TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ilse
17-9-2010
|
2-10-2010 15:55:41
hallo,
we zijn over twee weken getrouwd in art nouveau en niks anders dan lof hierover!!!
prijzen kloppen honderd procent met de offerte!!!
we hadden all in dranken formule en ze zijn zeker genoeg rond geweest
bij vragen mail me
|
|
rebecca
2-7-2011
|
2-10-2010 16:04:18
Eerst en vooral: proficiat!
Je vindt op het internet of in trouwmagazines wel goede checklisten
over wat je allemaal moet regelen en wanneer je er ongeveer aan moet
beginnen.
Wat er eerst opstaat is: zaal (voorlopige gastenlijst)+ eten, DJ, fotograaf, eventueel videograaf, vervoer. Zij zijn vaak al vroeg op voorhand geboekt.Dat heb ik dan ook als eerste geregeld. Nu volgen de iets minder dringende zaken zoals trouwkleed, ringen, versiering, boeket, ... Laat je niet te veel op stang jagen door wat velen al allemaal geregeld hebben. Je hebt nog tijd hoor. Ik ken ook mensen die op een half jaar tijd of slechts enkele maanden alles geregeld hebben, dus dat kan zeker ook. Er is dan gewoon niet meer altijd de garantie van 'eerste keus'. Jij hebt nog bijna een jaar dus dat komt wel goed. Geniet er vooral van!!!
Ik ben gewoon alles vroeg beginnen regelen omdat ik een druk jaar voor
de boeg heb en ik zo dacht 'wat gedaan is, is gedaan' en daar moet ik
dan ook niet meer aan denken.Tips in omgeving Stekene kan ik je niet echt geven. Mijn zus is wel getrouwd met een koets en geloof dat zij een 150€ betaald heeft ofzo. Ze is wel van Ruiselede dus dat zal wat te ver zijn voor het paardje :-) Bruidswinkels die ik bezocht heb èn tevreden over was: Bruidshuis Ellen (Oostburg, NL), La Sposa (Roeselare), Robel (Roeselare) en bruidshuis Steven in Torhout. Maar dat is misschien ook allemaal een beetje uit je regio.
Fotografen vind je hier op dit forum een hele waslijst van, naar je eigen smaak :-)
Succes alleszins!!
Groetjes Rebecca
|
|
Karine
25-6-2011
|
2-10-2010 16:13:52
Ilse,
Het lukt me niet je een berichtje te sturen...
|
|
Karine
25-6-2011
|
2-10-2010 16:18:31
@Rebecca: er is idd veel en je vindt hier idd veel, maar aangezien ik ook ergens gelezen had dat blijkbaar sommige mensen zich als verdoken bruid/egom voordoen, is het nog moeilijker om te weten wie/wat goed is, want ja dat willen allemaal eigelijk he...
Ik probeer hier dus wat goede raad op te doen, bij deze bedankt!
|
|
rebecca
2-7-2011
|
2-10-2010 16:23:33
oei, doen ze dat? Sluwe handelaars :-)
Daar had ik eigenlijk nog geen idee van ... Ik heb inderdaad ook wel wat aan de tips van het forum hier. Anderzijds, blijft het misschien altijd een klein beetje een gok?
Want wat voor de één goed is, is dat voor de andere per definitie niet... Groetjes Rebecca
|
|
Véronique
31-7-2009
|
2-10-2010 18:36:16
Hoikes,
Ik ben van St-Niklaas en mijn trouwdag is (jammer genoeg) al lang achter de rug, dus ik kan je wel wat tips geven!
Mijn kleed kwam van Het Bruidshuis in Merksem. Eerder waren we ook naar Couture Rachel in Temse geweest, maar die verkoopster deed erg opdringerig... Een vriendin van me trouwde een maand voor ons en haar kleed kwam van Rachel, maar haar retouches waren toch niet zo goed gedaan. Zij had niks om haar sleep omhoog te steken... Wat was ik blij dat ik mijn kleed in Het Bruidshuis was gaan halen!
Wij hadden een huifkar als vervoer, besteld bij Den Teugel in Stekene: www.huifkartochtendenteugel.be Die kostte nog geen €250 en dit voor een hele dag! Ze verhuren daar ook koetsen (kijk maar eens op de website). Wij hadden 's middags een picknick en dit werd ook verzorgd door de vrouw van de huifkar.
Als fotograaf hadden wij Kristof De Jonghe van Fotentiek: www.fotentiek.be Wij zijn vol lof over hem! Wij hebben heel veel spontane foto's. We merkten bijna niet dat hij er was en hij heeft echt mooie foto's afgeleverd. Zijn fotoboeken zijn geweldig! Persoonlijker dan dat vind je niet, want het boek is toch meer dan een halve meter groot met een foto uit de reportage erop gedrukt. Ook de opbergdoos maakt hij zelf, ook weer met een foto erop gedrukt. Onze huwelijksreportage hebben we gedaan in de Puytvoetbossen (aan het Shopping).
