TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
4-6-2011
|
30-9-2010 13:50:16
Barcelona is ook heel mooi
|
|
lindsay
13-5-2011
|
30-9-2010 13:55:08
hoi,
wij gaan ook niet echt op huwelijksreis,
ik ben wel zot van disneyland. we zijn er al elk jaar heen geweest.
nu hadden we er alle twee toch even genoeg van, maar stiekem hoop ik toch om naar disneyland te kunnen na het huwelijk, duimen dus he ;-)
|
|
Annelies
2-10-2010
|
30-9-2010 14:02:36
Venetië, Barcelona en Sint-Petersburg ben ik al geweest, zeker de moeite. Venetië superrrrromantisch maar beetje aan de kitcherige kant. Barcelona heel mooie architectuur. Sint-Petersburg heel speciaal.
Staan nog op mijn verlanglijstje: Rome, Porto, Lissabon, ... plekjes genoeg om te bezoeken.
|
|
Helen
20-11-2010
|
30-9-2010 14:44:16
Ik ben deze zomer een kleine week op de canarische eilanden geweest (meer bepaald Lanzarote)
Dit is natuurlijk niet echt een citytrip, maar is ook best een leuke bestemming als je niet te lang en te duur op reis wil. Als je een autootje huurt, heb je op een aantal dagen makkelijk het hele eiland gezien!
Ik vond het alvast een aanrader.
Nog veel plezier met de zoektocht!
|
|
joyce
30-4-2011
|
30-9-2010 15:04:20
hoi Elke
Pisa-Firenze-Siena is ook de moeite, makkelijk te combineren (en goedkoop vliegen met Ryanair op Pisa!)
we hebben daar alles met de trein gedaan, redelijk goedkoop en super-handig daar in die steden!
|
|
Joke
7-8-2010
|
30-9-2010 15:11:34
Ik zou voor iets in Italië kiezen, lekkere zon, terrasje met een glaasje wijn en veel lekker Italiaans eten, samen genieten van de Italiaanse omgeving. Rome en Venetië zijn leuk maar echte aanraders zijn de Toscaanse dorpen die minder toeristisch zijn!
|
|
Thomas
9-4-2011
|
30-9-2010 15:23:51
Lissabon is heel erg leuk. Of Praag!
|
|
Stefanie
24-9-2011
|
30-9-2010 15:25:27
Wij hebben ook niet zoveel verlof en gaan daarom een kleine week naar Barcelona en 3 dagen naar disneyland parijs. Ik weet niet of dit echt speciaal is, maar de romantiek maak je zelf voor een stuk denk ik. Barcelona biedt ook een beetje van alles. Het heeft een strand en ja veel cultuur natuurlijk. Je kan misschien in september een paar dagen weg gaan en als het weer betert er een echte huwelijksreis van maken?
|
|
Elke
17-9-2011
|
30-9-2010 16:09:00
Alvast bedankt voor de reacties!
Wij gaan elk jaar op vakantie in Italië, dus heel veel toeristische en minder toeristische dorpjes hebben we al gedaan. Venetië en Rome hebben we nog niet gedaan, maar die staan zeker nog op mijn verlanglijstje! Mijn verloofde heeft een beetje schrik dat we in Venetië geen 4 dagen gevuld krijgen, dat we het daar allemaal al snel gezien hebben. Is het echt de moeite of blaast iedereen het op?
@ stefanie
Normaal gaan we de zomer na de trouw een grote huwelijksreis maken, maar we willen dan ook aan kinderen beginnen en misschien is het dan wel niet meer mogelijk om nog op huwelijksreis te gaan
Iemand op citytrip naar New York geweest? Is dat haalbaar in 4 dagen? Of is dat dan weer te kort?
