Nu Online
Momenteel zijn er 596 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wij zijn Getrouwd!! 02-10-2010

9-10-2010 9:22:47
Dag Bruidjes, ...

Eindelijk vind ik een beetje tijd om hier ook een verslagje te schrijven van onze prachtige dag.
Het was heerlijk, we hebben er enorm van genoten en vonden het dan ook zeer jammer dat het al zo snel om was.

De dag ervoor hebben we tot een uur of 10 nog alles klaargemaakt (zaal inkleden, kerk versieren, .....)
En dan zijn mijn man zijn ouders ons komen halen om ons elk naar het ouderlijk huis te brengen, zo moest de auto niet opgehaald worden/...
Om kwart voor 7 ben ik opgestaan, om me p te frissen, proberen iets te eten., ... en om half 8 stond de fotograaf aan de deur.
We moesten nog even wachten op mijn lieve grote bruidsmeisje.

(Ze is de verloofde van mijn neef en heeft een zonnenbank en schoonheidssallon. Daar ben ik dus geweest om een bruiner tintje te krijgen, ze heeft men nageltjes gedaan, men wenkbrauwen geharst (auw), men schmink verzorgd en bijgewerkt, en meegeholpen met mijn bruidskapsel, en dan ook nog eens voor de bruidskindjes gezorgd zodat alles goed liep.)

Ze is dan begonnen aan de visagie en zo ook de fotograaf met voorbereidingsfoto's.
Even later was haar vriendin ook daar, die men haren mee ging doen, waardoor ze met hun 2 tegelijk bezig waren, een goed team en het was leuk.
Mijn bruidsmeisje was er intussen ook, en haar hebben ze dan ook onder handen genomen (de haartjes mooi gekruld, beetje opgestoken) en even later kwam ook mijn lieve getuige (nicht van mijn man en goede vriendin van mij)

Dan aankleden en een kleine fotoshoot op bed, ... en dan was het bijna zover.
Thuis stond al een groot deel van de familie, en toen ik mij liet zien moest ik al wenen, al die monden die openvielen en die wauws en ohhh's, overweldigend.

En toen ging de bel, ik durfde niet meer opendoen omdat ik de tranen al voelde en in het kleine raampje
zag ik heel dat volk! maar dan toch maar gedaan en hij zag er prachtig uit ... met een mooi boeketje voor mij en ook de tranen in zijn ogen. Wat een zalig weerzien. Dan nog even de bruidskindjes er bij geroepen en een beetje 'geshowd' aan de deur.
Nog even naar binnen waar het even misliep.
Mijn bruidsjongen kreeg het nogal benauwd, sloeg witter uit dan zijn witte haren en ging van zijn stokje.
Ocharm, gehuild heeft hij! Het was erg om te zien.
Maar gelukkig deed de buitenlucht en suiker goed en kon hij toch mee.
Eerst naar het gemeentehuis waar de burgemeester een overhoring deed (voor de grap), was wel leuk.
Ik had ook voor de 3 bruidskindjes een akte die ze mochten tekenen, vonden ze allemaal prachtig, nu wordt die ingekaderd met een foto erbij van ons vijven.

Dan naar de kerk, waar nog een grote opkomst stond te wachten. Zalig.
Tot dan waren we droog gebleven ondanks de slechte voorspellingen, alleen heeft het even gefiezelt toen ik met men papa en bruidkindjes stond te wachten, niet erg want we voelden er nauwelijks wat van.
De mis was prachtig hoor ik, zeker door het jawoord, en mijn opening en dankwoord voor de ouders, dat met veel tranen gepaard ging. En mijn papa die verschrikkelijk moest wenen bij het geven van het bedankje!
(maar naar het schijnt heeft bijna iedereen geweend in de mis, hoor ik nu, zo emotioneel)

Bij het buitenkomen kregen we een rijstdouche (wel even meelplekken op mijn ventje zijn kostuum maar het ging goed af)

en men bruidsmeisje mocht hartjes gooien, vond ze geweldig.

Dan even klinken in de feestzaal en dan op fotoshoot. ook daar kregen we 2 minuutjes fiezelregen, maar dat zorgde voor ook een mooie paraplufoto. en voor de rest geen regen meer tot op het avondfeest.

Na de shoot terug naar de zaal waar het menu werd opgediend, na nog enkele familiefoto's. wat waren wij blij toen we glas drank kregen! dorst! :)

Het eten was ook geslaagd en zeker de bruidstaart, lekker en zeer mooi!

daarna even de zaal een beetje herinrichten, om genoeg dansvloer te hebben en intussen kwam de DJ zich klaarzetten.

