Nu Online
Momenteel zijn er 427 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

er ook een beetje bij...

24-10-2010 1:02:24
hallo,

Spannend, mijn eerste berichtje op deze site...
We trouwen pas in 2012, maar ben toch al wat aan het rondneuzen, en ik had meteen ook een vraagje... Mijn vriend z'n zus is 12 jaar geleden gestorven toen ze 6 was, en we hadden graag gehad dat ze erbij is op deze dag, maar toch ook weer niet zo voelbaar dat er zich mensen slecht zouden voelen... In elk geval gaan we na het huwelijk met z'n drietjes even langs op het kerkhof (ons zoontje zal dan 4 zijn), en had ik ook gedacht om m'n bruidsboeket daar te laten liggen... Iemand ideetjes hoe we dit gevoelige onderwerp kunnen inwerken in onze trouwedag?

Marlies
14-12-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 958

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik24-10-2010 9:38:41

goh, das inderdaad niet makkelijk om zo'n onderwerp in te werken in de viering.
Misschien dat je niet in de viering specifiek iets over haar moet vermelden, maar daar algemeen de overledenen herdenken (standaard in mis) en dan bijvoorbeeld daarna met de naaste familie zo'n chinees windlicht aansteken en laten vliegen in de lucht als herdenking aan haar? Natuurlijk is dat het mooiste dat het 's avonds gebeurd, ik weet niet dat je dan een moment vrij hebt in de dagplanning om dat te doen?

vicky
18-6-2011
 Meld misbruik24-10-2010 9:57:58

heyla, denk eraan, die dag gaat al emotioneel genoeg zijn, dus ik ga de dag voor mijn trouw naar het kerkhof, heb pas mijn bompa moeten afgeven. Ik ga dan een bloemetje op zijn graf leggen en tijdens de mis zelf worden inderdaad ook de overledenen vernoemd, dit mag je normaal zelf opmaken, dus kan je zelf kiezen als je hierin namen gaat noemen of niet.

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik24-10-2010 12:00:36

Mijn papa is 5 maanden geleden heel onverwacht overleden, op onze trouwdag zullen we hem dan ook herdenken en voor hem 73 witte ballonnen oplaten, 1tje voor elk jaar dat hij heeft geleefd. De dag na onze trouw ga ik naar het kerkhof om mijn bruidsboeketje op zijn graf te leggen. Ik ga wel 2 bruidsboeketten laten maken zodat ik er nog eentje kan laten drogen om zelf bij te houden. Hoe dan ook, mijn papa zit voor altijd in mijn hart en hij zal er in mijn hart en gedachten wel bij zijn op mijn dag ...

Groetjes

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik24-10-2010 22:37:16

een kaarsje branden...

bauke
6-8-2011
 Meld misbruik11-1-2011 14:16:31

Een vriendin van mij heeft voor alle familieleden die overleden waren een witte ballon
in de kerk hangen (eventueel kan de naam erop geschreven zijn)
deze werden dan ook vermeld gedurende de mis.

Na de mis lieten ze de ballonnen dan buiten de kerk vliegen, dit was wel heel mooi om te zien

Misschien ben je hier iets mee.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...