Nu Online
Momenteel zijn er 214 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vrijdag - zaterdag trouwen

2-3-2006 14:25:50
Hallo iedereen, wij zijn er nog steeds niet uit op welke dag dat we zouden trouwen. Waarom kozen jullie voor een vrijdag? of soms een zaterdag? Waarom zijn de meeste zalen, kerk,.. vrijdags goedkoper? Groetjes iedereen

25-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 463

18-8-2007
 Meld misbruik2-3-2006 14:38:50

Wij kozen voor een zaterdag omdat er dan meer mensen kunnen komen. We zouden graag hebben dat het koor van mijn zus zingt, maar een aantal van hen hebben dan geen vakantie en kunnen ook niet zomaar vrij krijgen op een vrijdag. Volgens mij is dat ook de reden waarom veel feestzalen, ... extra voordelen geven als je op een vrijdag trouwt: mensen verkiezen nu eenmaal een zaterdag omdat dat handiger is voor veel gasten. (denk ik...)

11-8-2006
 Meld misbruik2-3-2006 14:52:34

Hoi,

Wij hebben gekozen om op een vrijdag te trouwen omdat hier in Oostende het heel duur is om op een zaterdag voor de wet te trouwen. Hou je vast of zet je neer want hier komen de prijzen:
* De eerste zaterdag van de maand betaal je 250 euro
* De komende drie zaterdagen betaal je 200 euro
* Op een vrijdag betaal je maar 45 euro.

Onze keuze was snel gemaakt hoor. We trouwen ook voor de kerk en dat kost ons ook al 244 euro. Dus dat ging bijna 500 euro zijn om enkel getrouwd te zijn voor kerk en wet en dat vonden we iets te duur.
Ook de feestzaal was die dag nog vrij en 12/08 niet meer.

Grtz Debra
11/08/06
http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl

9-9-2006
 Meld misbruik2-3-2006 15:00:04

Hey

Wij trouwen op zaterdag omdat er dan veel meer mensen kunnen komen naar de mis. Voor het feest 's avonds is het hetzelfde, maar ook voor de receptie is het leuker dat de meeste mensen gewoon kunnen komen ipv dat ze daar verlof voor moeten nemen.

Groetjes

Vicky
09.09.06

Meld misbruik2-3-2006 15:30:04

trouw je op vrijdag dan heb je de dag van je trouw ( als je normaal op zaterdag werkt ) + nog 2 wettelijke dagen trouw je op zaterdag heb je dat niet als je normaal nooit op zaterdag werkt. Dan is trouwen op vrijdag wel interessant maar ik denk dat de meeste mensen toch liefst naar een trouwfeest komen op zaterdag. En vrijdag kan idd veel minder volk naar je mis komen. Trouw je enkel vd wet dan zou ik vrijdag wel kiezen ...

14-8-2006
 Meld misbruik2-3-2006 17:44:40

Wij trouwen op een maandag! Dat heeft ook een reden: het is op maandag 14 augustus. De meeste mensen hebben dan toch vrij omdat ze de brug maken, en wij kunnen elk jaar onze huwelijksverjaardag extra vieren, aangezien de 15de toch altijd vrij is ;-)
Maar als je wil kiezen tussen een vrijdag en zaterdag, zou ik voor vrijdag gaan. Bij ons was het zo, dat je minimum 100 personen moest krijgen op het avondfeest op een ztardag, anders zouden ze meer aanrekenen.

15-9-2006
 Meld misbruik2-3-2006 17:51:55

wij trouwen op een vrijdag omdat je hier op zaterdag niet kan trouwen. groetjes
15/09/06

Meld misbruik2-3-2006 19:23:27

Wij kozen voor een vrijdag omdat het kostenplaatje inderdaad veel aangenamer is. Anders hadden wij meteen een zaalhuur van 1500 a 2000 euro en nu betalen we er geen. Ik sta in het onderwijs, dus mijn collega's hebben toch vakantie en mijn vriend werkt met zijn collega's op zeer onregelmatige uren dus daar kunnen we toch geen rekening mee houden. Financieel gezien kwam het voor ons dus veel beter uit om op een vrijdag te trouwen. En wat maakt het eigenlijk uit? Als we maar kunnen trouwen...

groetjes,
Phyllis

6-5-2006
 Meld misbruik2-3-2006 19:52:43

Bij ons was er niets goedkoper op een vrijdag, enkel de zaal. En die kregen we al aan de helft van de prijs omdat we daar al onze familiefeesten doen.

Ik zou persoonlijk zeker niet op vrijdag trouwen, of het moest alleen voor de wet zijn.

Voor de kerk en het feest zullen er op vrijdag veel mensen niet kunnen komen omdat ze er speciaal verlof voor moeten nemen.

20-5-2006
 Meld misbruik2-3-2006 20:21:53

Hoi,

wij zijn ooit eens op een vrijdag naar een huwlijksfeest geweest.
Dat was allemaal dik in orde hoor, daar niet van, maar iedereen vertrekt toch vroeger had ik de indruk.
Mijn ventje had al moeite om wakker te blijven tot het dessert, want had 's morgens vroeg moeten beginnen en zo waren er aan onze tafel nog wel een paar.
Bovendien zijn er toch ook heel wat mensen die de zaterdag moeten werken en niet iedereen kan dan verlof krijgen.

