Nu Online
Momenteel zijn er 359 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tegenslag - gisteren ontslagen ..

24-10-2010 14:17:19
Ik moest gisteren werken in de voormiddag en daarna kwam het slechte nieuws .. Ik werd ontslagen.
De reden? Er moest iemand weg omdat de kosten te hoog zijn (nieuwe investeringen) dus omwille van besparingen eigenlijk. En ik ben de pechvogel :(

'k Moet zeggen dat 'k mij er wel slecht bij voel. Het was een fijne job op 2 km van huis en ik had het totaal niet zien aankomen. Voelde me net goed in men vel (vorige week trouwkleedje gevonden) maar voel me op dit moment toch maar een mislukkeling omdat ik degene ben die moet vertrekken ..

Het komt natuurlijk ook heel slecht uit met de trouw. We trouwen in mei, wilden een weekje op vakantie gaan daarna en op huwelijksreis in september. Nu is heel de toekomst zo onzeker .. Vind ik een nieuwe job of niet?
En echt het aller ergste: we wilden in februari stoppen met de pil .. Dit zal nu wellicht uitgesteld moeten worden als ik een nieuwe job wil vinden want wie staat er nu te springen voor iemand die al meteen een tijd lang afwezig zal zijn door zwangerschapsverlof?! Het feit alleen al dat we gaan trouwen in mei zal bij de meeste werkgevers ook wel zo'n belletje doen rinkelen (en dit speelde misschien ook wel mee in de keuze om mij te ontslagen?) ..

Pfffffff ..

Kim
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1024

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik24-10-2010 14:43:51

hey Kim,

Ik begrijp volledig hoe je je voelt! Ik werd in maart ook ontslagen, net voor het einde van mijn proefperiode, totaal onterecht (en dus ook totaal onverwacht)!
De eerste dagen zijn niet leuk, en je voelt je een mislukkeling, maar dat gaat voorbij! Ze verdienen je niet, als dit de manier is om met jou om te gaan!
Het is natuurlijk niet leuk hé! Zeker met al die plannen die jullie maken... Maar laat dit zeker geen domper zijn op al die leuke vooruitzichten!

En het feit dat jullie gaan trouwen, zal geen invloed hebben op het vinden van een job! Elke werkgever is slim genoeg om stil te staan bij het feit dat als ze een jonge vrouw aanwerven dat de kans groot is dat zij vroeg of laat zwanger zal zijn... Daar moet je echt niet van wakker liggen (maar je kan misschien wel best even wachten om zwanger te worden, misschien best tot na je proefperiode...)

Kop op hé!

groetjes
Joyce

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik24-10-2010 15:18:38

hey Kim!

Héél jammer en natuurlijk een heel slecht moment.
Maar je kopje niet laten hangen en op zoek gaan naar een nieuwe (en leukere) job!

Mijn vriend kreeg vorige maand het nieuws dat zijn contract niet verlengd wordt. Heel slecht moment aangezien we een nieuwe auto nodig hebben, trouwern volgend jaar en een huis hebben gekocht!
Hij voelde zich er enorm slecht bij, maar is vol goede moed beginnen soliciteren.... en raad eens? Hij begint de 2e november :)!

Dus kim, niet opgeven, je hebt waarschijnlijk nog een opzegperiode, dat geeft je nog een beetje tijd om werk te zoeken :)!

Marijke
10-9-2011
 Meld misbruik25-10-2010 23:02:30

Hoi Kim,

Ik vind het ontzettend jammer dat je ontslagen bent. Zelf heb ik daar totaal nog geen ervaring mee gehad, maar ik me heel goed voorstellen dat al je plannen die je gemaakt hebt ineens zo ver weg lijken of onzeker. Maar idd, laat zeker je kop niet hangen. Ik denk dat je een heel enthousiaste persoon bent, dus het feit dat je dat uitstraald is een pluspunt! Zo iemand kunnen weinig werkgevers ontkennen!

Heel veel succes met het zoeken naar nieuw werk!!! Zeker niet opgeven!

lindsay
13-5-2011
 Meld misbruik26-10-2010 16:53:46

hoi,
dit komt zeker slecht uit he.
maar de hoop niet verliezen, alles komt wel in orde.

bij ons op werk ook problemen, we werken met 70 mensen en de helft wordt ontslagen.
dus bij ons ook bang afwachten.

maar volhouden he!!!!

Anne
8-10-2011
 Meld misbruik4-11-2010 16:28:38

Hey Kim,

Wat verschoot ik toen ik je berichtje las... dat moet echt zwaar voor je zijn. Hopelijk heb je de tijd gehad om dit alles even te laten bezinken. Ik weet dat het niet leuk is om zoiets te horen te krijgen. Eerst denk je dat het aan jou ligt, maar ik kan je garanderen dat dat niet zo is. Je het moet zien als een nieuwe kans, om bij te leren, om nieuwe mensen te leren kennen, te groeien,... Qua timing kon het allicht beter, maar kop op! Je zal zien dat alles in orde komt. Echt waar!

Groetjes
Anne

robina

Meld misbruik9-12-2010 17:42:46

troost je, .. ik trouwde op zaterdag, op de dinsdag er na werd mijn contract opgezegd (vanwege de crisis), op donderdag vertrok ik op huwelijksreis en halverwege de vakantie was het 1 maart en zat ik dus smorgens aan het ontbijt; werkeloos...
Heb mijn vrolijkheid er niet onder laten lijden!
Tis wel kl*te, dat wel... maar als mijn geluk van mijn werk af moet hangen... als het zo is, dan is het zo, van treuren wordt het niet beter....

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...