TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Liselotte
25-6-2011
|
4-11-2010 12:35:39
Als ik zo een ruzie zou hebben, dan zou ik het ook even laten rusten, maar sinds juli is toch wel al heel lang!
Ik zou direct aan hun deur staan en het proberen uitpraten.
Ik kom niet supergoed overeen met mijn schoonouders, maar ik bekijk het zo: 'het zijn zijn ouders'
En hoe ambetant hij ze ook vind, hoe irritant, eigenwijs en koppig ze zijn, in het binnenste van zijn hart, zou hij er toch zijn ouders bijwillen.
Als ze echt niet willen komen, dan zou ik nog een allerlaatste geste doen: een uitnodiging sturen. Krijg je daar geen antwoord op, dan denk ik dat het voor goed gedaan is....
|
|
Leontine
3-6-2011
|
4-11-2010 12:47:53
Ik zelf heb een soortgelijke situatie, maar dan mijn mijn eigen ouders en zus.
In augustus hebben wij een grote barbeque gegeven ter ere van onze verjaardagen.
Blijkbaar is er ergens een opmerking gemaakt tussen mijn vader en mijn vriend (heb je scampi's? Nee, ik heb wel garnalen) en voelde mijn vader zich beledigd en zijn mijn ouders en zus vertrokken (ouders reden mee met zus). Echter was mijn vriend van plan mij die avond ten huwelijk te vragen en heeft dit na korte overweging toch nog doorlaten gaan (voor mij was deze aanzoek zeer onverwachts). Toen ik dus later die avond belde met het "goede" nieuws, was de reactie van mijn vader: gefeliciteerd, ik kom niet. Vervolgens mijn moeder aan de lijn en toen ik vroeg of zij wel kwam, antwoorde zij: niet alleen. Toch een flinke domper op de vreugde voor mij. Later kwamen de reacties van andere gasten en kwam voornamelijk toch naar boven, dat de reactie van mijn vader op de "garnalenincident" toch zwaar overdreven was, aangezien het voor velen duidelijk was dat dit de typische droge reactie van mijn vriend is, die ze ook gewend zijn van hem. Hij had namelijk dezelfde reactie naar meerdere mensen gegeven. Al met al toch geen reden om niet op de bruiloft van je jongste dochter te komen?!?!? Toen ik twee dagen later mijn zus aan de telefoon had begon ze mijn vader te verdedigen, want mijn vriend was jonger en moest daarom toch zijn excuses maken. Nu is respect voor oudere mensen één ding, maar excuses aanbieden terwijl je niets fout heb gedaan en de "oudere" persoon overdrijft is toch wat anders. Dus toen ik ook aangaf dat ik het daar niet mee eens was, want dat hij volgens mij niets verkeerds had gedaan, begon ze mijn vriend flink af te kraken. Gevolg: ik kwaad en gezegd dat ze dat lekker bij mijn ouders kon gaan zitten en vooral niet moest komen naar de bruiloft, want dat toch een viering is van het samenkomen van twee mensen en dat als ze niet blij kunnen zijn voor BEIDEN, ze ook niet moeten komen voor eentje, want dat dat volgens mij hypocriet is. Op nog een mailtje van mijn zus na (anderhalve A4) met een complete opsomming wat er mis zou zijn aan mijn aanstaande en dus ook aan mij, omdat ik zijn kant kies en een tot slot koming dat ik blijkbaar geen familie meer ben, heb ik niets meer van ze gehoord.
Conclusie:
Ik plan ONS huwelijk dat ook volledig naar ONZE goesting en nodig enkel mensen uit die blij zijn voor ons BEIDEN en ons een gelukkig leven GUNNEN.
En als daar mijn ouders en zus niet bij zullen zijn, dat zal dat zo moeten zijn. Mochten mijn ouders echter toch ineens inzicht krijgen en ons hun excuses aanbieden voor hun overdreven reactie, dan zijn ze van mij nog welkom. Mijn zus heeft echter aangegeven dat ze geen familie meer van me is, dus vergeven en vergeten zie ik in haar geval niet mogelijk in de naaste toekomst.
|
|
Kendra
21-5-2011
|
4-11-2010 13:08:41
Mja, ik moet hun antwoord nog afwachten natuurlijk (als dat komt) en anders sturen we idd gewoon een uitnodiging, daar waren we al uit.
Aan de deur staan was niet meteen een optie in onze ogen, zij hebben ons echt verweten voor dingen die niet mooi zijn. Zij hebben de eerste, zeer scherpe, stenen geworpen en dan is er natuurlijk een wederwoord geweest van ons. Als mensen je diep raken, is het ook niet makkelijk om dat zomaar te vergeven natuurlijk. En een ouder zou nog altijd verstandiger moeten zijn dan zijn kind. Maar soit, laten we het erbij houden dat we allebei evenveel in fout zijn in de ruzie.
