Terug naar overzicht
Hey Melodie, Er zijn idd veel prijsschommelingen en mijn vriend en ik begrijpen die ook niet goed. Wij zullen hoogst waarschijnlijk ofwel in Schulen bij de jood gaan ofwel bij Fede di Oro. Je hebt ook nog het merk Amici (is een website van, even op google zoeken) die qua prijs ook nog meevallen maar daar zijn veel ringen bij in zilver en staal, maar ook in witgoud. Groetjes
De prijzen van Fede Di Oro liggen lager omdat die rechtstreeks aan de klant leveren en niet via een juwelier of andere tussenpersoon. Ringen van bv. Auro Design of andere merken vind je bij verschillende juweliers en die moeten ook geld verdienen e Er zijn juweliers die op maat ontwerpen of je kan zelf een ontwerp samenstellen, dat is sowieso duurder omdat men dan spreekt van "kunst"Ringen draag je voor de rest van je leven, je moet voor jezelf dus een beetje bepalen hoeveel je er aan wilt spenderen. wij rekenen een budget van 900€ en gaan volgende week eens langs bij Fede. Ook omdat we eerder eenvoudige ringen willen...
Je moet zien wat de kwaliteit is van je goud en je stenen. Dit maakt het grote verschil! Ik ken mensen die een ring kopen met Zirkonium-steentjes en die dan zeggen voila dat is hetzelfde als briljanten. Sorry, maar er is toch een verschil van ettelijke 100den euro's. Ook het aantal kamers van de stenen apart maakt een groot verschil. Hoe meer kamers, betekent op veel verschillende kanten gepolijst en dus meer schittering. Dit zorgt voor grote verschillen tussen ringen die er hetzelfde uitzien maar niet hetzelfde zijn van kwaliteit. Groetjes, Julie
Hallo, Zoals hierboven al vermeld zit het verschil in de kwaliteit van het goud en de steentjes (echte diamantjes zijn uiteraard duurder). Een standaard collectie of een persoonlijk ontwerp zal ook wel meespelen in de prijs. Zit je bij een juwelier of een juweelontwerper zal ook al een prijsverschil geven. Wij hebben een eigen ontwerp laten maken en hebben voor echte diamantjes gekozen. Wij zagen ook heel graag een brede en zware ring, hier zit dan ook weer meer goud in dan in een smal ontwerp. De huidige prijs van onze ringen is ongeveer 2600 euro (toen wij ze bestelden (1 jaar geleden) waren ze 300 euro goedkoper (goud is nu veel duurder dan toen)). Wij hebben onze prijs naar beneden gekregen door zelf oud goud binnen te brengen. Zo was het voor ons enkel het maakloon en de steentjes. Een ring is heel persoonlijk vind ik. Het is niet zo dat een dure ring voor jou mooier is. Je moet zelf kijken wat je wil en wat je eraan wil/kan geven. Voor ons waren de ringen heel belangrijk en hebben we niet naar de prijs gekeken. Groetjes Annelies
Wij hebben gekozen voor de "simpele, ouderwetse" trouwband zonder tierlantijnen. We hebben ze besteld van een degelijke Nederlandse trouwatelier (Aller Spanninga, sinds 18nogwat) en we zijn 1300 euro hiervoor kwijt, maar dan heb je ook heel degelijke kwaliteit. Aangezien mijn aanstaande op zijn schip veel met z'n handen werkt, moesten we ook rekening houden met redelijk wat slijtage kansen...
Wij hebben onze trouwringen gekocht in Turkije. Is een 20% goedkoper daar dan hier...We hebben 18 karaats goud (bicolor) genomen en in mijn trouwring zitten nog 10 diamantjes van 0,2 punten en hebben 940 euro betaald. Ik heb Fede di Or op trouwbeurs gezien en die hadden ongeveer dezelfde ringen bij (eigenlijk zelfs nog wat mooier dan de onze, had al wat spijt....) en daar kostten die 980 euro. Zou inderdaad te maken hebben dat zij een groothandel zijn en dat er dus minder tussenpersonen zijn die ook nog eens winst maken erop... Wat me wel logisch lijkt.
Wij hadden een budget van 1000 eur en hebben onze droomringen gevonden voor 430 eur, we zijn daar uiteraard erg blij mee :) Gewoon veel gaan rondkijken bij verschillende juweliers is de raad dat ik je kan geven.
Wij betalen in totaal een 2300 euro voor onze ringen. Ze zijn echt prachtig, hebben ze op de trouwbeurs gevonden, gepast, maar nog niet besteld, maar dat zal er in de toekomst zeker van komen :-) Groetjes
Wij hadden stalen ringen en kostten net iets meer dan €200.
Wij gaan ook voor de stalen ringen van amici en hier zullen we 160 euro moeten betalen. Ik zou geen 2300 euro kunnen betalen hoor. pff, amaai wat een prijzen en dan te denken dat een vriendin haar trouwring kwijtgeraakt is door in de tuin te werken. Zou het niet willen dromen dat ik dat kwijt zou zijn. zou zelfs bang hebben om aan te doen op mijn werk.nee geef mij maar de stalen ringen. voor mij met 1 steentje en voor mijn ventje zonder steen.
Wij zijn op dit moment ook aan het kijken voor trouwringen, en ik vond de online shop www.baunat.com . Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb gezien dat ze ook een showroom hebben, ik denk dat ik toch best even langs ga om de designs te passen en zo. Direct online bestellen vind ik wat riskant, ik weet ook helemaal mijn maat niet!