Nu Online
Momenteel zijn er 369 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eten

29-9-2010 22:06:25
Hallo,

Ik heb nog eens een vraagje. Om financiele redenen geven wij alle gasten geen eten, maar wij doen voor de suite een bbq. Het avondfeest begint rond half acht en we wilden dan een soort van hapjes doen en in de late avond een bruidstaart. Maar zou dit voldoende zijn?

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1817

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik29-9-2010 22:34:47

Hoi Claudia,

Wij geven ook een bbq voor enkel de familie, en dan met het dansfeest geven wij een dessertenbuffet met bruidstaart. Ik denk als je het op voorhand duidelijk vermeld op je uitnodigingen dat er geen probleem is.

Grtjs

Sara

nathalie
15-8-2011
 Meld misbruik29-9-2010 22:43:30

wij hebben ook een heel klein budget ,
en we gaan dan smiddags met onze suite goed eten en dan savos laten wij een fritkraam komen , dit zullen mss sommige mensen oridinair en goedkoop vinden , maar heb al een heel systeem uitgewerkt van de eerste keer tafel per tafel te laten gaan.en dan jah ook in plaats van plasticken fritzakjes van die porseleinen te huren , geeft er een iets chiquer detail aan denk ik dan , ik mocht ook de fritwagen versieren dat het iets feestelijker word.
Hij komt a volonte bakken voor drie uur lang , dus dan denk ik dat de mensen wel hun buikje vol zullen kunnen eten.Het is niet exact wat ik wilde , maar met ons budget was dit de enige oplossing voor ons gasten niet met een lege maag naar huis te laten gaan.
Voor dessert ben ik er nog niet echt uit.

groetjes

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik29-9-2010 22:43:43

Hey Sara,

Hoe gaan jullie dat vermelden op de uitnodigingen? Ik dacht iets in de aard van 'avondfeest met een hapje en een drankje'

Gr Claudia

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik29-9-2010 22:45:08

Hey Nathalie, de broer van mijn verloofde heeft dat dit jaar ook gedaan. Het was echt superleuk en je hebt daar echt genoeg mee gegeten vond ik.

eline
20-5-2011
 Meld misbruik29-9-2010 22:55:17

Dag dames

Wij doen dit ook. Wij eten met de suite een lekker hoofdgerecht rond 18h en rond 19.30 start ons 'receptie met aansluitend dansfeest" (ik denk dat we het zo zullen formuleren op onze invitaties)

wij geven 8hapjes pp tijdens de receptie, later op de avond volgen er verse frietjes en mini-sandwiches
nog later op de avond volgt ijskarretje met ijs en sorbet

wij doen dit in een gerenommeerde feestzaal die openstond voor ons budget en idee

ik ben meteen eerlijk geweest tegen de gastvrouw en zei dat ik geen budget had van 80 euro PP
nu zullen we aan 50 euro zitten PP maar iedereen zal ruim voldoende hebben gegeten en gedronken

gr eline

chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik30-9-2010 8:05:04

Hey Claudia,

Het is toch normaal als dat jullie keuze is zal iedereen dat begrijpen, ik heb zoiets van het gebaar telt he!!!
Maar zou een versje maken voor de uitnodigingen dat de genodigden dit wel verwachten op voorhand, dat je geen rare reacties gaat krijgen en dan gaat dat geen probleem zijn.
Ik zie hier wel enkele die 50euro uitgeven aan beparkte dingen dat is natuurlijk hun keuze maar wij zijn echter gesteld voor minder, met volledig buffet, desserten buffet, bruidstaart en drank all in, wil gewoon zeggen dat je met een beperkt budget heel wat kunt het is gewoon wat speur en zoekwerk.
Claudia, welk uur trouwen jullie juist want jullie trouwen ook in Heist Op Den Berg een weekje na ons dacht ik he!!!
Ga ik jullie eens komen bewonderen op jullie prachtige dag.
Grtjs en nog veel succes....

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik30-9-2010 8:55:52

Hey,

Wij zijn eerst met de suite heel deftig gaan eten op restaurant en om 21h30 begon dan onze trouwfuif. Wij hebben "trouwfuif" op de uitnodiging gezet en ook het uur zo gekozen dat mensen wisten dat ze geen eten moesten verwachten. Wij hadden 'snachts (rond middernacht) wel lekkere broodjes voorzien.
Ik denk dat als je het goed omschrijft op je uitnodiging er geen enkel probleem is hoor.
Claudia, ik zou wel opletten met het woord avondfeest op je uitnodiging want veel mensen verwachten dan dat het met een heel maal gaat zijn. Dansfeest met een hapje en drankje is misschien beter?

