Nu Online
Momenteel zijn er 239 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouw op een vrijdag

  2-11-2010 22:07:29
heb eens een vraagje ,wij trouwen op vrijdag 6 mei ,nu denkt mijn toekomstige dat er bijna niemand naar de kerkelijke dienst gaat komen en hij denkt ook dat er meer mensen vroeger naar huis gaan gaan op het feest , heeft iemand er ervaring mee ?

sanne
6-5-2011
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1821


natasja
6-5-2011
 Meld misbruik2-11-2010 22:20:27

Hey,
wij trouwen op vrijdag 6 mei 2011 :-)
waar jullie?
wij hebben geen kerkelijke dienst,alleen wettelijke dienst en savonds avondfeest.
waarom zouden ze vroeger door gaan op het feest omdat het een vrijdag is?? ze hebben dan juist 2 dagen om te recupureren ;)



sanne
6-5-2011
 Meld misbruik2-11-2010 23:03:06

wij trouwen in heist op den berg ,de feest gaat door in de vlaschaard in hulshout . waar gaan jullie trouwen ? Ik twijfel er niet aan dat het een plezant feest word maar mijn ventje wel dus heb ik dit gepost ,dan kan ik het hem late lezen als hem er nog is over begint te zagen



natasja
6-5-2011
 Meld misbruik2-11-2010 23:19:39

wij trouwen in mechelen en ons feest is in La Grange in Massenhoven. Grappig wij hebben tss la grange en vlaschaard getwijfeld.
al veel inorde?



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik3-11-2010 7:20:31

Hey,

Wij hadden daar ook schrik voor, vandaar dat wij ervoor gekozen hebben om op een zaterdag trouwen. Op vrijdag is immers enkel de suite zowiezo thuis en denk niet dat de anderen daarvoor een dagje verlof zullen nemen. Daarnaast is vrijdag ook (meestal :-)) de laatste dag van de werkweek en velen zijn dan wel wat vermoeider als anders. De kans bestaat dus inderdaad dat ze vroeger naar huis gaan.

Maar bekijk het positief: de kerkelijke viering wordt dan iets heel intiems met je naaste familie en wat het avondfeest betreft: liever een feest dat om 4u gedaan is en dat super was (veel ambiance enz) dan 1 dat tot 7u duurt en waar niemand van zijn stoel komt ;-). Het zal dus wel in orde komen ;-).

Groetjes!

Evelien



Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik3-11-2010 8:31:03

Hey,

wij trouwen ook op een vrijdag. Een weekje na jullie.
Ik zou me geen zorgen maken. Toen wij de datum zeiden hebben veel mensen gezegd wij nemen dagje verlof. De mensen die niet willen komen gaan niet komen en hebben nu zelfs makkelijk excuus we moeten werken. Maar diegene die er echt willen bij zijn nemen verlof.
Het enige voor wie een vrijdag ambetant is, is leerkrachten (alhoewel als ze sympathieke collegas hebben knn ze onderling wisselen) en leerlingen van het middelbaar.
Wat betreft niet lang feesten, het is inderdaad zo dat mensen nog 2 dagen hebben om te recupereren. Ik denk dus dat mensen zeker niet minder lang zullen feesten. Ja ok het is het einde van de werkweek en soms zijn mensen wat moe maar dat is rap over hoor. Het is niet dat mensen op een zaterdag niet moe zijn of zo...
Verder denk ik dat je in je familie toch ook mensen zal hebben die op een zaterdag of zondag af en toe of altijd moeten werken (verple(e)g(st)ers, mensen die in winkel werken, ...).


Niet piekeren komt allemaal wel goed. En onthou mensen die er echt bij willen zijn, zullen al de moeite van de wereld doen en dan moet je je afvragen of je die andere mensen er wel bij wilt, die eigenlijk toch tegen hun goesting zouden komen. Trouwens heb hier ooit op het forum gelezen dat het voordeel van een vrijdag is dat je minder pottekijkers hebt op je kerkelijke trouw...

