TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sandy
16-7-2005
|
1-3-2006 9:50:42
ik heb ook mijn inspiratie gehaald uit verschillende voorbeelden ( vanop http://www.adagioceremonie.be/AdagioDownloads.htm )
en uiteindelijk hebben we er dit van gemaakt: ik wil je vrouw zijn, al mijn liefde wil ik je geven in de allerkleinste dingen: een glimlach, een zoen, een begrijpende blik. Ik wil met je lachen en wenen, je eeuwig trouw blijven en een houvast zijn als je me nodig hebt. Ik wil een goede mama zijn voor onze kindjes. In één zin: ik wil je echt gelukkig maken.
sandy
|
|
Ingrid
27-5-2006
|
1-3-2006 10:03:35
Wij trouwen niet voor de kerk, maar ik weet niet waarvoor jullie ze gaan gebruiken, stadhuis of krk, want ik denkd at er toch een verschil is. Wat ik eigenlijk wou zeggen is; wij gaan ze volledig zelf schrijven, zonder aan elkaar op voorhand te tonen - gelijk in de films...zo zullen er die dag toch nog enkele verrassingen zijn voor mij. Ik denk dat dat wel leuk is, met dat je al alles zelf organiseert (allé ik toch, en denk niet dat ik het enige bruidje ben die tot in de puntjes zal weten hoe "haar dag" er uit zal zien...), vind ik het leuk toch nog een paar vraagtekens te hebben. Succes !! Groetjes, Ingrid 27/05/06
|
|
gert
12-11-2005
|
1-3-2006 12:05:15
Hallo Sandy,
Wij hebben onze inspiratie ook uit een aantal misboekjes gehaald en er zelf het volgende van gemaakt (wij wilden bewust niets over kinderen in onze huwelijksgeloften) :
..., ik hou van je en ik wil samen met jou verder gaan, je doen lachen als de zon schijnt, je steunen als het stormt, luisteren naar jou anders zijn, bouwen aan ons samen zijn, voor altijd.
Groetjes, Gert
|
|
Mireille
1-9-2006
|
1-3-2006 23:26:58
Hmmm...misschien stomme vraag maar doet iedereen een gelofte? En wanneer? Kerk of gemeente? Ik heb dat precies nog nooit gehoord maar ik ben enkel nog maar op bruiloften in NL geweest en misschien is dit hier in BE gebruikelijk??
Groetjes Mireille 01-09-2006
|
|
ilse
22-7-2006
|
2-3-2006 10:54:59
Lynn
Ik denk dat het het beste is als je het zelf schrijft, dan klinkt het persoonlijker voor je man ook. Als hij hetzelfde doet.. gewoon je gevoelens voor mekaar op paier zetten en er komt wel iets goed uit de bus geloof me.
Doei ilse 22/7/2006
|
|
Vicky
9-9-2006
|
2-3-2006 12:43:40
Dag Lynn
Wij hebben dit:
Trouwbelofte Deken Mag ik jullie dan vragen elkaar de rechterhand te geven en hier voor ons allen en voor God je trouwbelofte uit te spreken? Thierry Mijn lief zoeteke, ik zie je doodgraag, daarom wil ik je vriend zijn, degene die naast je blijft staan zolang het leven ons samenhoudt. Vicky Mijn bolleke, ik zie je zo graag, je bent mijn vriend, ik wil voor je zorgen en mijn leven met je delen. Thierry Ik zal mijn uiterste best doen om voorwaarden te scheppen waarbinnen jij jezelf kan zijn, vanuit jouw persoonlijkheid, zodat je je veilig en geborgen kunt voelen bij mij. Vicky Ik zie je graag omdat je bent wie je bent, ik beloof je om je te helpen je dromen te kunnen verwezenlijken.
Thierry Ik beloof je openheid en eerlijkheid zodat wij elkaar in de ogen kunnen blijven kijken, ook op momenten waarop dit moeilijk is.
Vicky Ik zal niets verborgen voor je houden, maar alles met je delen, ook al is dit niet altijd even gemakkelijk.
Thierry Mijn relatie met jou is de basis van mijn leven en de leidraad naar de toekomst. Daarom beloof ik je trouw in voor- en tegenspoed, zolang het leven ons samenhoudt. Vicky Mijn relatie met jou is de basis van mijn leven en de leidraad naar de toekomst. Daarom beloof ik je trouw in voor- en tegenspoed, zolang het leven ons samenhoudt.
Thierry Ik wil een toffe en lieve papa zijn voor de kindjes die er mogen komen, een vaste plek van veiligheid en geborgenheid. Ik wil hen dingen leren, naast hen staan en hun raadgever zijn, zodat zij hun eigen weg kunnen vinden vanuit een evenwichtige en gezonde basis.
