Nu Online
Momenteel zijn er 409 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwjurk gevonden!!! (bij Honeymoonshop)

24-10-2010 10:30:45
Hallo iedereen,

Na een maandje geleden mijn zoektocht te beginnen naar de perfecte jurk heb ik ze eindelijk gevonden! Na eerst Pierre-Yves te proberen (slechte ervaring) en dan La Sposa Roeselare (heel goede ervaring) ben ik het in Nederland gaan zoeken! Ik was van in het begin al een liefhebber van Maggie Sottero maar dit bleek moeilijk te vinden hier in Belgie. Uiteindelijk dan toch besloten om naar Nederland te gaan en dat was de juiste keuze! Het was eventjes rijden maar we hebben er een leuke uitstap van gemaakt (aangezien Honeymoonshop midden in centrum ligt en de winkels rondom).

Een Nederlandse bruidswinkel is dag en nacht verschil van hier in Belgie. Het was wel véél drukker maar eens iedereen verspreid was, viel het goed mee. Er heerst echt een losse sfeer. Je krijgt iets om te drinken (hier in Belgie niet) je krijgt een soort corset aan, een hoepel en schoenen (doen ze ook niet in Belgie). De mevrouw die mij hielp heeft elk kleed zo goed mogelijk op mijn maat proberen instellen (heb een 36 dus alles is te groot) zodat het er net echt uit zag (zelfs met klemmen vastzetten). Dit doen ze in Belgie ook niet.

Mijn favoriete kleedjes waren er jammergenoeg niet (waren naar een huwelijksbeurs blijkbaar), ze hadden mij hiervoor ook proberen bellen, maar was niet gelukt. Dus ik was wel een beetje teleurgesteld, maar dit gaf mij de kans om eens iets volledig anders te proberen en ja na het 2e kleed te passen, had ik eindelijk het WAUW gevoel en dit is het dan ook geworden! Het is een Maggie, maar helemaal anders dan ik in gedachten had, zelfs een beetje gedurfd
Ik heb wat foto'tjes mogen nemen, en we kregen een cadeautje en een glaasje champagne!

Ja de bruidswinkels in Belgie kunnen nog iets van de Nederlanders leren!

Evi
27-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1277

rebecca
2-7-2011
 Meld misbruik24-10-2010 13:42:50

:-) Proficiat dat je uw jurk gevonden hebt!

Ik heb gisteren ook mijn trouwkleed besteld... in Nederland! Niet in de honeymoonshop maar in Amiga in Breda :-)
Het komt herkenbaar voor... heb ook drankje gehad, was ook drukker, ...
Alleen jammer dat voor de pasbeurten Nederland een eindje verder rijden is...

maarja, voor de juiste jurk neem je dat erbij he!

Roxanne
25-6-2011
 Meld misbruik24-10-2010 13:47:24

Hey
ik ben blij dat je je kleedje hebt gevonden !!
Maar ik wil wel even zeggen dat er hier in België ook winkels zijn die een goede service bieden....
Ik heb mijn kleedje in Le Chapeua gekocht en ik kreeg ook iets te drinken en een hapje. en tijdens de pasbeurt kreeg ik ook een corset en trouwschoenen aan. En nadien toen het kleed besteld was kregen we ook een glaasje bubbels :-)
Dus ze zijn niet allemaal zo slecht hier in België :-)

Maar het belangrijkste is dat je je kleedje hebt gevonden !

Roxanne
25-6-2011
 Meld misbruik24-10-2010 13:48:53

oei typfout de winkel is dus Le Chapeau :-)

Sarah
30-7-2011
 Meld misbruik24-10-2010 15:14:06

Hey

Welke slechte ervaringen had je bij Pierre Yves?

Ik heb hier mijn droomjurk besteld, ook één van Maggie Sottero
Ik vond juist dat ik hier heel goed geholpen werd (ik had wel de bazen, mss maakt dat verschil), ze hebben wel ongelooflijk veel tips gegeven en waren heel vriendelijk en absoluut niet opdringerig.
Welk model van Maggie S heb je?

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik25-10-2010 19:40:31

Wel Evi,

Het is precies of ik jouw mail heb geschreven !!!
Ik heb ook mijn kleed een 1,5 geleden in de Honeymoonshop gekocht.
De service was fantastsich ten op zicht van wat je krijgt in Belgie.
Ze zijn ook veel eerlijker over wat je staat en niet, ook al wil dit zeggen dat ze je een goedkopere jurk verkopen.
Ze staan daar echt een 5-tal jaar verder in onthaal, opvolging, service, ...

Ik ben ondertussen 6 maand getrouwd en ben supercontent van de service tot op het einde !
Ik heb dus alleen maar goed nieuws voor jou qua verder afhandeling.

Ze hebben mij trouwens gecontacteerd om deze maand in de Honeymoonshopcatalogus te staan :)

Veel succes

TINA

Evi
27-8-2011
 Meld misbruik25-10-2010 21:16:44

@ Sarah: Pierre-Yves Aalst was de eerste winkel ik bezocht en ik had hier op het forum ook al héél veel negatieve reacties gelezen, maar ik wou zelf toch eens gaan zien want meningen zijn persoonlijk hé.
Ik heb er een uitgebreid verslagje over geschreven een tijdje geleden. Om kort samen te vatten: de vrouw die mij hielp was heel vriendelijk, dat wel, maar de eigenaar liep er ook rond en was in het begin ook vriendelijk en gaf tips, maar toen ik een favorietje had gevonden begon hij echt opdringerig te zijn, hij was zelfs op het onbeschofte na. We zijn net niet 'buitengekuist' omdat ik niet direct wou toehappen bv "als ik nu niet ging beslissen ging het wegzijn binnen de week" "oké kleed u maar aan, de volgende zijn hier". Dit vond ik er echt over. Natuurlijk iedereen zijn mening is persoonlijk en er zullen wel andere mensen zijn die wel goede ervaringen hebben met deze winkel.

En ja, in Belgie zijn ze ook vriendelijk hoor . Ik heb ook een héél goede ervaring gehad in La Sposa Roeselare, maar daar hadden ze zo goed als geen Maggie S. Anders had ik daar ook onmiddellijk besteld.

Het model verklap ik nog niet, want ik weet er kennissen, vrienden en familie van mij dit forum ook volgen en het moet een verrassing blijven.

Ik kan niet wachten tot ik mijn droomkleedje nog eens mag aandoen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info