Nu Online
Momenteel zijn er 274 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoofd breken over de planning

4-10-2010 11:35:22
Hoi hoi,

Ik ben nog steeds mijn hoofd aan het breken over de planning. Het gemeentehuis ligt vast op 10u30... Maar wat dan.
Doe ik dan best onmiddellijk daarna, om 11u30 de ceremonie in het park? Of gaan we beter eerst foto's trekken en broodjes eten met de suite, om pas in de namiddag de ceremonie te doen?
We doen ook nog een receptie, ik vind het moeilijk om die receptie te laten aansluiten achter de ceremonie. Er zijn namelijk mensen die we op het avondfeest vragen (en dus niet op de receptie) maar die wel naar de ceremonie zullen komen... Dan moeten we die naar huis sturen na de ceremonie, terwijl anderen kunnen blijven voor de receptie! Dat is zo raar... En er komen misschien ook mensen naar de ceremonie die helemaal niet zijn uitgenodigd...
Ik dacht ook om misschien de ceremonie tussen de receptie en het avondfeest te doen, maar dat lukt niet qua organisatie. Mensen die helpen bij receptie en bij ceremonie moeten alles nog opruimen nadien en die zijn nadien ook uitgenodigd op avondfeest, dus dat is een beetje onpraktisch...
Ik zit er echt mijn hoofd over te breken.
Als we onmiddellijk na gemeentehuis de ceremonie zouden doen, dan gaan we nadien broodjes eten met suite, daarna foto's trekken en daarna receptie. Maar broodjes eten is op dezelfde locatie als ceremonie, dus moet je eigenlijk ook iedereen wegsturen... Kan dat, is dat logisch? En dan zit er veel tijd tussen ceremonie en receptie... Gaan ze dan wel komen naar ceremonie?

Veel vragen dus nog... alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!

Groetjes
Sharon

Sharon
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1003

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik4-10-2010 17:42:20

Hehe dag naamgenootje, vreselijk hé zo'n dagplanning opstellen!! Ik heb er ook al wat op gevloekt hoor!

We hadden beetje zelfde probleem. Trouwen ook voor gemeente om dan nog een eigen ceremonie in elkaar te steken.

Op dit moment ziet onze planning er als volgt uit.

10u: wettelijke trouw
10u30: terug naar huis om met suite iets kleins te eten
11u: wij vertrekken voor foto's
13u: komen wij ten laatste aan in restaurantje waar we met suite uitgebreid zullen eten
17u30: receptie (tot rond 19u)
20u: gasten van avondfeest moeten aanwezig zijn want dan start ceremonie
21u: receptie voor avondfeest gevolgd door uitgebreid dessertbuffet
22u - 22u30 openingsdans
24u: belegde broodjes voor de hongerigen

Wij hebben er dus na lang nadenken toch voor gekozen om op de ceremonie enkel de mensen van het avondfeest bij te betrekken. Wisten anders ook niet goed hoe we alles gingen inplannen. Ons eerste gedacht was ook om het te doen voor de eerste receptie, maar mensen van avondfeest komen daar niet heen en omgekeerd, mensen van die receptie blijven niet voor avondfeest.

Ik vind het een zeer moeilijke beslissing.... maar een trouw plannen = keuzes maken, niet?

Groetjes en nog veel succes/plezier!

Ilse
9-7-2011
 Meld misbruik4-10-2010 19:21:40

Heykes

Wij hebben onze wettelijke trouw op 2juli 2011.
Een week nadien (9juli) hebben we dan enkel de huwelijksceremonie aan de feestzaal, receptie en avondfeest.
Wij zijn ook van plan om rond 15u 15h30 de huwelijkceremonie te doen aan de feestzaal.
Aansluitend receptie en avondfeest + dessertbuffet.
De mensen die gevraagd zijn voor het avondfeest kunnen dus alles aansluitend meemaken = ceremonie, receptie, avondfeest na elkaar.
We zullen wel met het probleem zitten dat er misschien gasten komen naar de ceremonie, nadien naar huis moeten en dan terugkeren voor het dessertenbuffet bijvoorbeeld.
Voor de mensen die enkel gevraagd zijn voor receptie of avondfeest is het dan weer geen probleem want dit is aansluitend. Ik denk dat we ergens wel een keuze moeten maken.
Uiteindelijk, als er mensen naar een viering gaan in de kerk, moeten deze ook vaak eerst naar huis en dan naar terug het feest.

Tis niet makkelijk altijd maar ik denk dat wij het zo zullen doen.

groetjes xxx

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik4-10-2010 23:09:12

Hallo Sharon (mooie naam ;)) en Ilse,

Ben al blij te lezen dat we niet de enigen zijn die hiermee in de knoop zitten... Misschien zullen we het laten zoals we het nu hebben: onmiddellijk na gemeentehuis. Mensen moeten dan idd maar eerst naar huis, of samen iets gaan eten ofzo, voor ze naar de receptie of het avondfeest komen.
Heel erg bedankt voor de reacties!

Veel planplezier nog
Groetjes
Sharon

Sarah
3-6-2011
 Meld misbruik14-10-2010 23:48:20

Hey Sharon,

Je bent zeker niet alleen! Onze burgerlijke trouw zal hoogstwaarschijnlijk enkele dagen tevoren plaatsvinden. Op de dag zelf is de locatie dezelfde voor zowel onze ceremonie, de namiddagreceptie als de avondreceptie, gevolgd door dinner en dansfeest.

We hebben zonet getekend voor onze zaal en moesten dus de planning in grote lijnen ook al even geven en hadden gezegd:
- rond 12u: ceremonie
- daarna foto's trekken
- 16u-18u: namiddagreceptie
- 19u: avondfeest (receptie + dinner + dansfeest)

De persoon van de zaal stelde dan ook de vraag of we niet zouden overwegen om de receptie onmiddellijk na de ceremonie te doen (gezien aantal mensen er dan toch zijn). Maar zijn toch ook nog steeds sterk aan het twijfelen, omdat we vooral graag de mensen van het avondfeest erbij hebben...

Zullen nog wel zien hoe het uiteindelijk allemaal zal lopen no worries!
groetjes,
Sarah

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...