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
30-9-2010 16:09:27
Onze leukste korte vakantie was een tripje van 5 dagen (met de wagen) naar Piemonte (Italië). Het is eigenlijk 3 dagen wijntouren per Vespa (wij huurden 2 Vespa's) met vele haltes met leuke zichten over wijngaarden, gezellige terrasjes en super, prijsvriendelijke restaurantjes.
Persoonlijk vond ik het een leuke combinatie van lekker eten, best prijsvriendelijk, origineel, avontuurlijk en romantisch. Een aanrader!
Geboekt via Thomas Cook (kan ook rechtstreeks; heb ergens nog meer info liggen).
Andere hele mooie stad is Barcelona.
Sevilla schijnt ook de moeite (zelf nog niet gedaan).
|
|
sofie
15-8-2023
|
30-9-2010 16:09:53
let wel op met een city trip! deze komen soms duurder uit dan bv een all inclusive!!!
je betaald hier immers kamer en ontbijt (en meestal ook de vlucht) een je daar bent moet je nog het vervoer van en naar de luchthaven betalen, middag en avondeten, dingen die je bezichtigd (koop hiervoor best een bezoekers pass),...
Wij zijn van de zomer "goedkoop" naar rome geweest 6 dagen alles inbegrepen waren we toch +/- 2500 eurokes kwijt en we hebben echt niet te zot gedaan. we hadden geen duur hotel en goedkope vluchten. het was echt wel een heel mooie reis!
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
|
|
Annelies
2-10-2010
|
30-9-2010 16:16:41
@ Elke
Wij hebben Venetië gedaan in 3 dagen en hebben alles gezien + enkele omliggende eilandjes.
We hebben wel het dogenpaleis en dergelijke niet bezocht.
Voor ons was het zeker de moeite. Heel aparte sfeer. September lijkt mij ideaal. Wij zijn in juli geweest en het was er toen net iets te warm voor ons.
Wat Sofie zegt is helemaal waar. Citytirps zijn vaak duurder dan een "gewone" vakantie.
|
|
Helen
20-11-2010
|
30-9-2010 17:20:24
Hey Elke,
Ik ben in februari 2009 op citytrip in New York geweest. Wij zijn toen 6 dagen geweest en hoewel het een hele leuke reis was, zou ik dat toch neit aanraden. Ikzelf, heb bijvoorbeeld redelijk veel last gehad van de vlucht en als je dan wat moet recupereren, zijn 6 dagen zo om.
Verder is de stad zo groot, dat wij ook nog lang niet alles gezien hebben wat we wlden zien en dat vond ik achteraf gezien wel wat jammer. Want het kost genoeg geld om daar heen te gaan, dus ga je ook niet onmiddelijk terug natuurlijk!
De stad is dus zeker aan te raden, maar ik zou er dan meer tijd voor uittrekken.
groetjes!
|
|
Kim
27-8-2010
|
30-9-2010 18:01:40
Ik denk ook dat je beter voor een langere periode naar New York gaat. 4 dagen is echt te kort met de jetlag, grote stad ... Ook is de vlucht daarvoor te duur...
|
|
Evi
27-8-2011
|
30-9-2010 20:57:09
Rome is supermooi en als je van Parijs en Londen houdt zeker een optie. Wij kunnen ook geen lange reis maken en gaan waarsch ook voor Rome kiezen.
|
|
M.
18-6-2011
|
1-10-2010 0:34:42
Barcelona !!!
|
|
Elke
17-9-2011
|
1-10-2010 9:13:30
Citytrips zijn inderdaad duurder dan een gewone vakantie, maar mijn verloofde kan zich in die periode moeilijk vrij maken op zijn werk en we willen toch wel een huwelijksreis daarom dat een citytrip ons ideaal lijkt.
Ik heb alvast een aantal toffe ideeën opgedaan! We hebben nog wel even tijd om de knoop door te hakken.
|
|
Karlien
27-8-2011
|
1-10-2010 10:39:02
Rome is heeeeel mooi! :) Barcelona is ook de moeite waard, mooi en heel gezellig! Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|