Nu Online
Momenteel zijn er 684 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vraagje?

1-3-2006 9:44:37
hallo,

zaterdag ga ik naar le chapeau voor een trouwjurk zien, weet hier iemand hoe het ze daar te werk gaan? ik ben al eens bij jagre gaan kijken en daar mochten we tussen de kleren snuffelen maar ik neem aan dat het zo niet overal zal gaan.
alvast bedankt.
groetjes Evie

15/09/06

Evie
15-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1190

liesbeth
1-4-2006
 Meld misbruik1-3-2006 10:23:50

Hallo,
ik ben zelf oko bij CHapeau gaan passen en ze waren daar heel vriendelijk. Je mag wel zelf tussen de kleedjes kijken, maar ze er niet zelf uithalen. Je duidt ze gewoon aan. Je mag ook heel veel passen en de vrouw die mij hielp ging telkens nog bijhalen. Ik mocht ook van de ene paskamer naar de andere gaan omdat er én is met allemaal spiegels, dan zie je jezelf langs alle kanten :-)
Vond het een hele fijne ervarign daar, hopelijk voor jou ook!
Groetjes,
www.liesbethenpieterjan.be

ineke
25-3-2006
 Meld misbruik1-3-2006 10:25:59

hey Evie,

Ik ga vandaag voor het eerst mijn bruidsjurk passen bij Le chapeau. Toen ik voor het eerst ging kijken, ging het er bij mij als volgt aan toe : eerst mocht ik samen met mijn moeder in een aantal boeken kijken om de stijl wat te bepalen, toen werd ons een verkoopster toegewezen, die met ons alle jurken is langsgegaan en dan werd er geselecteerd. De jurken werden apart gehangen en daarna heb ik ze één voor één aangetrokken. Ik heb zeker 15 jurken gepast en men deed daar helemaal niet vervelend over. Ze hielden ook rekening met mijn voorop gesteld budget. Je krijgt er overigens ook iets te drinken wat wel fijn is als je ergens 2 uur bezig bent met passen. Je moet er wel een afspraak maken want het kan er soms erg druk zijn. Ik trof een erg vriendelijke verkoopster maar ik vermoed als het erg druk is op een zaterdag dat de ervaring misschien wel eens anders zou kunnen zijn. Je kan er wel niet snuffelen want de bruidsjurken hangen is een afzonderlijk deel van de winkel waar je zonder verkoopster niet even binnenwandelt. Ik wens je heel veel succes zaterdag en ben eigenlijk wel een beetje benieuwd hoe jou ervaring zal zijn.

succes ine

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik1-3-2006 10:45:02

Dag Evie

Ik heb mijn trouwkleed ook bij Le Chapeau gehaald, en ze zijn daar heel wat professioneler dan bij Jagré, waar ik ook ben gaan kijken.

Bij Le Chapeau heb je een afspraak nodig. Eerst ga je achteraan in de winkel naar de boeken kijken. Dat is een open ruimte met van die hele dikke zetels. Daar liggen allemaal boeken met foto's van trouwjurken en dan kan je aanduiden dewelke je mooi vindt. Men vraagt dan ook een beetje wat je in gedachten had, en welke prijs je wil besteden. Eén gouden raad! Geef een maximumbudget op, anders laten ze je prachtige kleren zien die over je budget zijn en die je toch neit kan betalen. Ik heb zelfs een kleed aangehad van 5000 euro, zonder het te weten. Maar ze hebben ook mooie kleren van rond de 1000 euro hoor, geen schrik krijgen!

Nadien betreed je het heiligdom der heiligdommen hihi. Dat zijn 3 ruimtes vol trouwjurken. Je verkoopster haalt er iedere keer jurken tussenuit die in je stijl en budget liggen. En dan vraagt ze wat je ervan vindt. Als je het mooi vindt hangt ze dat opzij, en anders terug tussen de andere. Zo ga je alle kamers af. Nadien verzamelt ze dan alle jurken die opzij gehangen werden.

Dan vraagt ze aan jou om ze op volgorde te hangen. Diegene die je het mooist vindt eerst, en zo verder. En dan ga je passen. Ze hebben 2 pashokjes, de ene is helemaal achteraan. Dat is een grote ruimte met een grote spiegel en het paskotje is in de hoek. Ook heel ruim. En naast de grote spiegel in de algemene ruimte is er een tafeltje en zeteltjes waar 'je gevolg' kan plaatsnemen. Het andere paskotje is iets meer vooraan en iets kleiner, maar ook heel gezellig, me zo'n rode fluwelen zetel waar 'je gevolg' op kan zitten.

De verkoopster gaat mee in het paskotje en doet je kleed aan. Je mag er in feite zelf niet teveel aankomen. Op de grond liggen allemaal witte lakens. En dan kom je buiten en dan staat er een soort opstapje, een verhoogje, daar moet je dan gaan opstaan, zodat je kan zien hoe het kleed valt (anders ligt het nogal in een poef op de grond omdat voor de meeste meisjes de jurken te lang zijn).

En dan doe je de tweede, en de derde jurk aan. De jurk die je dan het mooiste vindt doe je nadien nog een keer aan, en dan doet men daar een sluier bij en zo, zodat je meer een totaalbeeld krijgt.

Voila, de kroniek van de het passen van trouwjurken!

Veel plezier, want ze doen je er echt zoals een prinsesje voelen!

Vicky
09.09.06

Lynn
27-5-2006
 Meld misbruik1-3-2006 16:05:14

Dag Evie,

kan het niet beter beschrijven dan de dames voor mij.

Maak je vooral geen zorgen, ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam, nemen de tijd voor je en hebben veel keuze!
Ik heb er wel 30 kleedjes gepast denk ik!

Succes!

Groetjes

Lynn

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info