groetjes
en nog veel succes,
Kirsten




Dorine

 Meld misbruik3-11-2010 8:41:56

Mijn zoon trouwde deze zomer, het was ook op een vrijdag. Geen zorgen in maken, mensen die willen komen, die zullen er zijn! Het enige waar ze wel op gelet hebben, indien van toepassing, de receptie hebben ze een half uurtje later genomen (17.30u i.p.v. 17u.). Zodanig dat mensen die werkten er toch konden bij zijn.
Voor de rest, volk aan het stadhuis en veel volk in de kerk. Niemand is vroeger naar huis gegaan omdat het vrijdag was, op één enkel na die op zaterdag de vroegdienst moest doen. En die twee rustdagen zijn wel benut, kwamen heel goed van pas.
Dus geniet van de voorbereidingstijd, eens het nieuwe jaar er is zal het heel vlug gaan.



chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik3-11-2010 9:03:48

Hey,

Wij trouwen ook op een vrijdag maar dan wel op 05/08/2011 en ja hoor te Heist Op Den Berg wel enkel voor het burgelijk huwelijk waren al eens gehuwd vandaar....
Wij starten ons feest om 19u zodat de meesten toch al gedaan hebben met werken,
of dit invloed heeft of ze al dan niet lang blijven daar twijfel ik aan...

Toch veel succes nog,
Chrisje.



Nathalie
14-5-2011
 Meld misbruik3-11-2010 9:07:56

Wij trouwen op een zaterdag. Ik ben zelf een leerkracht en ik had graag mijn collega's erbij gehad tijdens de kerkelijke dienst. En leerkrachten kunnen nu eenmaal niet zomaar verlof nemen.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-11-2010 11:33:19

Wij trouwden ook op een vrijdag. Dit was wel in 'de grote vakantie' én in het bouwverlof.
Ik kan je zeggen, onze kerk was goed gevuld, hoor! En het is niet dat we een klein kerkje hebben, integendeel! Wij hadden 150 misboekjes laten drukken en hadden er een stuk of 20 over. Mensen die er echt bij willen zijn, nemen een (half) dagje verlof. Verdere kennissen uiteraard niet, maar daar heb je dan toch niet zo'n hechte band mee.
Ons feest duurde tot in de vroege uurtjes en toen waren er nog een 40-tal aanwezigen. Aangezien we niet enkel met de laatste plakkers wilden overblijven, stopten we rond 5u met de muziek. Ik vermoed dat als we het feest op zaterdag gaven, het zeker niet langer had geduurd.



Sofie
6-5-2011
 Meld misbruik3-11-2010 12:45:20

Wij trouwen ook op vrijdag 6 mei. En ik heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er misschien weinig mensen zouden komen. De meeste weten het toch van ver op voorhand. En als ze er echt willen bijzijn, nemen ze verlof. Alle das bij ons toch het geval.

En voor het feest, ze hebben inderdaad 2 dagen om te recupereren.
Groetjes




Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik3-11-2010 13:10:29

Wij trouwen ook op een vrijdag, namelijk 12 augustus 2011. Toevallig, maar wij trouwen in Hulshout en ons feest zal ook doorgaan in de Vlaschaard. Ik denk dat het voor het feest niet veel uitmaakt. Wel hebben we het beginuur pas om 20u genomen, omdat sommige mensen toch niet vroeger kunnen ivm werk en een deel van mijn familie moet komen van Nederland enzo. Het kan wel zijn dat het in de kerk minder druk is, maar dat vind ik niet zo erg...



sanne
6-5-2011
 Meld misbruik3-11-2010 16:27:08

@ natascha,veel nog niet ,de zaal ,mijn trouwkleed en het vervoer ,de rest moete we nog allemaal regelen ,en jullie ? bedankt allemaal voor de reactie ,nu kan ik men ventje toch een beetje geruststellen



Charlotte
10-6-2011
 Meld misbruik3-11-2010 19:13:23

Leuk om te horen dat jullie zo positief zijn over trouwen op een vrijdag... mijn verloofde :-) en ik konden enkel die dag, hij is contractueel verbonden met voetbal en kan enkel in de maand juni trouwen en als je nog op reis wilt moesten we al begin juni trouwen en op een vrijdag ivm zaal...
Alleen jammer voor bepaalde vriendinnen in het onderwijs... maar die zullen er op het feest wel zijn ..

x



Debbie
16-9-2011
 Meld misbruik3-11-2010 19:18:58

Wie er echt wil bijzijn, neemt wel een dagje verlof.
Of een middagje verlof.
Zeker in de maand mei heeft iedereen nog heel veel dagen over.

