Nu Online
Momenteel zijn er 323 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

leuke (lay-outs) misboekjes... zelf maken!

17-10-2010 12:13:56
Hello dames

ik ben net als velen onder ons ook al bezig met de voorbereidingen van ons huwelijk op 03 juni 2011.
Nu ben ik bezig met het misboekje en wil hierin zoveel mogelijk mooie, maar toch niet al te lange teksten.
Ben al aardig op weg, maar nu vraag ik me af hoe je het verder regelt om dit zelf te maken...
Er is me aangeraden om dit te doen in publisher. Het idee dat ik heb is een A4 blad dubbel te plooien en zo een klein, handig boekje te maken. Maar hoe begin ik hieraan en vooral: waar vind ik een leuke lay-out?

groetjes
jelly

mariella
3-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 2502

Mimi
9-7-2011
 Meld misbruik17-10-2010 16:56:05

hey, ik zit dus met hetzelfde probleem. ook voor de teksten zit ik vast. indien jij soms nog leuke teksten hebt , kan je me die even door mailen aub? Ik ben nu ook gestart in publisher om het A4 dubbel te plooien. kzou eventueel de teksten in een 1 groot kader zetten per blad. tzal nog wat experimenteren zijn.
groeten, Mimi mimi_beeckman@hotmail.com

Nele
6-11-2010
 Meld misbruik17-10-2010 18:04:22

bij onze drukker mag je gewoon de teksten in Word zetten
met een iets groter lettertype bv 16 ipv 12 voor de gewone tekst
en dan voor de titels 20 ofzo...

ieder A4 blad zal dan een A5'tje worden en komen automatisch in de goede volgorde
op moet je niet zitten puzzelen

als je werkt met speciale lettertypes best omzetten naar pdf zodat ze hetzelfde blijven.

voor teksten en inspiratie kan je vragen aan je priester om voorbeeld boekjes (die houden meestal de boekjes bij) of je kan kijken op
http://www.gezinspastoraal.be/233/huwelijksvoorbereiding/huwelijksviering/huwelijksviering
http://users.telenet.be/pastonet/liturgia/vieringen/huwelijkvier.html

veel succes!
Nele

mieke
1-7-2011
 Meld misbruik17-10-2010 19:26:22

Hoi Dames,

ik ga ook stilaan beginnen aan de misboekjes, heb hier thuis een stuk of 10 voorbeelden liggen van vrienden en familie maar t is toch nog een serieus werkje... als iemand supermooie teksten heeft of een teskt nodig heeft laat het maar weten.

X Mie

Kelly
11-6-2011
 Meld misbruik17-10-2010 22:10:17

Ik heb dit zelf in word gemaakt! is super makkelijk! Heb er al een voorbeeldboekje gemaakt en is super! Ga het 1 keer zelf afdrukken en dan in copy-center kopieren, komt veel goekoper uit dan bij drukker!
heb de werkwijze gevonden via de help functie.

(Bij het maken van een boekje kunt u het beste beginnen met een nieuw, leeg document zodat u kunt bepalen waar u de tekst, afbeeldingen en andere elementen wilt hebben. U kunt een bestaand document wijzigen in een boek, maar dan moet u misschien enkele elementen verplaatsen wanneer u de middenvouw plaatst.
Maak een nieuw, leeg document. Klik in het menu Bestand op Pagina-instelling en klik vervolgens op het tabblad Marges.Selecteer Boek in de lijst Meerdere pagina's. Als het document niet is ingesteld op de afdrukstand liggend, wordt deze instelling automatisch aangepast.
Typ of selecteer in het vak Binnenkant en Buitenkant de gewenste ruimte voor de binnen- en buitenmarge (marge: de witruimte buiten het afdrukgebied op een pagina.). Als u meer ruimte nodig hebt bij de vouw om het boekje te kunnen binden, typt of selecteert u de gewenste ruimte in het vak Rugmarge.
In de lijst Vellen per boekje selecteert u het aantal pagina's voor elk afzonderlijk boekje. Als het aantal pagina's in het document groter is dan het aantal pagina's dat u selecteert voor een boekje, wordt het document geïnterpreteerd als meerdere boekjes.
Selecteer eventueel andere gewenste opties in het dialoogvenster Pagina-instelling. U kunt nu op de gebruikelijke manier tekst, afbeeldingen, kop- en voetteksten (kop- en voettekst: een koptekst wordt bovenaan op elke pagina in een sectie weergegeven. Kopteksten kunnen bestaan uit tekst of afbeeldingen. Een voettekst wordt onderaan op elke pagina weergegeven. Kop- en voetteksten bevatten vaak het paginanummer, de titel van het hoofdstuk, de datum en de naam van de auteur.) en andere elementen toevoegen aan het document.)