Groetjes,
ilse

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik30-9-2010 10:18:40

hoi Claudia,

Wij hebben net hetzelfde principe gekozen en gaan op onze uitnodigingen 'avondfeest met avondhapje' zetten.
Nu blijkt dat onze zaal het net iets uitgebreider ziet dan wij, maar van prijs valt het eigenlijk nog best mee (37 euro pp, drinken, receptiehapjes, mini-hamburgers, mini-hotdog... en om 00.30 nog frietjes inbegr. - van 20u tot 03u). En voor de suite ('eretafel') hebben wij een speciale all in prijs (95 euro pp), waar diner (4 gangen), dranken tijdens diner en het avondfeest (zowel de drank als de hapjes) inzitten...

Nog een vraagje voor de andere bruidjes: geven jullie bubbels bij aanvang van het avondfeest/dansfeest? Wij twijfelen nog...

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik30-9-2010 11:20:21

Hallo,
Wij gaan ook voor deze formule: receptie (met bubbels) met aansluitend dansfeest gekozen. Ik moet zeggen dat die bubbels voor ons héél feestelijk overkomen en ook een zekere klasse uitstralen. Wij laten er lepelhapjes bij serveren, tappaschotels en groentjes met dipsausje. Het lijkt ons een gezellige start van het feest.
Na een uurtje begint het dansfeest (met later op de avond nog wat broodjes, e.d.)
Er is bij ons geen diner voorzien (enkel 's middags na de gemeente een glaasje met wat broodjes voor de directe familie)

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik30-9-2010 12:38:08

wij hebben net hetzelfde probleem...
en we hebben een heeeeeel grote familie. Hiervan zijn er een heel deel die ik ni eens ken maar kan je die mensen moeilijk niet uitnodigen is dan weer de vraag???

We hadden al gedacht om enkel de familie (dat zijn al meer dan 130 volw en 30 kindjes) uit te nodigen op de bbq en nadien vrienden en collega's naar het dessertenbuffet te laten komen en dan het dansfeest in te zetten. Zodat toch iedereen aanwezig kan zijn. En dan geen receptie vooraf te doen.

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik30-9-2010 13:25:25

Bedankt allemaal voor de info! Ik ben er echt al veel mee geholpen en ik ben blij dat ik niet de enige ben die niet iedereen eten geeft.

@Chrisje: Wij trouwen om 13u voor het gemeentehuis en om 14u voor de kerk en dat is inderdaad op vrijdag 12/08/2011. Maar wij trouwen niet in Heist-op-den-Berg, maar in Hulshout. Je bent altijd welkom!
Om hoe laat trouwen jullie eigenlijk?

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik30-9-2010 13:36:45

Ik zou wel opletten met het uur als je a"vondfeest" vermeld aangezien tot een bepaald uur mensen gaan denken dat er een avondmaal voorzien is.
Als het uur "randje kantje" is zou ik eerder fuif ofzo vermelden om verwarring (en honger) bij de gasten te vermijden. Als er mensen zijn die vanaf 's middags geen volwaardige maaltijd meer achter de kiezen hebben kunnen er wel knorrende magen zijn hoe lekker de hapjes/broodjes ook zijn.

chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik1-10-2010 9:15:34

Hey Claudia,

Wij trouwen dus een weekje voor jullie maar blijkbaar dan toch dicht in de buurt ;-)), we trouwen om 15u maar enkel voor het gemeentehuis te Heist Op Den Berg..
Ga jullie datum noteren en ga mijn best doen om te komen kijken met mijn dochtertje die vind zoiets super, natuurlijk he, prinsessen he!! de leeftijd zekers..!!!

Veel succes nog met jullie voor bereidingen.

Grtjs Chrisje.

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik1-10-2010 12:57:50

Hey Chrisje,

Bedankt! Ook nog veel succes met de voorbereidingen hé! Hoe ver staan jullie eigenlijk?

Gr Claudia

Nele
6-11-2010
 Meld misbruik2-10-2010 13:14:04

Wij gaan direct na de viering in de kapel een receptie geven voor iedereen (14-18u viering en receptie). Staat zo ook op de uitnodiging.

Om 20u30 kan iedereen terugkomen (naar een andere locatie wegens praktische redenen) voor een dansfeest met dessertenbuffet.
Het buffet zal worden gemaakt door vrienden, familie die allemaal hun 'specialiteit' maken. voor de opening van het buffet bestellen we nog een bruidstaart bij de bakker zodat iedereen een klein stukje taart heeft plus nog vele andere lekkere dingen.
is goedkoop en mensen vinden het leuk om betrokken te worden met de voorbereidingen...

in tussentijd eten we met de dichte familie (ouders, broers, zus, peters en meters) omdat de rest van de familie te groot is en onbetaalbaar... en ook omdat we het dan even rustig aan kunnen doen...

nog veel succes!
nele

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...