzien van temperatuurverschillen. Na ons huwelijk zal ik wel foto's plaatsen.