Nu Online
Momenteel zijn er 308 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

collega's/baas vertellen/uitnodigen

21-10-2010 14:37:54
Hey,

hoe hebben jullie aan je baas/collgea's verteld dat jullie trouwden?
En hoe maakte je hen duidelijk dat je graag had dat ze die dag vrijhielden (wij doen geen save-the-date kaartjes)...

Nodigen jullie al jullie collega's uit?
Of diegene waar je goed mee overeenkomt?
Of ...?

Alvast dank je!
Kirsten

Kirsten
13-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 712

Sarah
8-8-2011
 Meld misbruik21-10-2010 15:07:03

Hallo Kirsten,

Eerlijk gezegd vind ik het ook een moeilijke.. Ik heb op het werk wel gezegd dat ik zou komen en wil een aantal collega's waarmee ik heel goed overeenkom vragen. Mijn aanstaande zal ook een aantal collega's vragen waarmee hij goed overeenkomt.. Ik weet niet goed wat de "meerwaarde" is om collega's te vragen waarmee je niet (goed) overeenkomt?

Wij denken eraan om zelf Save The Date kaartjes te maken en deze naar de mensen waarvan we heel graag willen dat ze er die dag bijzijn, te sturen. (Ik moet er ook wel even bij vertellen dat wij op een maandag in de zomervakantie trouwen.. ik denk dat zo een dag misschien meer om een Save The Date kaartje vraagt dan een zaterdag? ).

lies
2-7-2011
 Meld misbruik21-10-2010 15:45:12

Dag Kirsten,

wij hebben onze collega's allemaal uitgenodigd. Op die manier kan niemand je iets kwalijk nemen en moest je inderdaad niet zoooo goed overeenkomen, dan bestaat de kans natuurlijk dat ze sowieso niet ingaan op je uitnodiging...
Maar dat beslist natuurlijk ieder voor zich.

xxx

Sonia
15-7-2017
 Meld misbruik21-10-2010 16:30:15

Hoi,

Ik heb gewoon gezegd dat ze die dag moesten vrijhouden. En als ze vroegen waarom heb ik gezegd voor mijn trouwfeest... Ik vraag ook enkel de mensen waarmee ik het beste contact heb. En mijn overste vraag ik enkel voor de receptie.

Groetjes

Lindsay
16-7-2011
 Meld misbruik21-10-2010 18:53:07

Hey

ik ga het bekendmaken op het kerstfeestje in december.
Ik heb wel een soort van save-the-date kaartjes laten maken nl. magneetjes met onze trouwdatum en de vraag: Houden jullie deze datum alvast vrij, want dan trouwen wij!
Die save-the-date kaartjes geef ik aan de collega's die me het nauwst aan het hart liggen.
Tegen de rest zeg ik gewoon de datum en dan bekijken ze maar wat ze ermee doen.
Aangezien ik in de zomer trouw, tijdens het bouwverlof, zullen er toch een heleboel mensen niet komen, dus ik nodig gewoon iedereen op het werkuit voor het feest. Diegene die echt willen komen, die houden hier wel rekening mee en diegene die ik zelf niet goed kan uitstaan, die zullen dan toch niet komen omdat het dan vakantie is, ik werk nl. in het onderwijs.
Dus heb ik enerzijds mijn plicht gedaan en iedereen uitgenodigd en anderzijds weet ik toch al dat niet iedereen zal komen dus zal het aantal genodigden niet zo heel hoog oplopen.
Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik21-10-2010 21:59:21

Wij hebben ook gewoon mondeling gezegd dat we gingen trouwen (eigenlijk voelde ik al dat er iets op komst was en had ik mijn vermoeden al geuit, dus iedereen volgde de 'trouwsoap' mee en zei "En? Is 't zover???" Hihi!). De mensen die willen, houden dan die dag wel vrij hoor! Mijn baas heeft zelfs speciaal zijn reis twee dagen uitgesteld!
Ik had de dichtste collega's en directie gevraagd op het dansfeest op vrijdag. Op zondag was er dan voor iedereen (dus de anderen + de dichtste collega's) een receptie op het schooltje waar ik werk. Omdat ik iedereen vroeg, stelde niemand zich vragen... En degene die naar het dansfeest waren gekomen, wisten beter!
Aangezien ik nog heel wat cava over had van de receptie, heb ik op de eerste personeelsvergadering iedereen nog een glas aangeboden, zo hadden ook de collega's die op reis waren nog iets.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik21-10-2010 21:59:37

Oh ja: dit was telkens met partner!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...