Momenteel zijn er 611 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Stefanie
27-8-2010
|
3-11-2010 19:26:00
Hey,
In New York en de regio rond Disney zijn we nog niet geweest, enkel de andere kant van de States (maar we willen volgend jaar ook naar NY!). In New York heb je uiteraard geen auto nodig, maar als je nog wat wil rondtrekken in de regio rond Disney, zou ik toch een auto huren hoor! Alles ligt echt ver uit elkaar in Amerika, goed openbaar vervoer heb je wel in de grote steden, maar het is zoveel gemakkelijker met een auto (benzine is ook niet duur). In de steden is het gigantisch druk om te rijden, maar eens je daarbuiten bent, is het zalig rijden, mooie natuur, soms kom je maar om het kwartier een ander voertuig tegen.
Een goed forum om je vraag ook op te stellen is dat van de site allesamerika.com
good luck!
|
|
maya
28-8-2011
|
3-11-2010 20:40:09
new york is supper,ben zelf al 3 keer geweest.belangrijk is dat je een hotel in centrum neemt,dan kan je veel te voet doen,de hop on,hop of bus is ook een aanrader,die doen alle bezienswaardigheden en is heel gemakkelijk.NY is een aanrader,maar 6 dagen vind ik persoonlijk lang genoeg!indien vragen,stel maar,groetjes,
|
|
Kristien & Karolien
25-6-2010
|
4-11-2010 17:01:42
Hey,
wij zijn op huwelijksreis geweest in Florida, en hebben ook Disney world bezocht. Wij hadden 2 dagen uitgetrokken daarvoor, maar waren niet echt wild enthousiast... De eerste dag hebben we magic kingdom bezocht, en op die ene dag hadden we dat ook echt wel gehad, en de tweede dag de Hollywood studio's, vonden we leuker. De andere twee parken hebben we niet bezocht. Vrienden van ons zijn dan weer Disney World adepten en vinden dat je zeker 3 dagen nodig hebt :) Is allemaal heel persoonlijk denk ik.
Universal studio's en Seaworld schijnen ook de moeite te zijn, maar daar zijn wij niet geweest.
Ik zou zeker een auto huren, en niet te lang in Orlando zelf blijven hangen, is echt een gigantische pretparksfeer overal. Cocoa beach is niet zo ver van Orlando, maar veel rustiger en mooier!
Een auto huren kost daar echt bijna geen geld, en idem voor benzine, en't is ontzettend gemakkelijk!
Als je de tijd en kans hebt zeker ook Key West doen, is heel mooi en tof, wel heel toeristisch (wij waren er nu wel net op independence day) maar 't ligt wel een serieus eind van Orlando...
|
|
loren
5-6-2010
|
4-11-2010 23:49:33
Hey zelf zijn wij 4dage naar NY op huwelijksreis geweest omdat mijne man zelfstandige is en dus niet langer dan een week in hoofdseizoen kan dichtdoen. Maar vond dit lang genoeg en heb alles gedaan en gezien wat we wilden doen, NY is echt super! Zou er zo terug naar vertrekke! Zijn nu deze maand ook nog 2 weke op "groot" huwelijksreis geweest naar Vietnam! ook zeker een aanrader!
|
|
Ellen
9-7-2011
|
5-11-2010 15:05:03
Dikke merci voor jullie reacties!
|
|
Jolien
5-3-2011
|
10-11-2010 19:52:17
Hoi !
Wij zijn eind augustus voor 7 dagen naar NY geweest. Ik moet zeggen, ik zou meteen terug gaan ! We zouden gerust nog dingen kunnen zien en ontdekken en bezoeken. Wij hadden een hotel in Chinatown (zuiden van Manhattan) en deden alles met de metro. Je kan er een metro-kaart kopen (1 dag - 6 dagen - 12 dagen of toch zo iets) en dan kan je zoveel als je wil op de metro. Het is echt goed te doen, ik denk dat je van ene kant van Manhattan naar de andere kant kan in 30-40 min. Een auto huren in NY is vooral op eigen risico denk ik, het verkeer is daar super chaotisch, iedereen rijdt door elkaar en is heel erg ongeduldig. Als je het niet gewoon bent, zou ik het zeker niet aanraden.
Er is zoveel te doen en te zien in New York, wij waren meteen verliefd op de stad :-)
Veel succes !
|
|
Ellen
9-7-2011
|
11-11-2010 22:38:00
Bedankt, Jolien!
|
|
Jana
17-9-2011
|
23-12-2010 15:39:32
Ik ben in januari 5 dagen naar NY geweest en ik wou dat ik al terug kon!!
Wij hadden een (niet te duur!) hotel op 10 minuten wandelen van Times Square. Hotel Skyline. De metro is heel makkelijk en goedkoop maar wij hebben ook vaak de taxi genomen. Ook niet duur en wij vonden het super om door de stad te rijden en rond te kijken.
Wij hebben een cruise op de Hudson gedaan die helemaal rond Manhattan ging, echt een aanrader want je hebt dan een prachtig zicht! Je komt ook tot vlakbij het vrijheidsbeeld.
Hop on Hop off bus is ook een aanrader, wij hebben het de eerste dag gedaan om een overzicht van de stad te krijgen. Empire state building en Top of the rock zijn ook aanraders. Wij hebben Empire state overdag gedaan en Top of the rock 's avonds als het donker was zodat je de stad verlicht kan zien. In Central park kan je een romantische rit met paard en koets doen. Wij hebben ook het Ground Zero museum gedaan maar dat vonden we niet zo indrukwekkend. Ook een wandeling doen over Brooklyn Bridge.
En als je gaat om te shoppen moet je ook absoluut in NY zijn
|
|
Ellen
9-7-2011
|
23-12-2010 22:49:21
Dikke merci!
|
|
|
|