Normaal gaat de familie wel mee naar het gemeentehuis in de suite, ik vind wel niet dat ze `verdienen` om nog mee te mogen. Feest tot daaraantoe, we zetten die ver weg van ons en probleem is opgelost. Maar zoals je zei, het is en blijft zijn familie.
Man man man, gelukkig heb ik wel fatsoenlijke ouders...
|
|
Kendra
21-5-2011
|
4-11-2010 13:13:37
Wow Leontine, ik herken je verhaal echt volledig.
Dat ouders zo kunnen reageren en niet blij kunnen zijn voor hun kind begrijp ik echt niet.
En dat je je zus moeilijk zou kunnen vergeven, kan ik ook begrijpen. Als er echt heel kwetsende dingen zijn gezegd, leg je dat niet zomaar naast je neer.
Mensen die niet in deze situatie zeggen dan wel dat je mensen moet vergeven en de `grootste` moet kunnen zijn maar ik kan dat ook niet op dit moment.
Nog veel sterkte!
|
|
rafa
6-5-2011
|
4-11-2010 15:24:09
is wel jammer als je schoonfamilie zo doet, hoe voelt u vriend zich daar eigenlijk bij? hij moet zich nu op moment toch rotslecht voelen dat zijn ouders hem in de steek laten, was het dat die ruzie wel waard??
mss kunnen jullie van jullie kant nog ene keer proberen om een stap te zetten, vb hen allemaal eens op een zondag uitnodigen om het uit te praten.. komen ze niet, heb jij moeite gedaan om het op te lossen, en kan je je achter af nooit verwijten dat jij geen moeite hebt gedaan om het alsnog op te lossen..
uiteindelijk zijn en blijven het de ouders en zus van uwe vriend, en horen ze erbij te zijn op de trouw, hoe koppige uwe vriend dan mss ook is, gaat hij het op die dag zelf heel erg jammer vinden als ze niet aanwezig gaan zijn...
maar zoals ik al zei, als ze niet op een kleine verzoeningsuitnodiging ingaan, dan houd het op, je moet ook niet gaan kruipen...
veel succes in ieder geval
|
|
frieda
|
4-11-2010 21:39:19
Ik ben zelf mama van een aanstaand bruidje. Ik zou het VERSCHRIKKELIJK vinden, mochten deze moeilijkheden zich bij ons voordoen. Er zijn nu en dan inderdaad wel eens spanningen, en ik kan soms wel eens koppig doen, er kunnen een paar dagen overgaan, maar dan MOET ik contact opnemen, het blijft toch mijn kind !!! Ik snap echt ouders niet, die hun kinderen het geluk niet gunnen. Dit moest me toch echt even van het hart. Ik wens jullie veel geluk toe en een geweldige dag !!!! Francine
|
|
kelly
24-6-2011
|
4-11-2010 23:26:48
schoonfamilie ... ah ja , ik heb bij de mijne ook zo mijn bedenkingen. Ga dat nu niet openbaar gaan vertellen want ja : iedereen kan op deze site uiteraard ! dus ook zij ! Ik hou tegen hun gewoon mijn mond , uit respect voor mijn vriend .
Maar goed , ik trouw met hem, en niet met zijn moeder of zus hé. En dit klinkt misschien erg , maar iedereen moet iets laten weten of ze al dan niet komen. Iedereen krijgt een uitnodiging persoonlijk of in hun brievenbus ( die we persoonlijk gaan erin steken indien ze niet thuis zijn ofzo- Ok , we hebben mensen die wonen in duitsland en nederland maar zo hebben we een daguitstapje er bij hé ;) ) Dus ze kunnen al niet zeggen : we hebben de uitnodiging niet ontvangen.
Indien ze niet bevestigen dan is het pech maar dan komen ze gewoon niet. Ook al zou het mijn bloedeigen broer zijn ! Ik weet gewoon , de mensen die er dolgraag willen bijzijn , die bevestigen al meteen als we de uitnodiging nog maar gaan afgeven. Ik ben niet iemand die achter de mensen hun veren aanzit voor zoiets , trouwen kost al geld genoeg dat ik niet nog eens uren aan de telefoon moet gaan hangen of kiloooometers moet gaan rijden om te vragen van : komt u nu of komt u nu niet, een week of 2 voor den trouw.
|
|
M.
18-6-2011
|
5-11-2010 0:33:09
Ook ik hoop voor jullie beiden ( Kendra en Leontine) dat alles terug goed komt ! Er gaan nog een paar maanden voorbij, dus het tij kan nog keren. Je trouwt maar 1 keer, en ook al ben je nu boos, je zal het je later beklagen dat ze er niet bij waren, en die dag komt nooit meer terug, je kan het niet overdoen! Ik hoop dat de ouders dit ook zullen inzien! Iemand zal toch de eerste stap moeten zetten.... Veel sterkte !
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|