Terug naar overzicht
goh, das inderdaad niet makkelijk om zo'n onderwerp in te werken in de viering.Misschien dat je niet in de viering specifiek iets over haar moet vermelden, maar daar algemeen de overledenen herdenken (standaard in mis) en dan bijvoorbeeld daarna met de naaste familie zo'n chinees windlicht aansteken en laten vliegen in de lucht als herdenking aan haar? Natuurlijk is dat het mooiste dat het 's avonds gebeurd, ik weet niet dat je dan een moment vrij hebt in de dagplanning om dat te doen?
heyla, denk eraan, die dag gaat al emotioneel genoeg zijn, dus ik ga de dag voor mijn trouw naar het kerkhof, heb pas mijn bompa moeten afgeven. Ik ga dan een bloemetje op zijn graf leggen en tijdens de mis zelf worden inderdaad ook de overledenen vernoemd, dit mag je normaal zelf opmaken, dus kan je zelf kiezen als je hierin namen gaat noemen of niet.
Mijn papa is 5 maanden geleden heel onverwacht overleden, op onze trouwdag zullen we hem dan ook herdenken en voor hem 73 witte ballonnen oplaten, 1tje voor elk jaar dat hij heeft geleefd. De dag na onze trouw ga ik naar het kerkhof om mijn bruidsboeketje op zijn graf te leggen. Ik ga wel 2 bruidsboeketten laten maken zodat ik er nog eentje kan laten drogen om zelf bij te houden. Hoe dan ook, mijn papa zit voor altijd in mijn hart en hij zal er in mijn hart en gedachten wel bij zijn op mijn dag ... Groetjes
een kaarsje branden...
Een vriendin van mij heeft voor alle familieleden die overleden waren een witte ballon in de kerk hangen (eventueel kan de naam erop geschreven zijn) deze werden dan ook vermeld gedurende de mis. Na de mis lieten ze de ballonnen dan buiten de kerk vliegen, dit was wel heel mooi om te zien Misschien ben je hier iets mee.