Wij trouwen ook op een vrijdag en ik maak me echt geen zorgen.
Iedereen die nu weet wanneer we trouwen stond al te springen om een dagje vrijaf te nemen.
M'n vriend werkt bovendien in Brussel. Zijn collega's zijn gevraagd op de receptie. Die mannen kunnen onmogelijk op tijd zijn (Brussel-Brugge) als ze de hele dag gaan werken. Ze profiteren ervan om een uurtje vroeger te stoppen met werken.
Een trouwfeest staat altijd maanden op voorhand vast en iedereen is altijd maanden op voorhand verwittigd. De mensen schikken zich wel!




Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik3-11-2010 19:36:34

Wij zijn ook op een vrijdag getrouwd en onze kerk zat goed gevuld! Ik denk niet dat er op een zaterdag meer volk ging geweest zijn hoor, want inderdaad, wie er wil bij zijn, zal er zijn! Wees gerust! Ze weten het lang genoeg op voorhand om eventueel verlof te nemen hé!

Ons feest heeft geduurd tot 5u30, dansvloer heeft tot op het einde goed vol gestaan, onze feestzaal was zelfs verwonderd dat het zo lang geduurd heeft, dus...

En idd, als je op een vrijdag trouwt, hebben je gasten twee dagen om te recupereren ipv 1



natasja
6-5-2011
 Meld misbruik3-11-2010 21:47:14

hey sanne,
de zaal,dj en fotograaf zijn geboekt
mijn kleed is besteld
uitnodigingen zijn gekozen.
en ook mijn visagiste en die mijn haar gaat doen zijn geboekt.
ook enveloppendoos
gastenboek
dus nog:
trouwringen
huwelijksreis
pak voor mijn verloofde
kledij voor ons zoontje
bloemen
schoenen
juwelen
lingerie
en nog wat kleine dingetjes






rafa
6-5-2011
 Meld misbruik4-11-2010 15:29:45

hei..wij trouwen ook op vrijdag 6 mei en moet zeggen, dat wij ook reacties kregen dat ze die dag al zeker verlof gingen nemen...
mensen/familie/vrienden... die echt willen, zullen er zijn... daar maak ik mij alvast geen zorgen over, en ga gewoon genieten op mijne fantastische dag, samen met mijn (dan wel) ventje...

groetjes rafa



eline
20-5-2011
 Meld misbruik4-11-2010 16:44:48

vrijdag of zaterdag, wie erbij wil zijn,  zal er tijd voor vrij maken
de familie komt sowieso naar de mis, heb een heel grote familie, chance :)
en mijn beste collega neemt ook verlof, goeie baas oef
 
een trouw is sowieso een vermoeiende gebeurtenis, ook voor de gasten
als ik op zaterdag naar een trouw moet, dan zit dat twee dagen later nog in mijn kleren, den maandag ben ik gelijk een zombie :)
nu gaan we twee dagen kunnen recupereren hé
 
 
veel succes nog
 
 



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik4-11-2010 17:07:24

Wij trouwden ook op een vrijdag, en bij ons zat de kerk zeker goed vol, we hadden 100 boekjes gedrukt en daar waren er nog maar een stuk of 5 van over. Ook op ons feest veel volk, alleen de receptie was wat minder, sommige mensen geraakten er niet owv verkeer of overwerk. Feest heeft tot half 4 geduurd, misschien wat korter dan op een zaterdag, maar zeker lang genoeg, en't was heel tof tot op't einde! ;) Onze dj zei dat het op een vrijdag inderdaad vaak wat vroeger eindigt, omdat mensen nog wat moe zijn van een hele week werken, maar last hebben we er eigenlijk niet van gehad.



Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik18-11-2010 0:54:53

Wij zijn getrouwd op vrijdag 01/10. Vooraf zeggen ze wel dat ze gaan komen, maar achteraf toch niet gekomen. Afhankelijk van waar je trouwt. Als het in de buurt is, dan wel omdat ze zich nog kunnen omkleden enzo. We hebben veel reclame gemaakt. Telkens gevraagd of ze naar de viering kwamen wie bevestigde voor het feest. Wij voorzagen brood en wijn. Dus belangrijk hoeveel er kwamen.
Eventueel op uitnodiging vermelden dat ze ook voor mis moeten bevestigen. Dan heb je een zicht. Wij hebben daar toen niet aan gedacht


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info