Terug naar overzicht
Ik denk dat het gemeentehuis over het algemeen wel zakelijk is, en je niet al te veel eigen inbreng kunt doen... Je kan vb wel vragen om een bepaald liedje te spelen als je binnenkomt of zo, maar het blijft toch een officiële gelegenheid. Mocht je de ambtenaar of burgemeester kennen, dan is het altijd persoonlijker, maar dat is uitzonderlijk denk ik.....Je kan natuurlijk altijd eens informeren bij uw gemeentehuis.Groetjes,Mieke
Hey Lindsy, Bij ons mogen we wat eigen inbreng doen. Wij hadden graag nog iets gezegd (in de aard van trouwgeloften aan elkaar of zo) en dat kan bij ons. Je moet het alleen op voorhand melden dat ze er rekening mee kunnen houden. Ik zou het ook gewoon effe vragen, nee heb je, ja kan je krijgen hé! Succes nogGroetjes
In St-Niklaas is er eigen inbreng mogelijk. Je hebt dan eerst een gesprek met de schepen en samen bespreek je hoe het er juist aantoe zal gaan.
Je kan er niet veel aan doen hè, je kan maar uit 2 stadhuizen kiezen en je moet geluk hebben met de ambtenaar... meestal is er wel ruimte voor een beetje eigen inbreng, maar het hangt er ook vanaf of je nog een andere ceremonie doet - je kan geen twee keer hetzelfde doen. Laat je vooral niet te veel op stang jagen door het programma, ik vind heel de opzet maar flauw. Waarom zou je je feest laten beoordelen door mensen die jullie en jullie gasten/ familie niet kennen? Het is voor iedereen anders, je hecht belang aan andere dingen, je moet er je eigen feest van maken. En waarom vragen ze enkel de bruiden? Hebben de mannen nooit niks te zeggen? Soit, geniet er vooral van!
Ik vraag me vooral af hoe ze het lef hebben om te zeggen dat de ceremonie in het gemeentehuis maar niks vinden. Het is gewoon een feit dat het heel snel gaat. Ik ben er zelf van geschrokken, nog geen 5 minuten na we binnen waren hadden we beide al "ja" gezegd. Het is gewoon heel kort. Zelfs met een tekstje en ringen... Ik vraag me af hoe die mensen die in dat programma dan de wettelijke voltrekking bekijken? Zouden ze dan teleurgesteld zijn dat hen hetzelfde overkomt? Maar meestal laten ze dat niet op tv zien aangezien zij ook nog voor de kerk huwen en dat is natuurlijk een heel andere zaak.
Hoi, Ik wil toch ook graag een persoonlijke gemeentelijke ceremonie. De kindjes willen ook heel graag iets zeggen en een liedje en een persoonlijke gelofte en de ringen. Een kwartier gaan ze daar toch zeker voor uittrekken! Ik was al gaan horen in Sint-Niklaas en dat vonden ze idd precies toch wel OK. Ik heb nog tijd maar ga er zeker iets van maken. Groetjes Tamara