Nu Online
Momenteel zijn er 282 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

'Ikwilnaarjulliefeestkomen - cv'

23-10-2010 13:34:00
Iedereen kent ze wel: mensen die zichzelf verkopen (neenee, niet voor geld en/of bepaalde diensten), die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden of denken dat de evenaar door hun achterwerk loopt. Krijgt iedereen al ’n beeld van ’n collega/kennis/familielid voor zich? Ik althans wel!

In mijn geboortedorp weet iedereen alles (van alles en iedereen). Moet je je neus snuiten? Dan weet Marjet van de zoon van de nicht van de bakker met welke zakdoek dat was! Ben je zwanger? Dan weet Fons die getrouwd is met de dochter van de neef van de slager (nog voor je bevallen bent) de naam van je baby! En met ’n huwelijk is het niet anders. Ook al woon ik 30km verder, iedereen in het dorp weet wanneer ik ga trouwen, met wie, waar, … Plots beginnen mensen, in het dorp, me aan te spreken. Mensen die ik viavia ken of mensen die ik in jaaaaaren niet meer gezien en/of gehoord heb. Ze laten duidelijk merken dat zij wel heel goed kunnen dansen, houden van lekker eten, graag komen kijken naar het kerkelijk huwelijk. Lachend kijk in hen aan, knik bevestigend en luister aandachtig terwijl zij hun ‘ikwilnaarjulliefeestkomen - cv’ aframmelen. Plots beginnen mensen me te vragen hoe het met onze dochter is. (Terwijl ik ze na het overlijden van ons eerste kindje nooit gezien heb!) En plots beginnen mensen zich voor te stellen als een goeie vriendin van mijn mama. Nee serieus, denken die mensen nu echt dat zij op onze gastenlijst gaan komen door het zichzelf voor te stellen als ‘partyanimal’ of door plots hun empatisch vermogen te tonen? Jammer maar helaas! Zowel mijn vriend als ik hebben een grote familie, een grote vriendenkring (van wie we al jaaaaaren weten dat zijn partyanimals zijn en hun empatisch vermogen zeer ver rijkt!) en enkele zeer toffe collega’s. De ‘zichzelfverkopers’ mogen dus elders gaan solliciteren!

Groetjes, An (die nog steeds bezig is met het opstellen van haar gastenlijst)

An
9-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 916

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-10-2010 13:38:33

Ik denk dat iedereen dat meemaakt! Je niet van je lood laten slaan en gewoon doen zoals jij het gedacht hebt!
Ze kunnen nog altijd aan de kerk komen! En wees maar zeker dat ze dat zullen doen! Als wij naar onze foto's kijken die genomen zijn in en aan de kerk, denk ik soms: wie is dat?!? Of 'Ah, tiens, was die er ook!'. Ach ja, als de mensen dan content zijn...

Sarah
21-10-2011
 Meld misbruik23-10-2010 20:12:35

Hey An,

Bij ons is het niet anders... Wij gingen normaal trouwen bij ons thuis, maar kijken voor een andere locatie om pottenkijkers weg te houden. We trouwen op een vrijdag, zo hebben we ook al minder nieuwsgierigen...

Sarah
21-10-2011
 Meld misbruik23-10-2010 20:13:27

en al onze klanten denken ook dat ze een invitatie gaan krijgen, begin daar eens aan, en trouwens wij vragen enkel familie en de beste vrienden

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik24-10-2010 8:51:42

O het leukste gedeelte... DE gastenlijst..
Persoonlijk word ik daar ook lastig van hoor! Momenteel hebben wij wel het geluk dat we nog maar een 6 jaar hier wonen en dat, buiten de mensen in onze straat, het contact met anderen uit de gemeente nihil is. Hier hebben we geen fenomeen: ik ken uw ma of pa goed.. oef... het is zo al moeilijk genoeg geweest met mijn schoonmoeder... Die plots veranderde in een typisch schoonmoeder-gehalte met uitgetrokken nagels!! omdat haar familie oorspronkelijk niet volledig werd uitgenodigd omwille van budget (verloofde heeft 50 neven/nichten). Niets helpen qua budget maar wel eisen stellen.. Tja... DE gastenlijst... Het heeft ons !!8 maand!! gekost om eindelijk knopen door te hakken, en wie heeft er gewonnen? Jaja de typische schoonmoeder Feestformule aangepast zodat het toch binnen budget kon blijven...
DE gastenlijst, of liever, bij velen: de nagel op hun doodskist!
Dus laat u zeker niet doen!

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik24-10-2010 18:01:34

Zeer herkenbaar! Of nu wel heel sterk, iemand die zichzelf steeds uitnodigt omdat die mijn man als goede vriend beschouwt blijkbaar, maar hij wordt erg zenuwachtige van dienen type. Nu had mijn man hem al meer als anderhalf jaar niet meer gesproken, wist niet eens van onze verloving/trouw af en post hem doodleuk achteraf op Facebook: "Hey bedankt voor de uitnodiging!!!!!!", sarcasme dus....

Hebben sommige mensen dat dan echt niet door als jij geen contact opzoekt met hen, dat ze ook geen behoefte hebben aan hun "gezelschap"? En wat 'n arrogantie, alsof wij hem wel hadden moeten uitnodigen... heb hem nog ni eens gezien van m'n leven, en nu heeft die zichzelf uitgenodigd bij ons thuis, waar m'n man niet erg happig op is (ik nog minder), dus zegt altijd dat die geen tijd heeft en prikt dan maar 'n datum erg ver weg...

Wij kijken alvast uit naar 15 januari, zullen we 't op zijn FB posten? ;)
(Maar we hebben dan ook wel weer soort medelijden mee omdat 't toch wel erg zielig is en we vermoeden dat die quasi geen vrienden heeft als die zo wanhopig is...)

An
9-9-2011
 Meld misbruik10-11-2010 19:44:30

De gastenlijst is BIJNA klaar!
Hoewel ik een zeer emotioneel iemand ben, heeft het geen bloed/zweet/tranen gekost.
Momenteel twijfel ik nog over 3 personen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk! (Ook al lijkt het zeer banaal... 3 personen!)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...