Nu Online
Momenteel zijn er 259 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

inentingen voor dominicaanse republiek

6-3-2006 16:02:10
Hallo allemaal,
wie van jullie gaat nog ( of is er al geweest) naar de dominicaanse republiek?
op sommige websites staat dat het wel sterk aan te raden is om een inenting tegen hepatitis A te nemen. ( naast tetanus; moest die al verlopen zijn).
op andere websites staat dan weer dat er geen inentingen hoeven gedaan te worden ...
Mijn huisarts raadt het ook aan om te doen.

Wie van jullie heeft ook zulke inentingen gehad en waarvoor?

Groetjes,
Silvia

Silvia
28-4-2006
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 516

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik6-3-2006 16:16:51

Dag Silvia

Dit hangt er natuurlijk vanaf wat voor soort vakantie je hebt gepland

Als je een echte rustvakantie hebt, waarbij je dus het grootste gedeelte in je hotel zal zijn en af en toe eens een klein uitstapke dan is dit niet nodig.

Als je echter voor een sportieve of avontuurlijke reis gaat met tochten in de jungle en zo, is het waarschijnlijk toch beter om je in te enten.

Let wel op, want bij sommige inentingen mag je dan een tijdje niet zwanger worden. Ik weet niet of dit van toepassing is, maar als het zo is, kan je dit beter navragen.

Groetjes

Vicky
09.09.06

leen
1-7-2006
 Meld misbruik6-3-2006 17:26:32

dag sylvia,

als je dit juist wil weten kan je best contact opnemen met het tropisch instituut. Zij weten dit tot op het detail.

groetjes,

Leen

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik6-3-2006 18:23:54

Hallo,

Misschien nog iets nuttigs. De inenting van hepatitis A gaat meestal gepaart met die van B. Je krijgt dan twee spuiten (tussen de twee zitten enkele maanden), maar elke spuit kost mininum 42 euro.

Maar via het werk (dokter van het werk) kan je een dossier in dienen bij het Fonds van Beroepsziekten. Op die manier heb je kans om ze gratis te krijgen.

Ook die dokter kan die inspuitingen geven. Dus op die manier krijg je je spuiten en je consultaties gratis.

Groetjes,

Gerlinde

Mireille
1-9-2006
 Meld misbruik6-3-2006 22:01:52

Hallo Silvia,

Ik ben 17 dagen naar Dom.Rep geweest en heb hiervoor geen inentingen genomen. Het was niet verplicht (sommige landen wel) en volgens het reisburo ook niet echt nodig. Ik zat op een resort en heb wel enkele excursies gedaan (zijn erg duur trouwens!) ook naar de bush-bush maar verder nergens geen last van gehad behalve een jet-lag nadien.

Veel plezier en laat nog eens weten hoe het was!

Groetjes Mireille
01-09-2006

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik7-3-2006 8:46:17

De nieuwste vaccins voor hepatitis A en B gaan heel lang mee. Wij hebben vorig jaar voor onze reis naar Afrika de vaccins gehad (Twinrix, 3 vaccins heb je nodig, tussen het 1e en 2e vaccin zit een periode van 1 maand of zo, tussen het 2e en het 3e een periode van 6 maand geloof ik). Per vaccin betaal je 45 euro (te halen in de apotheek met voorschriftje van de dokter) en als je pech hebt ook nog een doktersbezoek.

Onze dokter zei dat het vaccin zeker 10 à 20 jaa

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik7-3-2006 8:49:26

(en nu het vervolg).

Onze dokter zei dat het vaccin ons zeker voor 10 à 20 jaar zou beschermen en dat uit de laatste tests gebleken is dat de vaccins veel langere, zelfs levenslange, bescherming bieden. Dat laatste bevestigde ook onze apothekeres.

De vaccins zijn duur. Maar, als je plannen hebt om later nog vakanties naar bestemming te maken waar dit vaccin nodig is, dan zou ik het vaccin nemen...

Evi

Meld misbruik8-3-2006 13:22:49

wij zijn ook geweest en hebben geen inentingen gehad wij verbeleven op een luxeresort en hebben ook wel een uitstap gedaan in de "jungle" maar ons zeiden ze dat het niet nodig was.
groetjes.
Waar zou je ergens verblijven?

Silvia
28-4-2006
 Meld misbruik9-3-2006 11:19:06

Hey allemaal,
ik ben ondertussen naar de dokter geweest en heb mijn eerst twinrix inspuiting ( van de 3) gehad.
Terwijl ik daar was heeft mijn huisarts naar het instituut voor tropische ziekten gebeld en zij raadden aan om ook een inspuiting tegen buiktyfus en malariapillen te nemen.
Tegenwoordig waren er daar toch wel wat gevallen van bekend, ook in luxe hotels!
We gaan in ieder geval geen avontuurlijke reis doen en hebben een goed A-klasse hotel.
Maar misschien omdat wij naar Puerto Plata gaan en dit dichter bij Haïti ligt ... dat ze het daarom toch aanraden.
Enfin, beter voorkomen dan genezen, niet?

Jan
18-3-2006
 Meld misbruik10-3-2006 17:20:45

Wij gaan ook en ons hebben ze verteld geen inentingen te nemen.
Dus braaf als ik ben doe ik dat dan ook niet (ben ook wel niet zo happig op naalden maar dat is bijkomstig natuurlijk)

Groetjes,

Jan

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...