Nu Online
Momenteel zijn er 621 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bridezilla: jaja ben het geworden :-/

2-11-2010 12:21:25
Ja hier een eerste staal van bridezilla: mijn verloofde zal het geweten hebben!

Zoals al een paar keer hier op site verteld: wij hebben onze trouwringen in Turkije gekocht...
Nu gaat daar een heel verhaal aan vooraf, ik wil die jullie besparen, maar komt er op neer dat ze eerst foutieve ringen hebben gemaakt en die daarna hebben aangepast. Nu ben ik wel een pietje precies en je ziet (wel enkel als je ring goed bestudeert) enkele foutjes: 2 steentjes staan precies wat scheef, is ne bicolor ring en hier en daar is er een "spleetje" precies waar geelgoud niet goed is opgevuld EN (en ik denk dat dat me nog het meeste stoort) in de ring staat maar één naam gegraveerd, dus bij de mijne naam van verloofde en trouwdatum en bij mijn verloofde mijne naam en datum. En eigenlijk wou ik daar de 2 namen zoals hier wordt gedaan....
Ook krijg ik constant de reactie van mensen: oei, da zijn toch wel echte? Terwijl we wel een attest erbij hebben gekregen.
En door heel het verhaal vooraf, blijf ik met een gewrongen gevoel achter in plaats van een wauw-gevoel...

Nu zijn we naar trouwbeurs in Antwerpen geweest en Fede Di Or stonden daar op de beurs... Ik heb daar mijnen WAUW ring gezien en sindsdien is mijn gewrongen gevoel alleen nog maar erger geworden.

Mijn verloofde wilt nu zijn bridezilla wel tegemoet komen en wil met mij naar Izegem rijden om te gaan kijken naar die ringen, maar hij wilt er niet veel geld meer bij op leggen (onze ringen in turkije hebben ons 940 euro gekost).
Nu is mijn vraag: zouden ze daar die ringen "overkopen" om eventueel dat goud en stenen in nieuwe ring te verwerken om zo prijs naar beneden te trekken? En wat zou het dan kosten, denken jullie, qua werkuren om de nieuwe ringen te maken?

Ja, ge ziet het he, de bridezilla in mij is losgekomen... -schaam schaam-....

Kelly
4-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1207

Ce
13-9-2013
 Meld misbruik2-11-2010 12:29:59

ik denk wel dat zij "oud goud" overkopen.
zoek eens op deze site, dan zal je waarschijnlijk wel veel info vinden over Fede di Oro

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik2-11-2010 12:54:35

ja maar hoe staat het oud goud qua prijs? Want mijn verloofde heeft bang dat we veel verlies gaan maken op die 940 euro.......

Isabelle
12-2-2011
 Meld misbruik2-11-2010 12:57:47

Er zijn sowieso wel juweliers die oud goud en steentjes overkopen. Soms kun je deze dan laten verwerken in nieuwe juwelen. Ik begrijp je alleszins wel: tegen een trouwring kijk je de rest van je leven aan en dan wil je liever niet herinnert worden aan de nare gevoelens die er in dit geval mee samenhangen :-/

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik2-11-2010 13:00:12

Hoi,

Wij zijn vorige week bij Fede di Oro geweest en zij kopen idd `oud goud` op. De prijs nu is 20 euro per gram. Dus als je je ringen heel precies weegt, weet je hoeveel je nog krijgt. Wat met de steentjes weet ik niet ...

Groetjes!

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik2-11-2010 13:06:15

@ Kendra: hebben ze iets gezegd over kostprijs voor ringen te maken dan? Want ik kan me inbeelden dat ik bv 40 of 50 gram heb, dat ze dan toch niet die ringen gratis gaan versmelten en opnieuw maken? Of snap ik dat overkopen van oud-goud niet goed?

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik2-11-2010 13:35:29

Wel, wij hebben dus onze trouwringen daar `gekocht`. Maar wij hebben ook nog een oude ring dus `oud goud` en wij gaan die binnenbrengen volgende week. Stel dat die ring 3 gram weegt, dan krijgen wij op onze trouwring 60 euro korting omdat we de oude ring hebben binnen gegeven en die ring had dan een waarde van 60 euro. Natuurlijk ga je er zo niet komen en ga je nog een opleg moeten doen, je kan natuurlijk nog wel eens rondvragen of er nog mensen zijn die ergens een ring of ketting hebben liggen die jullie mogen hebben.