Wij hadden ons feest in Scala in Beveren en hier kan ik écht niks slechts over zeggen! Zelfs de eindafrekening bedroeg minder dan dat wij hadden berekend! We hadden voor de hele avond drankenforfait genomen, maar omdat die forfait tijdens de receptie en het diner niet was opgedronken, hebben ze ons enkel de flessen aangerekend! Dit zonder dat wij daarnaar vroegen! Ze hebben ook een prachtige tuin om de receptie te laten plaatsvinden!
Over Art Nouveau heb ik ook al héél veel goede dingen horen vertellen. Afgelopen zomer hebben wij daar een dansfeest met dessertenbuffet gehad en dat buffet was echt àf! Het waren geen grote taarten waar ze stukjes van af sneden, maar allemaal kleine individuele taartjes en zo! Echt tof!
Als DJ hadden wij DJ Michel uit St-Niklaas. Via via waren we bij hem beland en we hebben er geen moment spijt van gehad! De dansvloer stond de hele tijd vol!
Make-up werd gedaan door mijn nicht. Zij heeft al verschillende cursussen make-up gevolgd, dus vandaar...
Mijn kapsel was gedaan door Peggy, kapster in de Knaptandstraat in St-Niklaas.
Onze ringen kwamen van bij Pevenage (St-Niklaas). Daar hebben ze niet zoveel keuze, maar toch hadden ze de ideale ringen voor ons! Het zijn stalen ringen geworden. Deze kostten dan ook maar net iets meer dan €200.
Mijn bruidsboeket kwam van Euroflora in St-Niklaas en was écht mijn droomboeket! Het kostte €60.
Voor de bloemen in de kerk hadden we samengelegd met het koppel dat voor ons trouwde. Zo kostte ons dat maar €100. De bloemist ontgaat me... Dat had het koppel voor ons dan ook allemaal geregeld.
Dat is het zowat denk ik. Als er nog iets is, laat je het maar weten, hé!
|
|
Karine
25-6-2011
|
2-10-2010 19:05:26
@Véronique: bedankt seg!!! Waar jullie ringen haalden, dat was vroeger Bulteel denk ik, niet? Heb es naar hun website gesurft, en daar zie ik zo al wat mooie ringen.. Ik zie graag witgoud, en die zien er wel mooi uit!!!
Misschien een stomme vraag, wat is het verschil tussen een reportage en jullie fotograaf... En wat kostte dit ongeveer?
En die koets, das idd niet veel geld voor een hele dag!!! K had wel liever witte koets en zwart paard of omgekeerd en dat zie ik niet direct...
|
|
Karine
25-6-2011
|
2-10-2010 19:09:39
@véronique: zijn jullie in de hoofdkerk in Beveren getrouwd??? Hoe is je ervaring met de priester ed...
gr,
|
|
Véronique
31-7-2009
|
2-10-2010 20:02:41
Bulteel is een andere fotograaf... Pevenage is op Tereken (aan de Terekenkerk in de buurt van het zwembad).
Onze fotograaf kostte €1350 voor het totaalpakket: van 's morgens bij het opmaken van de bruid tot aan de receptie voor de avondgasten aanwezig, een gepersonaliseerd album met +/- 200 (!) foto's in met gepersonaliseerde opbergdoos en alle foto's van de hele dag bewerkt op dvd. Je kan uiteraard ook schrappen in dit, dan kost het uiteraard ook minder. Maar wij vonden het toch belangrijk om mooie foto's te hebben. En zo'n album kost veel geld, maar dat is dan ook voor de rest van je leven, hé! Wanneer laat je anders zoiets ooit nog doen? Ook vonden we het belangrijk om alle foto's op dvd te hebben. Dan kan je zoveel bijbestellen, vergroten, een albummetje voor de ouders maken, zelf bedankingen maken,... als je wil.
@Karine: Wij zijn in de St-Jozefkerk in St-Niklaas getrouwd (Terekenkerk).
|
|
Véronique
31-7-2009
|
|
|
Hedwig
|
2-10-2010 23:40:27
|
|
Karine
25-6-2011
|
|
|
Karine
25-6-2011
|
3-10-2010 18:02:44
@hedwig: kan je me iets meer info geven, want zonder meer, is dat niet echt duidelijk...
|
|
Hedwig
|
3-10-2010 21:29:38
Ik heb je de ervaringen via mail verzonden Karine.
mvg
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|