En dan feesten, en frietjes eten, we onden geen diner doen voor iedereen, en hapjes vult niet echt en kost evenveel, dus kwam er een frietkraam, met zeer lekkere frietjes, hamburgers, vlees natuurlijk en stoofvlees, ...!!
zeer goed in de smaak gevallen!!
En dan de openingsdans ... zenuwen gehad, schrik dat ik op mijn kleed zou trappen, want dansen kon ik.
Maar het ging geweldig, iedereen vond het prachtig, en Geert zijn collega's zijn zo leuk geweest om het op youtube te zetten! :)

Maar ale, hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=l_29ooN9Sms&feature=...

Wel pijnlijke voeten op het einde van de avond en blij dat we in bed lagen, maar het was geslaagd!
Nog enkele adresjes die jullie misschien kunnen helpen:

- De champagne, Cava en wijn, waren natuurlijk super en komen van mijn schoonmama, Wijn en Champagne Sylvia Repriels uit Maasmechelen

- Mijn visagiste Tulleneers Melissa, met een eigen zaak (Sun en Well) in Lanaken, maar binnenkort verhuist ze naar Opgrimbie Ze heeft supergoed haar werk gedaan.
- De bloemen waren ook prachtig en niet duur, een echte aanrader : Bloemen Leliveld in Maasmechelen
- De DJ heeft dat ook super gedaan: DJ Patje (kennis van mijn paps), van alles wat en aanvragen meteen gedraaid
- De traiteur die zijn best heeft gedaan: Spoon uit Maasmechelen
- De heerlijke bruidstaart van bij Fastré in Maasmechelen
- Zaal: De Maasvallei in Eisden (alleen jammer dat de gemeente net nu de parking ging heraanleggen)

- De bedankjes: Bart Chocolat in Maasmechelen (bedankkaartjes van chocolade)

Sorry voor de hele epistel, dat heb je niet door als je bent aan't schrijven, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Voor ons was het zeker geslaagd, we straalden echt en hebben enorm genoten, ondanks de zenuwen vooraf, die eigenlijk niet nodig waren.

Tanja
2-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1777

Tanja
2-10-2010
 Meld misbruik9-10-2010 9:29:29

Voor degene die het willen weten, ik had een tijd terug een bericht gepost over men tante waar ik ruzie mee had.
Ik heb ze dus uitgenodigd, maar er niks van gehoord.
Ze is dan toch gekomen (avondfeest) en heeft enkel men man proficiat gewenst.
Ik heb geen goeiendag gehoord, geen proficiat, geen goeiedag bij het weggaan, geen kaartje gekregen en zeker geen cadeau. Voor de rest ook niks.

Veel mensen vroegen me wel wie die rare vrouw was, die daar zo onnozel en overdreven stond te dansen. haar vriend heeft 3 uur in de auto zitten wachten want hij wilde al vroeg naar huis.Maar ik trek er me niks meer van aan, voor mij is ze niks meer en blijkbaar voor men pa (haar broer) heeft ze nu ook afgedaan, dat was de druppel bij hem.

Groetjes

angela
2-10-2010
 Meld misbruik9-10-2010 9:38:54

Van harte proficiat met jullie huwelijk.
De dag was inderdaad veel te snel om. Het is ondertussen al een week geleden he.
Het weer is al bij al nog meegevallen. Het was in ieder geval niet koud.
Veel geluk samen, maak er het beste van.

groetjes Angela

Elke
13-8-2011
 Meld misbruik10-10-2010 8:16:24

Een dikke proficiat met jullie huwelijk :D

groetjes Elke

pamela
11-6-2011
 Meld misbruik10-10-2010 12:52:17

proficiat

Tine
10-10-2011
 Meld misbruik1-11-2010 17:22:34

Hoi Tanja,
Wij dachten ook aan een frietkraam of iets dergelijks. Bij wie hebben jullie dat gedaan?
En voorlopig zitten we wat vast met het zoeken naar een zaal. Bij de meeste zalen moet je dadelijk hun traiteur ook gebruiken, en dat is natuurlijk moeilijk als je een frietkraam wil zetten. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Tanja
2-10-2010
 Meld misbruik4-11-2010 12:25:24

onze zaal was vrij van traiteur, we hebben meteen gevraagd of zoiets mocht.
Wij hadden de "snackcar" uit Maasmechelen en onze zaal was de Maasvallei in Maasmechelen.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...