Terug naar overzicht
Hee evyOndertrouw is hetzelfde als de huwelijksaangifte doen, het bekend maken bij de gemeente dat je wilt gaan trouwen en met hen een voorbereidend gesprekje hebt, de datum en tijd evt plant. En volgens mij is dat toch nog steeds wel gebruikelijk, natuurlijk is de echte "ondertrouw" zoals vroeger(dat jullie namen voor aan de kerk cq stadhuis gehangen werden en als iemand bezwaar tegen jullie voorgenomen huwelijk had dit kon melden) inderdaad niet meer, het is nu een pure formaliteit!Groetjes Nathalie http://raananennathalie.trouwen.com
HalloOndertrouw wordt gedaan bij de pastoor van de gemeente waar je gaat trouwen. Hij heeft met jullie een voorbereidend gesprekje over hoe jullie de huwelijksmis willen en waarom jullie willen trouwen,... Dat soort dingen.En dan is er nog de huwelijksaangefite voor het stad/gemeentehuis.Hier moeten jullie een aantal papieren invullen om de trouw aan te geven. Er is enkel veranderd dat jullie niet meer moeten rondlopen voor het geboorteakte enzo, maar dit wordt dadelijk geregeld door het stadhuis.Veel succes!!
Oeffffffff. Had juist dezelfde vraag;-) Dacht al dat dit enkel iets was voor de kerk. AAngezien wij zelf niet voor de kerk trouwen ging ik ervan uit dat wij hiervan vrijgesteld waren;-) Die aangifte aan het gemeentehuis ja dat moeten wij ook nog doen. Ik heb dit reeds telefonisch doorgegeven. Belt de gemeente jullie op of dien je dat zelf te doen? En wanneer dan? En waarvoor moet je dan wel nog zorgen?Merciekes héeen volledige leek in trouwen;-)
als je nog met al die vragen zit, kan best eens naar de gemeente bellen hoor.heb vorige week ook nog gebeld om even te checken dat het klopt dat zij nu voor alle attesten zorgen en dergelijke en het klopt wel degelijk!wij moeten enkel een maandje op voorhand komen tekenen en het trouwboekje betalen!(ben maanden terug wel onze datum gaan vastleggen en gegevens van ons en getuigen gaan laten weten)Mieke13/05/06