Maar 40 of 50 gram goud lijkt me ontzettend veel hoor. De ring die ik hier heb liggen weegt 3 gram en daar zitten drie steentjes in. Als je eens de keukenweegschaal neemt, kan je al een idee krijgen van hoeveel ze wegen. Eerlijk gezegd denk ik dat 5 gram het maximum gaat zijn dat een `normale` ring weegt.

Het komt er op neer dat je je oude goud verkoopt en daar geld voor krijgt. Het kan dus perfect zijn dat je aan 50 gram goud geraakt en dus 1000 euro ervoor krijgt. Voor dat geld kan je dan wel een nieuw paar ringen kopen. Je kan dat geld ook gewoon mee naar huis nemen en ergens anders een ring kopen. Maar het goud dat je binnen brengt, heeft niet per se iets met jouw trouwringen te maken. Je kan bij de meeste juweliers zelfs goud binnenbrengen denk ik.

Ik weet wel niet wat ze doen met steentjes die in de ring zitten, dat moet ik zelf nog eens gaan onderhoren.

Hopelijk ben je iets met deze uitleg.

Groetjes
Kendra

En nog veel succes met de trouwringen, ik begrijp helemaal dat je DE mooiste ringen wil.

Maartje
21-5-2011
 Meld misbruik2-11-2010 16:06:27

Hallo! Wij hebben onze ringen gekocht bij een ervaren goudsmid en in mijn verloofde zijn trouwring staat ook enkel mijn naam en de datum, en in mijn ring zijn naam en de datum .. wordt dat hier niet gedaan?

heidi

Meld misbruik2-11-2010 20:10:26

toen ik trouwde had ik een gelijkaardig geval... trouwringen gekozen in Antwerpen, er moesten aanpassingen gebeuren, steentje erin laten zetten en verkleinen, nu hadden ze het steentje erop gezet, je zag de naad van het verkleinen van de ring, en onze datum stond gegraveerd met de stempel tussenin (16-0@5-2009) dit stoorde me enorm, na nog aanpassingen te laten doen heb ik het zo gelaten, maar een 5tal weken voor onze trouw kon ik het toch niet laten en ging ik naar een juwelenontwerpster met de vraag of ze mijn oude ring en andere juwelen nog zou kunnen omsmelten en dit nog binnen de 5 weken. Dit vond ze wel nipt maar een hele uitdaging... Ik had 2ringen,een hanger,ooringetjes binnengebracht en kreeg er zo'n 290euro voor, nu moet je wel weten, die ene ring dat oorspronkelijk mijn trouwring ging worden koste zo'n 380euro, dus verlies maak je zoizo...
ik heb lang gewikt en gewogen en toch beslist ervoor te gaan voor een geheel naar wens gemaakte ring, en deze vind ik supper, kostprijs was wel wat anders maar neem ik er graag bij (zo'n 1680euro) maar deze heeft mijn meter me betaald als verassing en mijn man weet nog steeds het bedrag van mijn ring niet...

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik3-11-2010 10:34:11

hoi Kelly

Je kan je ringen laten verwerken in nieuwe ringen, maar ik vrees dat je er qua gewicht niet zal komen om zonder kosten nieuwe ringen te hebben. Ik heb 2 oude ringen van mijn grootmoeder in mijn trouwring laten verwerken en die wogen samen +- 7 gram, ze moesten maar een klein beetje extra goud toevoegen.

En ik had ook nog 10 briljanten die ik ook in mijn ring ga laten verwerken (dit was een besparing van 320 euro).

Maar je kan altijd eens horen wat ze er eventueel van kunnen maken hé...

groetjes en succes!
Joyce

marijke
22-4-2011
 Meld misbruik22-11-2010 23:53:07

hey,

wy zyn vorige week by fede di or geweest en moet zeggen,wat een service!!
had by een andere juwelier myn oud goud laten wegen en dat kwam op een 525 euro,vond dat al heel veel geld,dus zyn we met het gedacht naar fede di or geweest dat die toch minder ging geven!!weet niet hoe het kwam,maar dat gevoel hadden we!!
integendeel,we kregen veel meer voor hetzelfde,656 euro,tja dan is de keuze vlug gemaakt!!

dus denk wel als je graag iets meer weet,wel die mensen gaan u met raad en daad bystaan!!je moet wel een afspraak maken!!
weet je ze brengen uw ringen zelfs gratis naar huis!!
ook meegenomen natuurlyk!

hopelyk raak je eruit en geef toe,uw ring is toch wel heel byzonder!je kykt er alle dagen op en het moet je een goed gevoel geven!!

grtjs marijke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...