Terug naar overzicht
De misboekjes mogen ook steeds naar mij doorgemaild worden aub... katleenmartens617@hotmail.com... Dank je wel!
Hey, Dat is eigenlijk een eigen keuze, en heeft te maken met welke soort viering jullie verkiezen. Binnen de kerk kan je op verschillende wijzen trouwen. op deze site kan je de verschillende soorten lezen.http://www.fotofredrik.be/trouwforum/index.php?topic=27... Heel veel succes er me, je kan ook steeds info vragen aan de priester. Zal jullie graag helpen met een goede keuze. Veel liefs en groetjes Ellenhenri
Dag Claudia, ofwel kies je voor een eucharistieviering. Dan heb je na de voorbeden de offerande (lied + offerandegebed). Dan volgt het Grote Dankgebed met het breken van het brood en de wijn. Na het Onze Vader en de Vredeswens volgt dan een communie. Daarnaast heb je ook een dankviering. Hierin wordt heel dit deel overgeslagen. Dus na de voorbeden volgt daar meestal ineens de huwelijkszegen, eventueel wel een vredeswens en dan wordt ineens naar de slotbezinning enzo overgegaan. Dankvieringen worden tegenwoordig heel vaak gekozen, vooral door mensen die eigenlijk niet echt gelovig zijn en zich niet meer achter de gebruiken van de kerk scharen.
Idd, net zoals Tine zegt! Eucharistie is mét communie en dankviering niet. Offerande hangt af van pastoor tot pastoor. Bij ons was het niet! Ik wilde dit ook niet! Ik vind het absurd dat je als koppel al €200 moet betalen, dat men dan nog eens geld moet vragen aan de mensen... Dat vind ik er persoonlijk over...