Vicky Ik wil een toffe en lieve mama zijn voor de kindjes die er mogen komen, een vaste plek van veiligheid en geborgenheid. Ik wil voor hen zorgen, naast hen staan en hun raadgever zijn, zodat zij hun eigen weg kunnen vinden vanuit een evenwichtige en gezonde basis.
Deken Thierry en Vicky, wees voortaan één hart, één geest, één lichaam, één leven. Maak elkaar echt gelukkig. Beteken voor elkaar een veilige thuis van vrede en geborgenheid. Vind bij elkaar de kracht om samen zinvol te leven en te werken. Moge de heer Jezus Christus altijd met jullie zijn.
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
7-7-2006
|
2-3-2006 21:10:02
Onze huwelijksbelofte is heel eenvoudig. Hier volgt ze (goedgekeurd door priester)
Huwelijkszegening en huwelijksbelofte Priester: Mieke en Jeroen, telkens wordt het heel stil in de kerk als twee mensen tegen elkaar zegen “Ik wil je vrouw zijn”, “Ik wil je man zijn”. Nu zijn we weer aan zo’n moment gekomen. De afgelopen jaren hebben jullie een lange weg afgelegd van groeien en zoeken. Jullie hebben vaak gezegd “Ik zie je graag”, misschien met andere woorden, met een glimlach of een simpel gebaar. Mag ik jullie uitnodigen om in het bijzijn van God, jullie ouders, familie en vrienden de woorden te zeggen die jullie al tegen elkaar gezegd hebben. Mieke en Jeroen, zijn jullie uit vrije wil en met de volle instemming van jullie hart naar hier gekomen om met elkaar te trouwen? Mieke en Jeroen: Ja. Priester: Zijn jullie bereid als man en vrouw elkaar lief te hebben en te waarderen alle dagen van jullie leven? Mieke en Jeroen: Ja. Priester: Zijn jullie bereid kinderen als geschenk van God te aanvaarden, hen in jullie liefde te laten delen en hen in de Geest van Christus en zijn Kerk op te voeden? Mieke en Jeroen: Ja. Priester: Mag ik dan vragen elkaar de rechterhand te geven en nu jullie trouwbelofte uit te spreken? Jeroen: Mieke, omdat ik van je hou, wil ik je man zijn en van je houden zoals je bent. Ik wil samen met jou op weg gaan en beloof je trouw te blijven in goede en kwade dagen, in ziekte en gezondheid, in armoede en rijkdom. Ik beloof om een goede vader te zijn voor onze kinderen en een lieve echtgenoot voor jou. Ik wil je liefhebben en waarderen, alle dagen van mijn leven. Mieke: Jeroen, omdat ik van je hou, wil ik je vrouw zijn en van je houden zoals je bent. Ik wil samen met jou op weg gaan en beloof je trouw te blijven in goede en kwade dagen, in ziekte en gezondheid, in armoede en rijkdom. Ik beloof om een goede moeder te zijn voor onze kinderen en een lieve echtgenote voor jou. Ik wil je liefhebben en waarderen, alle dagen van mijn leven. Priester: Voortaan zal de kerkgemeenschap jullie beschouwen als gehuwden. Moge de Heer jullie huwelijk bevestigen en jullie leven zegenen. Moge jullie jawoord altijd opnieuw een bron zijn van geluk en levenskracht.
Zegening van de ringen Priester: (Phebe en Vincenzo brengen de beertjes met de ringen) Liefde vergaat nooit en kent een prachtig symbool: de ring, zonder begin of einde, altijd rond, altijd verder. Heer, zegen deze ringen. Laat ze voor Mieke en Jeroen een teken blijven van hun wederzijdse trouw en de liefde die ze elkaar toedragen. Jeroen: Mieke, Neem deze ring en laat ons nu niets denken, niets zeggen. Laat ons alleen gelukkig zijn om wat we samen weten: we zien elkaar graag. Mieke: Jeroen, Ik hou van je en wil voor altijd bij je zijn. Ik geef je deze ring. Draag hem om je vinger, maar geef hem ook een plaatsje in je hart als teken van mijn liefde voor jou.
|
|
16-7-2005
|
3-3-2006 12:37:51
aan gert: wij hadden oorspronkelijk ook niks over kinderen er in staan, maar onze pastoor ( ne hele losse, alles mocht ) stond er op dat daar iets van in stond.
ik zou graag helemaal zelf mijn gelofte geschreven hebben en die dan pas op de dag zelf de eerste keer lezen, zodat het een verrassing is, maar dat zag mijn mannetje niet zo zitten. deze gelofte deden wij in de kerk.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|