TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kendra
21-5-2011
|
27-10-2010 12:47:57
Hey,
Ik begrijp dat dat niet leuk is en ik begrijp hel goed dat je schrik hebt voor je trouwdag. Ik heb ook zoveel schrik van mijn schoonouders, zou ze er ook liever niet bij hebben maar dat kan ik ook niet maken natuurlijk, het blijven zijn ouders. Bij mij is het misschien nog net iets makkelijker, we hebben ze al 4 maand niet meer gehoord.
Iedereen waartegen ik spreek zegt dat zo`n mensen je trouwdag niet KUNNEN verpesten, dat ze er gewoon `bijlopen` en dat jij sowieso in de belangstelling staat.
Maar ik geloof dit ook niet, ik ben een ongelofelijke piekeraar (en jij duidelijk ook) en krop alles op en het zou mijn dag ook verpesten.
Maar ik weet wel dat ik me niet ga laten doen, als ze iets proberen op onze dag, dan gaan ze het geweten hebben, maakt me niet uit wat ze zeggen achter mijn rug.
Ik heb besloten om er niet meer aan te proberen denken maar voor jou is je dag vandaag al. Hopelijk is alles goedgekomen!!!
Groetjes
Kendra
|
|
Melodie
4-6-2011
|
27-10-2010 13:30:27
Hey Els,
ik heb een beetje dezelfde vrees voor mijn schoonmoeder. Wil altijd in de belangstelling staan en wil overal haar zeg over hebben. Ik heb ondertussen gemerkt dat negeren de beste remedie is. Dan wordt ze zelf wat kalmer en beseft ze dat er geen gehoor aan gegeven wordt. Ik heb mijn vriend dan ook gevraagd hetzelfde te doen. Is er misschien een mogelijkheid dat je je bezorgdheid met je broer kan delen? Misschien kan hij zijn vrouw (vriendelijk) even terechtwijzen.
Als er 1 raad is die ik je toch mag geven. Trek het je niet aan. Besef dat die dag rond jou en je partner gaat. De familie zal haar sowieso negeren en jou alle aandacht geven. Hoe minder jij er dan ook op let, hoe minder kansen zij krijgt om om aandacht te schreeuwen. Succes in ieder geval! Ik vrees dat elk bruidje wel ergens 1 familielid of toekomstig familielid heeft zitten die ze er liever niet had bijgehad...
groetjes,
Melodie
|
|
Véronique
31-7-2009
|
27-10-2010 15:06:19
Ik heb ook zo'n schoonzus... (vrouw van mijn schoonbroer)
Die denkt ook dat God-en-klein-Pierke aan haar g*t hangt... Wat dus hélemaal niet zo is, integendeel, achter de rug wordt er eens goed mee gelachen...
Ik had dus dezelfde vrees als jij... Zeker omdat ze 2 weken voor onze trouwdag plots op zoek ging naar een 'speciaal' kleed... Je moet weten, mijn schoonbroer en zij zijn na elkaar enkele keren te hebben gezien getrouwd in Albanië... Achter iedereen zijn rug om (enkel haar Albanese familie was op de hoogte), dus in België zijn zij nooit getrouwd en hebben zij ook nooit een feest gegeven, mede doordat zij 9 maanden later beviel van een dochtertje... In mijn gedachten zag ik haar al in een semi-trouwkleed op ons feest verschijnen...
Aangezien wij dus - duidelijk - niet goed met hen opschieten, hadden wij de suite beperkt tot ouders, schoonouders en getuigen met partner (mijn getuige was mijn broer en mijn man zijn getuige was zijn andere broer, niet de broer van de 'vreselijke stiefzus'). Dus eigenlijk waren beide gezinnen de hele tijd aanwezig, met uitzondering van de oudste broer en zijn vrouw.
Zij hebben zich dan ook een hele dag niet vertoond. Mijn man hoopte ergens nog dat ze misschien in de kerk zouden zijn, maar neen, de 'schoonzus' vond onze trouwdag niet de moeite om er een dag verlof voor te nemen (wij trouwden op een vrijdag) en mijn schoonbroer moest op het dochtertje letten (ipv die dan mee te nemen... nee... niet belangrijk genoeg).