Bovendien was ik 's morgens naar de mis geweest en veel volk was daar ook niet, ik denk dat dat ook wel scheelt met een zaterdag.

Dat waren voor ons toch redenen waarom we kozen om op zaterdag te trouwen.

Groetjes,

Sandra
20-05-2006

26-8-2009
 Meld misbruik2-3-2006 21:26:37

Wij trouwen op een zaterdag, maar ik heb toch sowieso mijn 3 dagen klein verlet hoor.
Ik mag ze nemen in de week voor of na de trouw.
Ik denk dat je gewoon best eens kijkt wat er in het arbeidsreglement van jouw werk staat.

8-7-2006
 Meld misbruik3-3-2006 2:49:52

wij trouwen ook op een zaterdag ,omdat er veel van mijn familieleden zelfstandig zijn en in de bouw werken en dus anders vroeger gaan vertrekken omdat ze zaterdags moeten werken en omdat voor een zelfstandige geldt: niet werken is geen geld op de plank. Ok, het is wel duurder zaterdags, maar ik wil wel dat iedereen zich amuseert en niet de ganse avond denkt: om 6u moet ik gaan werken of zoiets.

groetjes Kathy

26-5-2006
 Meld misbruik3-3-2006 12:26:47

Hallo

wij trouwen ook op een vrijdag maar dan een vrijdag in een verlengd weekend, dus we hopen een beetje hetzelfde effect te hebben als op een zaterdag ...

Groetjes

Lien
26/05/06

16-9-2006
 Meld misbruik3-3-2006 12:47:33

Wij trouwen op een zaterdag omdat we 16 september wilden trouwen (dit is dan net 61 jaar na mijn grootouders en vond dit symbolisch wel mooi).

Het is zo dat ik sowieso wel liever op een zaterdag trouw. Mijn vriend en ik zijn allebei bij de chiro geweest en bij ons is het de gewoonte dat de kindjes van de chiro een haag vormen. Als we op een vrijdag zouden trouwen, zou die haag er dus niet zijn (school).

Voor de prijs moeten we het niet doen: er is geen prijsverschil naargelang de dag, niet voor de kerk, niet voor de wet en niet voor de zaal...

Groetjes,

Joke
16.09.06

4-11-2005
 Meld misbruik3-3-2006 14:14:46

Wij zijn op een vrijdag getrouwd, omdat we die dag exact 6 jaar samen waren. Het was ook herfstvakantie, dus veel mensen hadden zowiezo vrijaf. We hebben alles wel wat later laten beginnen dan gewoonlijk: onze receptie duurde tot 19u. Behalve mijn baas, is er niemand die niet gekomen is omdat hij of zij moest werken. De meeste mensen stoppen toch iets vroeger op vrijdag, en trouwens, mensen die echt willen komen, zullen er zowiezo zijn, of het nu vrijdag of zaterdag is. O ja, wij zijn niet voor de kerk getrouwd, maar we wouden wel graag zoveel mogelijk mensen erbij op het gemeentehuis en dat is heel goed gelukt. Mijn man zijn collega's hadden bijvoorbeeld allemaal op 2/11 gewerkt om dan op 4/11 verlof te hebben: een leuk gebaar!
Qua geld maakte het voor ons trouwens geen verschil, vrijdag of zaterdag.
Groetjes,
Barbara
4.11.2005

2-8-2008
 Meld misbruik3-3-2006 18:08:51

Hey

Wij gingen eerst op een vrijdag trouwen, maar hebben nu ook beslist om op een zaterdag te trouwen. Reden?

Mijn ouders zijn zelfstandig en als we op een vrijdag trouwen dan kon mijn mama enkel de vrijdag sluiten (in de zomer is het druk bij ons). Nu gaat ze de zaterdag én de zondag (zijn we maar een halve dag open) sluiten zodat ook zij volop kan genieten van de trouw.

Groetjes.

22-7-2006
 Meld misbruik5-3-2006 19:47:24

Hoi

Wij trouwen op zaterdag 22 juli 2006.
Waarom?

Omdat iedereen dan vrij is die we willen laten komen. 21 juli was vrijdag en dan wordt er niet gewerkt
Simpel dus.
Doei Ilse

Veerle
22-4-2007
 Meld misbruik11-3-2006 16:45:45

Hoi,

Wij trouwen op een zaterdag 22 april 2006. Wij wilden eerst vrijdag 21 april nemen omdat we dan exact 10 jaar samen zijn.
We hebben dan toch voor een zaterdag gekozen omdat iedereen dan vrij is. Anders moet je ook een heleboel attesten op het gemeentehuis bekomen. Bovendien denk ik idd ook dat de gasten op een vrijdag, na een drukke werkweek, vroeger naar huis gaan.

Ik hoop dat jullie er uitgeraken!

Veel geluk
Veke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...