Nu Online
Momenteel zijn er 613 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Live band

2-11-2010 20:07:29
Ligt aan mij of nemen de meeste mensen tegenwoordig een DJ voor de feestavond?
Ik ben namelijk op zoek naar een live band voor onze feestavond.
Naar mijn mening maakt een live band gewoon veel meer feest sfeer dan een DJ, maar het is inderdaad wel wat duurder. (Dit zeg ik vanuit feesten die ik zelf heb meegemaakt met live bands en ook DJ's.)
Iemand nog tips voor een goeie live band? Alvast bedankt!

Grtjs Liz

lizzy
20-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1624

eline
20-5-2011
 Meld misbruik2-11-2010 20:22:20

Hey Lizzy

Mijn nicht is vorig jaar getrouwd en zij hadden ook een live band. Bij hen is dit helaas tegengevallen! Gans de avond dezelfde muziek, weinig gedanst,... Ik wil je idee niet afbreken maar naar onze ervaring viel dit tegen. Misschien zeker en vast een live-band zoeken die verschillende genres speelt. Veel succes!!

Groetjes
Eline 

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik2-11-2010 21:14:09

Wij hebben een live-bandje geboekt voor tijdens onze receptie van 18u00 tot 19u00 en dan nog een ander live-bandje voor tijdens het diner (om toch al wat sfeer te brengen) van 19u30 tot 22u30. Wij zouden hen ook vragen onze openingsdans en de dansen met de ouders live te zingen. Nadien gaat onze DJ van start om er een spetterend feest van te maken. Je kan dus ook een combinatie van beide doen zoals wij. Veel succes! Liefs

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-11-2010 11:42:06

Op een trouwfeest is het toch de bedoeling dat iedereen zich amuseert. Een dj heeft (vrijwel altijd) massa's liedjes uit alle soorten genres: van Weense walsen tot techno. Hij kan dus véél gemakkelijk inspelen op zijn publiek en ervoor zorgen dat er voor ieder wat wils is en iedereen eens 'aan zijn trekken komt'.
Een liveband daarentegen speelt vaak één bepaald genre, waar je voor bent of niet voor bent... Sommige mensen zullen zich dan ook rot-amuseren, anderen kijken verveeld toe...
Ook vinden mensen het vaak leuker om op originele nummers te dansen, dan op covers.

Greet
15-7-2011
 Meld misbruik3-11-2010 13:33:25

Hey Liz,

wij delen jouw mening en zijn ook op zoek gegaan naar een live band. Wij hadden een band (hard to handle) aan het werk gezien op een feest en vonden dat super: ze zongen echt alle genres en de dansvloer stond de hele avond vol, met alle leeftijden. Ook lijkt het ons super om de openingsdans live te hebben.
Op deze site staan er een heleboel:
http://www.allpartyevents.be/bands/groepen_en_bands
En google ook zeker es de live bands Cargo en Magnet.

Succes!
Groetjes
Greet

dj LeBart

Meld misbruik3-11-2010 15:02:08

Ik heb al meermaals bandjes voor me weten draaien. De ene keer was het een succes de andere keer moest ik alles uit de kast treken om de avond nog te redden.

Bij het boeken van enkel en alleen een bandje zijn er toch 2 dingen waar je zeker rekening mee moet houden ...

1. Het gemiddelde dansfeest duurt 4 a 5 uur ... dat zijn een kleine 100 liedjes. Er zijn weinig bandjes die zulk een repertoire hebben.

2. Een bandje heeft meestal een drummer, een drummer kan niet zacht spelen. Gitaren, bas en zang worden dus versterkt. Het volume waarmee het gemiddelde bandje dus aantreedt is een stuk hoger dan dat van een dj (zeker in het begin van de avond). Een gemoedelijke babbel maken tussendoor kan zeker in kleinere zalen een probleem zijn.

Een dj kan met een draai aan een knop het volume naar beneden trekken.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-11-2010 17:50:07

Ik kan LeBart hier zeker in bijtreden. Tijdens de receptie van het avondfeest van mijn neef was er ook een bandje dat verschrikkelijk luid speelde (met trompetten en zo)... Erg moeilijk om je dan te concentreren op een gesprek!

