Terug naar overzicht
Ik pieker er ook over.... hopen dat het lukt zeker !!!
hallo, Wij hebben al de datum en het gewenste uur kunnen reserveren in het stadhuis, maar moeten dan wel nog max 6 maand terug gaan voor de trouw 'officieel' te gaan bevestigen. Anders is dit inderdaad moeilijk met je feestzaal enz... Best even vragen in het gemeentehuis!!
Wij trouwden 's morgens voor de wet en 's middags voor de kerk. De kerk kan je onmiddellijk vastleggen, dus dat is geen probleem. Het stadhuis inderdaad maar later. Maar geen paniek: je hebt vrijwel altijd je keuze hoor! Zoveel mensen trouwen er nu ook weer niet meer tegenwoordig (kijk maar eens in de Streekkrant bij de aankondigingen) en voor de wet kunnen ze er 4 op een uur doen...
Net zoals bij Kim kunnen wij de datum en het uur ook al reserveren. Dat kan voor het lopende jaar en het volgende jaar. Vanaf 6 maanden voor de trouwdag doe je dan de ondertrouw en dan pas is het definitief vastgelegd. Ik hoorde dat het bijna overal zo is, dus ga zeker eens informeren!
Ja Kathleen, bij ons is het ook zo! Ik zou ook aanraden om even te gaan informeren.
Wij kunnen het ook pas 6 maand en 2 weken op voorhand gaan aanvragen, en wij trouwen in Leuven waar het in de zomermaanden altijd gegarandeerd volledig volzet is, dus voor ons is het superspannend, want de zaal, het menu, de fotograaf en de DJ zijn allemaal al geregeld. In het stadhuis is ons gezegd dat als we exact 6 maand en 2 weken op voorhand komen (bij on is dat een zaterdag, dus dan de maandag nadien) er altijd nog plaats is. Gewoon uitrekenen en er zo snel mogelijk naartoe gaan is de boodschap!
Hallo, wij kunnen dat ook pas 6 maanden op voorhand aanvragen en wij trouwen in Brugge.Ik heb gewoon een e-mail gezonden naar de gemeente met de vraag of ik me zorgen moest maken. Ze wisten mij te vertellen dat er nog nooit een huwelijk is geweigerd op een aangevraagde dag en als je precies 6 maanden op voorhand komt dat je best nog wel keuze hebt ivm je uur.In Brugge trouwen ze ook om de 15 minuten dus al bij al zou het al enorm moeten tegenslaan dat er zo+veel koppels voor ons staan te wachten. Je kan altijd eens langsgaan naar het stadhuis en vragen of je zeker mag zijn over je datum bij hen ook?
Ben vandaag hier bij ons in antwerpen geweest en ze kunnen niets voor me doen nu. Zes maand en twee weken mag ik het pas aanvragen, de tijd word door hun gekozen, het eerste koppel die aankomt mag trouwen om 10.30u er kunnen dan nog tot 9.30u ervoor komen en tot 12.15u erna , maar zij kiezen de tijd.