Terug naar overzicht
Hallo, Ik denk dat als je feestkledij vermeld dat het wat minder gekleed gaat zijn. Tegenover avondkleding zal wat chiquer zijn. Dan hebben de heren sowieso een kostuum aan en de dames een avondkleed (lang of kort). Ik zou voor avondkledij kiezen, zeker met de suite in het lang is. Groetjes Annelies
Je kunt ook ... Dress to Impress: Cocktails and Suits xx
Ik zou voor "feestkledij" gaan. Ietsje minder stijf-classic. Indien je je gasten zich wat teveel moeten aanpassen, of niet hun zelf kunnen zijn, zullen ze mijn insziens: - niet zo veel zin hebben af te zakken: annulaties. - zich minder lekker in hun vel voelen op het feest, terwijl jullie toch een lang en relaxed feest willen...toch? grtz www.discovideo.be ps ik weet het...het is jullie feest, jullie staan in de spotlight...doch de gasten komen vooral voor 'zichzelf'...if you like it of not.
Zoals joke zegt: "dress to impress" Glamour chique of Casual Glamour: je geeft je gasten dan wel een goed hint, maar je verplicht ze tot niets. Wij hebben deze zelf gekozen, omdat we inderdaad schrik hadden dat sommige mensen zich slecht in hun vel gaan voelen als je zegt "black tie" of zoiets. Succes nog! Charlotte (& Simon) www.simonandcharlotte.com
avondkledij impliceert in principe dat de heren in rokkostuum of smoking moeten komen ... je kan natuurlijk ook stadskledij/informeel zetten ... waarbij je in principe geen jeansbroeken en t-shirts zal toekrijgen op je trouwfeest.
Wij hebben de berichtjes gelezen van jullie allemaal. Wij hebben zitten nadenken....waarschijnlijk zal het het volgende worden : Feestkledij "with a touch of pink" Het is niet zo echt uitdrukkelijk avondkledij en misschien wat minder verplichtend, en "the touch of pink" kan een leuk accent geven aan de avond