Nu Online
Momenteel zijn er 676 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kinderen op huwelijksfeest?

22-10-2010 8:52:27
Hallo,

Wij trouwen pas in 2012! Nu al dilemma's rond het meevragen van kinderen of niet. Wij hebben zelf 2 kinderen ( 7-5jaar). We hadden gedacht om die de recepties te laten meemaken. Als we ze de hele avond laten aanwezig zijn en iedereen zijn kinderen zal meenemen, wordt dit meer een kinderfeest. In de familie en vriendenkring zijn er al veel kinderen. Wat zijn jullie meningen? Suggesties?

sofie
24-3-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1273

Stefanie
14-8-2010
 Meld misbruik22-10-2010 9:06:11

Hallo wij zijn deze zomer getrouwd en we hebben een zoontje van net 2jaar. Hij heeft de hele dag meegemaakt van s' morgens 9uur tot s'anderdaags 6uur in de morgen. We hadden wel een reisbedje mee, maar t is niet te geloven hoe goed dat allemaal ging hij heeft nog zelfs het dessertenbuffet meegemaakt. Zijn vriendinnetje is ook 2jaar en zij was bruidsmeisje dus heeft evenveel uren meegefeest als ons zoontje. We wisten nooit dat er kleine kinderen bij waren. Voor de rest was er op het avondfeest nog een 7tal kinderen van rond de 7 jaar ook hen hebben we niet gehoord. we hadden wel creafun voorzien dat zijn annimatoren die reuze gezelschapspellen, circuskoffer, gekke fietsen, ... meehadden, echt een aanrader!

Maria
8-7-2011
 Meld misbruik22-10-2010 9:18:56

Wij hebben 2 kindjes die tegen dan 2,5 en 4,5 jaar oud zullen zijn. Onze vaste babysit gaat de hele dag met ons mee, eerst naar t gemeentehuis, broodjes 's middags voor de suite zijn wel bij ons thuis dus terwijl wij foto's gaan trekken zou het kunnen dat ze nog even een dutje doen. 's Avonds gaan ze mee naar het feest, we denken tot na het hoofdgerecht, als ze moe worden gaan ze met de babysit naar huis. In de familie zijn verder nog geen kinderen, en de kinderen van vrienden zijn niet uitgenodigd.

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik22-10-2010 9:26:25

Hallo,

Onze dochter is tegen ons huwelijksdatum 7 jaar. Ik wil haar het feest echt niet ontnemen. Je hoeft echt niet alle kinderen uit te nodigen omdat je eigen kids (toch normaal) aanwezig zijn. Wij vragen ook een babysit die ons een relax gevoel geeft door voor onze dochter te zorgen. Mijn zus heeft 4 kinderen en die komen uiteraard ook. Haar jongste wordt mee onder toezicht van de babysit gezet (8 jaar). De andere 3 zijn 17, 15 en 14. Verder vragen we geen kinderen. Het is inderdaad geen kinderfeest en het moet ergens stoppen. Ons meisje om die reden thuis laten; we zouden ons er niet gelukkig bij voelen. Zij hoort er gewoon bij.
Waarschijnlijk gaan de 2 kleintjes rond 23-24u naar huis met onze babysit.

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik22-10-2010 9:39:50

wij hebben juist mijn nichtjes en neefkes, voor de rest ist zonder kinderen.

maar mijn zoontje, petekindje, nichtje en neefje wil ik er echt wel bij.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-10-2010 12:49:31

Hey,

Wij hebben zelf geen kinderen en gaan dus ook aan de genodigden vragen om hun kinderen (jonger dan 12) thuis te laten.

Dit komt bij ons min of meer goed uit, op familiaal vlak dan, aangezien de enige kinderen in onze familie die jonger zijn als 12, de kinderen van onze nichten en neven zijn en aangezien we al een grote familie hebben, gaan we deze dan ook niet meer vragen (de nichten en neven zelf wel natuurlijk maar hun kinderen niet). Dit wordt in onze grote familie wel vaker zo gedaan dus dat zal wel geen probleem zijn :-).

Op vlak van vrienden ed. komt dit minder goed uit maar we hopen dat ze het wel zullen snappen. We willen immers inderdaad ook vermijden dat het een kinderfeest wordt met mensen die ofwel de hele tijd met hun kinderen moeten bezig zijn, ofwel vroeger door moeten omdat ze moe zijn, enz. Zonder de kids hebben ze dan ook eens een avondje rust ;-).

Nu alleen nog een spontane manier vinden om de boodschap aan iedereen over te brengen :-).

Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen!

Evelien.

eline
20-5-2011
 Meld misbruik22-10-2010 13:04:25

Op de enveloppes duidelijk maken wie wel uitgenodigd is (vb, familie X of enkel Dhr; & Mevr.)

De mensen hebben daar begrip voor hoor 

heidi

Meld misbruik22-10-2010 17:51:14

wij hadden geen kindjes uitgenodigd, ik zag dat echt niet zitten... onze 2 zoontjes waren toen 2 en 3jaar, ze zijn gebleven tot na de receptie, dan zijn ze met iemand dat we goed kennen meegegaan. Ik zag het niet zitten dat mijn kindjes de hele nacht aan mijn kleed zouden gehangen hebben en dat er andere kindjes veel lawaai zouden maken, veel mensen dat hun kinderen dan meebrengen zijn dan ook nog eens vroeger weg... ik was blij met onze keuze van een kinderloos feest. Het was eens een dagje voor onszelf.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-10-2010 20:33:47

Ook bij ons waren er geen kinderen aanwezig... Je neemt ze toch ook niet mee naar een fuif? En kinderen hebben heus niks aan een lawaaierig dansfeest (is natuurlijk te zien hoe jij jouw avond invult, maar bij ons was het duidelijk een feest voor volwassenen). Onder 16 jaar was er dan ook niemand aanwezig.

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik22-10-2010 21:15:35

ons 7 kinderen waren erbij van smorgens in de kerk half 10 tot savonds 22u 2 jongsten gingen om 20u , zonen van 5-6 om 21u meisje van 4 rond 21.30u oudste 2 8-9 jr bleven bij ons

Peggy
13-8-2010
 Meld misbruik23-10-2010 11:41:32

mijn dochter van 4 is gebleven tot na de receptie.. Normaal weten de mensen dat ze hun kinderen niet naar een feest moeten meebrengen.. Als ze naar de receptie komen dan kunnen ze dat in feite wel doen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...