TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
eline
20-5-2011
|
2-11-2010 20:22:20
Hey Lizzy
Mijn nicht is vorig jaar getrouwd en zij hadden ook een live band. Bij hen is dit helaas tegengevallen! Gans de avond dezelfde muziek, weinig gedanst,... Ik wil je idee niet afbreken maar naar onze ervaring viel dit tegen. Misschien zeker en vast een live-band zoeken die verschillende genres speelt. Veel succes!!
Groetjes
Eline
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
2-11-2010 21:14:09
Wij hebben een live-bandje geboekt voor tijdens onze receptie van 18u00 tot 19u00 en dan nog een ander live-bandje voor tijdens het diner (om toch al wat sfeer te brengen) van 19u30 tot 22u30. Wij zouden hen ook vragen onze openingsdans en de dansen met de ouders live te zingen. Nadien gaat onze DJ van start om er een spetterend feest van te maken. Je kan dus ook een combinatie van beide doen zoals wij. Veel succes! Liefs
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-11-2010 11:42:06
Op een trouwfeest is het toch de bedoeling dat iedereen zich amuseert. Een dj heeft (vrijwel altijd) massa's liedjes uit alle soorten genres: van Weense walsen tot techno. Hij kan dus véél gemakkelijk inspelen op zijn publiek en ervoor zorgen dat er voor ieder wat wils is en iedereen eens 'aan zijn trekken komt'.
Een liveband daarentegen speelt vaak één bepaald genre, waar je voor bent of niet voor bent... Sommige mensen zullen zich dan ook rot-amuseren, anderen kijken verveeld toe...
Ook vinden mensen het vaak leuker om op originele nummers te dansen, dan op covers.
|
|
Greet
15-7-2011
|
3-11-2010 13:33:25
Hey Liz, wij delen jouw mening en zijn ook op zoek gegaan naar een live band. Wij hadden een band (hard to handle) aan het werk gezien op een feest en vonden dat super: ze zongen echt alle genres en de dansvloer stond de hele avond vol, met alle leeftijden. Ook lijkt het ons super om de openingsdans live te hebben. Op deze site staan er een heleboel: http://www.allpartyevents.be/bands/groepen_en_bands En google ook zeker es de live bands Cargo en Magnet.
Succes! Groetjes Greet
|
|
dj LeBart
|
3-11-2010 15:02:08
Ik heb al meermaals bandjes voor me weten draaien. De ene keer was het een succes de andere keer moest ik alles uit de kast treken om de avond nog te redden. Bij het boeken van enkel en alleen een bandje zijn er toch 2 dingen waar je zeker rekening mee moet houden ...
1. Het gemiddelde dansfeest duurt 4 a 5 uur ... dat zijn een kleine 100 liedjes. Er zijn weinig bandjes die zulk een repertoire hebben. 2. Een bandje heeft meestal een drummer, een drummer kan niet zacht spelen. Gitaren, bas en zang worden dus versterkt. Het volume waarmee het gemiddelde bandje dus aantreedt is een stuk hoger dan dat van een dj (zeker in het begin van de avond). Een gemoedelijke babbel maken tussendoor kan zeker in kleinere zalen een probleem zijn.
Een dj kan met een draai aan een knop het volume naar beneden trekken.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-11-2010 17:50:07
Ik kan LeBart hier zeker in bijtreden. Tijdens de receptie van het avondfeest van mijn neef was er ook een bandje dat verschrikkelijk luid speelde (met trompetten en zo)... Erg moeilijk om je dan te concentreren op een gesprek!
|
|
Kris
|
8-11-2010 12:54:59
Op een trouwfeest van een kennis te Bierbeek heb ik coverband mission impossible gezien, die waren écht goed, en blijken redelijk betaalbaar te zijn ook. Even googelen en je vind ze zeker en vast op internet.
|
|
lizzy
20-5-2011
|
9-11-2010 11:34:12
Lieve medebruidjes,
Harstikke bedank voor al jullie reacties en tips! Ik heb mijn band gevonden namelijk BAMM (bamm.nl) en ben ook al wezen luisteren en meteen geboekt. Helemaal perfect voor ons qua repertoire en entertainment. Ze spelen namelijk alle stijlen door elkaar (rock and roll, disco, nederlands, top 40, zelfs tiesto enzo.) voor ieder wat wils. En ik had ook op het drumstel gelet maar deze is elektronisch dus die kan aangepast worden op geluid. Ben benieuwd naar jullie reacties als jullie de website hebben gezien!! Ik zelf ben echt enthousiast!!!
|
|
carina
|
20-12-2010 16:25:07
|
|
Tiffany
|
11-1-2011 11:22:58
Beste Lizzy,
Mochten jullie nog op zoek zijn....
Wij zijn een hecht team van beroepsmuzikanten die volledig naar de wens van de klant ensembles en bands samenstellen voor zowel vieringen, recepties als feesten.
Voor het avondfeest hebben we 3 topbands met telkens een andere sfeer:
Live Hitmachine (alle hits van vroeger tot nu, als het ware live in elkaar "gemixt" door de muzikanten)
Rock'n roll band (rock'n roll uit de jaren '50 en '60)
Unplugged Band (voor diegenen die een coverband verkiezen die niet al te luid klinkt)
Neem gerust een kijkje op onze website voor zowel luisterfragmenten als videofragmenten.
www.art-times.be
Verder voorzien wij voor elke muzikant/zanger(es) een backup zodanig dat uw muzikale omkadering verzekerd is!
Alvast veel succes met de verdere voorbereidingen!
Hartelijke groeten,
Tiffany Veys
tiffany@art-times.be
|
|
|
|
Unieke live performances op topniveau!
in Antwerpen |
De romantische toets voor jullie huwelijk!
in |
Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band
in Ternat |
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST
in Burcht |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Lillee's Land
in Tienen |
De muzikale toets voor jullie perfecte dag!
in Gentbrugge |
De perfecte noot voor uw mooiste dag!
in Heusden |
Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment
in Dendermonde |
stijlvolle muziek voor uw huwelijk
in berlare |
Er zit muziek in jullie dag ...
in Zwalm |
|