De avondgasten waren uitgenodigd om 18u. Wie was er om 19u nog niet? Juist ja... De maître van de zaal kwam vragen of ze iedereen al aan tafel mochten roepen of nog even moesten wachten tot de eretafel volledig was (jawel, zij zaten bij aan de eretafel, daar konden we niet van onderuit...). Toen ze er om 19u15 nog niet waren, begon men toch maar met de tafelafroeping. Toen iedereen + suite binnen was in de zaal, enkel wij stonden nog buiten, kwamen ze toe... Ze hadden gehoopt dat iedereen al binnen was en dat zij dan met veel show binnen konden komen. Hadden zij even pech! De maître smokkelde hen naar binnen via de achterdeur! En zo werden zij ongezien naar hun tafel geleid! Net goed!
Oh ja... En wat dat kleed betreft?! Daar hebben we nog eens goed mee gelachen! Toen zij binnenkwamen, was mijn eerste reactie: Die heeft geen kleren aan!!! Zij had dus inderdaad een 'speciaal' kleed, maar wel een hilarisch! Het was een lichtgrijs kleed met een soort 'voile' erover en door die voile heen, zag je donkergrijze driehoeken... Die erg "strategisch" geplaatst waren (als je begrijpt...)... Dus het was net alsof zij een doorkijkkleed aanhad met eronder een bikini of zo! Mensenlief!!! En dan die schoenen... Precies van eentje uit 'het Glazen Straatje'... Zwarte laqué pumps met naaldhakken en achteraan een strikje! Ja, hallo...
Ach, wij hebben er eens goed mee gelachen!
Op het dansfeest werd 'I don't care' van Milk Inc. gedraaid en bij het refrein 'I don't care, I never liked you anyway' heb ik uitdrukkelijk naar haar gekeken. OK, misschien kinderachtig, maar het luchtte op!
En wat me opviel: niemand heeft hén gemist! De mensen zijn er voor jou, het is jouw familie en het zijn jouw vrienden! Dus niet aantrekken! Enkel zij kunnen verkeerd bekeken worden!!!
|
|
deborah
28-5-2011
|
27-10-2010 15:07:31
hoi
ik hoop dat ze op jouw dag toch wat minderd, zou da niet kunnen verdragen en reageren
zoals jij doet. Hopelijk is het allemaal goed gegaan op jouw dag!
debo
|
|
M.
18-6-2011
|
28-10-2010 0:30:07
Probeer je niet druk te maken, dit is het niet waard!!! Het is jullie dag, en iedereen maar dan ook iedereen zal er voor jullie zijn, niet voor haar! Je zal je handen vol hebben met praten, dansen,... dus wie weet merk je haar zelfs niet op de hele avond.... Jammer voor de mensen die met haar aan tafel moeten zitten, maar dan moeten ze maar snel gaan dansen na het eten :-) Als er van al die genodigden maar 1 rotte appel tussen zit, dan zit je goed hoor :-) Nee hoor, laat haar maar doen, het is jou dag, en je zal stralen ! Volgens mij is ze gewoon jaloers.... Veel plezier op JOU dag !
|
|
Laura
14-5-2011
|
28-10-2010 12:33:20
Hoi Els,
Misschien kan je nog eens praten met je broer. Met haar zelf is duidelijk geen oplossing, en misschien luistert ze beter naar hem. Leg hem uit dat het jouw dag is en dat je wilt dat hij haar duidelijk maakt dat zij niet diegene is die in de belangstelling staat. En voor de rest een kaarsje branden dat ze die dag zonder stem valt :-)
Veel succes!
|
|
Virginie
3-9-2011
|
30-10-2010 16:54:08
Klinkt superlastig, maar probeer je er niet teveel van aan te trekken...
Het is JOUW dag...JIJ en JOUW PARTNER moeten ervan genieten
Je trouwt maar 1 keer!
Veel sterkte en courage
PS: mijn schoonouders zijn ook niet zo aan trouwen, maar WIJ willen dit.
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|