Voor het afdrukken:
Wanneer u Boek selecteert als pagina-instelling, worden twee pagina's afgedrukt op één zijde van het papier. Wanneer u het papier vouwt, kunt u het document openen als een boekje. Deze optie is bedoeld voor documenten die uit meer dan twee pagina's bestaan.
Stel het document in als boekje. Werkwijze
Bij het maken van een boekje kunt u het beste beginnen met een nieuw, leeg document zodat u kunt bepalen waar u de tekst, afbeeldingen en andere elementen wilt hebben. U kunt een bestaand document wijzigen in een boek, maar dan moet u misschien enkele elementen verplaatsen wanneer u de middenvouw plaatst.
Maak een nieuw, leeg document.Klik in het menu Bestand op Pagina-instelling en klik vervolgens op het tabblad Marges.Selecteer Boek in de lijst Meerdere pagina's. Als het document niet is ingesteld op de afdrukstand liggend, wordt deze instelling automatisch aangepast.
Typ of selecteer in het vak Binnenkant en Buitenkant de gewenste ruimte voor de binnen- en buitenmarge (marge: de witruimte buiten het afdrukgebied op een pagina.). Als u meer ruimte nodig hebt bij de vouw om het boekje te kunnen inbinden, typt of selecteert u de gewenste ruimte in het vak Rugmarge.
In de lijst Vellen per boekje selecteert u het aantal pagina's voor elk afzonderlijk boekje. Als het aantal pagina's in het document groter is dan het aantal pagina's dat u selecteert voor een boekje, wordt het document geïnterpreteerd als meerdere boekjes.
Selecteer eventueel andere gewenste opties in het dialoogvenster Pagina-instelling.U kunt nu op de gebruikelijke manier tekst, afbeeldingen, kop- en voetteksten (kop- en voettekst: een koptekst wordt bovenaan op elke pagina in een sectie weergegeven. Kopteksten kunnen bestaan uit tekst of afbeeldingen. Een voettekst wordt onderaan op elke pagina weergegeven. Kop- en voetteksten bevatten vaak het paginanummer, de titel van het hoofdstuk, de datum en de naam van de auteur.) en andere elementen toevoegen aan het document.
Klik op het menu Bestand op Afdrukken.Stel opties in voor dubbelzijdig afdrukken. Als u een printer gebruikt die automatisch dubbelzijdig afdrukt
Klik op Eigenschappen en stel de gewenste opties in. Als u de afdrukstand van de pagina en opties voor dubbelzijdig afdrukken kunt wijzigen, selecteert u de afdrukstand liggend en de optie om te spiegelen over de korte zijde.
Als u geen printer gebruikt die automatisch dubbelzijdig afdrukt
Schakel in het dialoogvenster Afdrukken het selectievakje Handmatig dubbelzijdig in. Alle pagina's die op de ene zijde van het papier komen, worden eerst afgedrukt, waarna u wordt gevraagd de stapel om te draaien en de vellen nogmaals in te voeren.
Selecteer de pagina's die u wilt afdrukken. Als u klikt op Huidige pagina of Pagina's, wordt de opgegeven pagina afgedrukt, plus de drie andere pagina's die op hetzelfde vel papier komen.
Als u klikt op Selectie, wordt de selectie afgedrukt met de standaardpagina-indeling in plaats van de indeling voor een boekje.

Gr Kelly

frida
6-2-2010
 Meld misbruik18-10-2010 8:40:11

He, Ik heb ons misboekje in pubisher gemaakt. Omdat je daar heel veel mogelijkheden hebt.

Sukses nog...

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik18-10-2010 22:07:08

Heeft er iemand een leuke tekst voor een gewone viering, zonder christelijk gedoe....

Iemand een voorbeeldje voor mij van een altaarnatieve viering of zo, dus geen echt misboekje...
stuur me gerust eentje door, het zou me veel plezier doen...
Groeten
jeff_delava@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...