Kris

Meld misbruik8-11-2010 12:54:59

Op een trouwfeest van een kennis te Bierbeek heb ik coverband mission impossible gezien, die waren écht goed, en blijken redelijk betaalbaar te zijn ook. Even googelen en je vind ze zeker en vast op internet.

lizzy
20-5-2011
 Meld misbruik9-11-2010 11:34:12

Lieve medebruidjes,

Harstikke bedank voor al jullie reacties en tips! Ik heb mijn band gevonden namelijk BAMM (bamm.nl) en ben ook al wezen luisteren en meteen geboekt. Helemaal perfect voor ons qua repertoire en entertainment. Ze spelen namelijk alle stijlen door elkaar (rock and roll, disco, nederlands, top 40, zelfs tiesto enzo.) voor ieder wat wils. En ik had ook op het drumstel gelet maar deze is elektronisch dus die kan aangepast worden op geluid. Ben benieuwd naar jullie reacties als jullie de website hebben gezien!! Ik zelf ben echt enthousiast!!!

carina

Meld misbruik20-12-2010 16:25:07

Tiffany

Meld misbruik11-1-2011 11:22:58

Beste Lizzy,

Mochten jullie nog op zoek zijn....
Wij zijn een hecht team van beroepsmuzikanten die volledig naar de wens van de klant ensembles en bands samenstellen voor zowel vieringen, recepties als feesten.

Voor het avondfeest hebben we 3 topbands met telkens een andere sfeer:

Live Hitmachine (alle hits van vroeger tot nu, als het ware live in elkaar "gemixt" door de muzikanten)

Rock'n roll band (rock'n roll uit de jaren '50 en '60)

Unplugged Band (voor diegenen die een coverband verkiezen die niet al te luid klinkt)

Neem gerust een kijkje op onze website voor zowel luisterfragmenten als videofragmenten.

www.art-times.be

Verder voorzien wij voor elke muzikant/zanger(es) een backup zodanig dat uw muzikale omkadering verzekerd is!

Alvast veel succes met de verdere voorbereidingen!

Hartelijke groeten,

Tiffany Veys

tiffany@art-times.be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Muzikant nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
weddingpianist De romantische toets voor jullie huwelijk! in
Aan de piano verzorg ik de muzikale ondersteuning van recepties en huwelijksvieringen. Om jullie feest nog meer klasse te geven, is er een draagbare vleugel ter beschikking. Is een lied voor jullie bijzonder, dan zal ik dat graag voor jullie spelen. Meer info
LiveMuziek.net Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band in Ternat
Maak jullie huwelijk nóg specialer door te kiezen voor live muziek! Ontdek snel het geschikte duo, trio of band voor jullie huwelijksmis, ceremonie, receptie, openingsdans of avondfeest. Uitgebreid repertoire, speciale verzoeknummers zeker ook mogelijk! Meer info
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Muziek-Huwelijk LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST in Burcht
Professionele zangers en muzikanten met ervaring. Live muziek & zang tijdens jullie ceremonie, huwelijksviering in de kerk, huwelijksreceptie, of tijdens het avondfeest. Breed repertoire en mogelijkheid tot liedjes van eigenkeuze. Uiteenlopende genres. Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Canape De muzikale toets voor jullie perfecte dag! in Gentbrugge
Laat live muziek een meerwaarde zijn op jullie mooiste dag. Vertrouw op twee professionele muzikanten. Een warme, zwoele en gevoelige stem begeleid door een live pianist. Wij spelen jullie favoriete nummers tijdens de viering, receptie of avondfeest. Meer info
Jozefien Sings De perfecte noot voor uw mooiste dag! in Heusden
Zijn jullie op zoek naar net dat tikkeltje meer? Jozefien Sings brengt muziek die je kippenvel bezorgt en de perfecte ondersteuning is van de mooiste dag van je leven. Want trouwen... Dat doe je maar 1 keer! Meer info
Zangeres Elphy Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment in Dendermonde
* Een zeer ruime ervaring met huwelijksceremonies, -recepties en -feesten. * Een prachtige muzikale omlijsting die volledig op maat is van jullie wensen. * Alles is mogelijk: live zang solo, in duo of met band. * Sterke prijs-kwaliteitsverhouding. Meer info
muziek trouw stijlvolle muziek voor uw huwelijk in berlare
Ben je nog op zoek naar stijlvolle, professionele muzikale omlijsting van jullie huwelijksviering of huwelijksfeest, dan ben je aan het goede adres!! Verschillende combinaties en stijlen zijn mogelijk: klassiek, pop, folk.. Meer info
Good Vibrations ! Er zit muziek in jullie dag ... in Zwalm
Wij zijn Good Vibrations, een fonkelend muzikaal live duo dat bestaat uit zangeres Ilona en gitarist Matthieu. We brengen jullie favoriete songs met hart en ziel zodat jullie huwelijksdag nog net iets onvergetelijker wordt ! Meer info