TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
M.
18-6-2011
|
29-10-2010 0:11:57
Bij een walking dinner zijn er meestal staantafels voorzien zodat de gasten rond zo een tafeltje kunnen praten. Ik zou wel vragen aan de zaal om toch een paar gewone tafels te voorzien, want als je gasten ( en jijzelf) heel de avond moeten rechtstaan, dat is heel vermoeiend op den duur. Je kan natuurlijk eens informeren bij de zaal wat hier dan gebruikelijk is. Een nadeel van een walking dinner kan zijn dat niet alle gasten deftig bediend worden. Ik bedoel hier dat het wel eens zou kunnen dat de obers dezelfde route lopen met hapjes zodat er wel eens gasten "vergeten" worden, of dat er gasten zijn die niet van elk hapje hebben kunnen proeven....
Een tweede nadeel is dat als je veel speciale hapjes kiest, er gasten kunnen zijn die niet veel lusten en bijgevolg niet veel zullen eten, en die gasten gaan dan met honger naar huis ( heb ik zelf eens meegemaakt op een feest....) Het verschil in prijs is wel groot, maar er zijn ook nog andere alternatieven die goedkoper zijn dan een menu. Ik denk dan aan een landenbuffet. Hier kunnen de gasten zelf kiezen wat ze willen eten, en hoeveel keren ze "bijnemen". Deze formule zal van prijs tussen walking dinner en menu liggen. Bij deze formule heeft iedereen de kans om zijn buik rond te eten en je kan dan ook rustig aan tafel zitten ipv heel de tijd recht te staan.
Mijn vriend en ik gaan ook voor het landenbuffet... Wij betalen voor het landenbuffet ( kabeljauw,zalm, varkenshaasje, lam, soep, pasta, 3 soorten dessert,....) zo'n 28 euro per persoon exclusief dranken.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
29-10-2010 18:19:33
Een walking dinner zijn echt allemaal kleine hapjes. Dus verschillende dingen, maar in kleine porties. Ik ben daar zelf niet zo'n voorstander van... Veelal zijn dat inderdaad van die receptietafels waar je erg weinig plaats aan hebt... Het is de bedoeling dat je geen vaste plaatsen aanduidt en dat je 'rechtstaand' eet. Erg onhandig vind ik dat, zeker als je én een glas én een bordje én bestek te 'bewaken' hebt... Meestal staan er dan wel wat stoelen aan de kant, maar zonder lage tafels... Je moet dan maar zien waar je je glas en zo kwijt kan (meestal een vensterbank, op de grond naast je stoel,...).
Dus nee, geef mij maar een andere formule: buffet of menu aan tafel.
|
|
sarah
17-12-2011
|
30-10-2010 8:27:35
Ik moet de twee vorige postjes bijtreden, ik zou een walking dinner ook niet doen voor een trouw.
Je moet nl de hele avond staan, en ik weet uit mijn eigen ervaring dat ik daar een bloedhekel aan heb. Ik vertrek ook vaak wegens pijnlijke voetjes.Ook voor oudere mensen is dit echt niet ideaal.
Ik heb al wel een walking dinner gehad waar ik echt royale porties had; maar dat was combinatie met buffet.
Ik zou ook voor buffet of voor menu aan tafel gaan. En buffet is soms duurder als bediening aan tafel.
|
|
Lien
29-6-2011
|
30-10-2010 10:55:23
Oke bedankt allemaal voor de duidelijke info! :) Dan inderdaad beter een gewone menu aan tafel :p En ook bedankt voor de tip van het 'landenbuffet'! Ik zie het niet op de prijslijst van onze feestzaal staan, maar ik ga er zeker eens naar vragen of het geen mogelijkheid is :)
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
30-10-2010 19:20:46
Ik vind een gewone diner aan tafel dan weer saai. Je zit te eten en hebt alleen contact met de mensen die aan je tafel zitten. Met verjaardagsfeestjes en communies hebben we dat al voldoende. Een walking dinner is losser van stijl; je verplaatst je en babbelt met meer mensen. (wel enkele tafels met stoelen voorzien voor oudere genodigden)
Ik zou niet twijfelen en passen voor een diner...
Een walking diner is nieuwer en zeker de moeite waard. De sfeer zit er ook sneller in.
Het hangt vooral af van wat je natuurlijk zelf het leukst zou vinden als je naar een trouwfeest zou mogen. Zelf zou ik niet twijfelen.
Succes met je keuze.
|
|
Bert
10-9-2011
|
2-11-2010 20:16:32
Wij vonden het idee van een walking dinner ook zeer leuk, en het lossere aspect (meer keuzes bij de hapjes, je kan makkelijker van gesprekspartner wisselen,...) sprak er ons zeker ook bij aan, maar tegelijker tijd zijn wij er ons ook van bewust dat deze keuze niet altijd makkelijk is. Het is makkelijker om te eten al zittend, vooral oudere familieleden zouden deze formule minder zien zitten...
Wij gaan daarom voor een combinatie van een walking dinner - buffet. Het aperitief en voorgerecht samengevoegd in de vorm van een walking dinner als een zeer uitgebreide receptie. Nadien dan gevolgd door een hoofdgerechtenbuffet en dessert waarbij iedereen aan tafel kan gaan zitten. Op deze manier hopen wij het goede van elke vorm te hebben. Wij hebben natuurlijk ook wel het geluk dat onze traiteur dit volledig ziet zitten... Misschien ook een ideetje voor jullie? Veel succes met de keuze
|
|
yvonne
20-7-2013
|
7-1-2013 22:04:16
Wij willen dus wel voor een walking dinner gaan. Wij geven 's middags het feest van 15.00 uur tot 20.00 uur. De locatie zorgt ervoor dat iedereen als hij / zij wil moet kunnen zitten. oa met luxe barkrukken, tafeltjes en voor de kinderen staat er een feestmenu klaar met pannenkoeken, patat etc. aan een grote tafel. Het lijkt ons helemaal leuk, wij zijn geen dansers en willen gewoon een ontspannen middag met een live muziekje erbij. Daarom lijkt het ons juist wel ideaal een walking dinner. Hopelijk vinden we dat na de bruiloft nog.
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|