Nu Online
Momenteel zijn er 722 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

adressering, thuiswonende kinderen zijn niet uitgenodigd

6-11-2010 14:02:18
Hallo,
even een vraagje ivm adressering. Met onze geboortekaartjes stuurden wij naar mensen met kinderen een kaartje met als adres Familie Janssens - Peeters. Nu willen de thuiswonende (soms al bijna volwassen) kinderen van onze familie en vrienden niet uitsluiten, ze mogen gerust van ons huwelijk weten, maar ze worden niet uitgenodigd op het avondfeest. Zou ik dan adresseren aan De heer en mevrouw Janssens - Peeters ? Hoe hebben jullie dat gedaan ?

Maria
8-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1520

Ellen
7-8-2010
 Meld misbruik6-11-2010 14:11:18

Dag Maria,

Wij hebben het ook zo gedaan zoals je zelf aangeeft Dhr. & Mevr. Janssens-Peeters.
Als je het zo doet dan weten de mensen wel dat hun kinderen niet mee mogen komen. Soms kan het toch nog zijn dat ze je nog opbellen om het dan te vragen...

Groetjes,
Ellen

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik6-11-2010 17:39:17

Idd, zo noteren! Wij hebben daar maar 2 opmerkingen over gekregen, nl. van een tante van mijn man die haar 2 kinderen wou meebrengen (9 en 10 jaar...). Blijkbaar is het aan haar kant van de familie wel de gewoonte dat er kinderen meekomen (maar daar zijn maar een paar kinderen). In eerste instantie was ze daar wel wat 'vies gezind' om, maar ze is snel bijgedraaid. En mijn tante, die bevestigde plots voor 5 personen, terwijl er maar 4 waren uitgenodigd (tante, nonkel, nicht van 19 en neef van 17). Haar dochter bleek plots een lief te hebben. Dat vonden we nog te pril (was nog maar een maand 'aan') en maar best ook, want enige tijd later was het ook weer 'af'...

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik6-11-2010 18:52:27

Hey Véronique,

Hoe heb je dat opgelost? Wij zitten daar ook mee in. Een aantal vrienden en neven/nichten zijn nog single. Wat als ze zeggen dat ze met hun kersvers lief komen? Wij vinden wel dat lieven enkel meemogen als het toch al een tijdje "aan" is en niet zo pril als een maand ofzo..

sabrina
4-2-2011
 Meld misbruik6-11-2010 19:18:06

Hey
Wij zetten ook op de uitnodigingen Dhr en Mevr janssens-peeters. Dat is duidelijk denk ik.
Anderzijds lig het een beetje aan de ouders of hun dochter/zoon hun lief mag meenemen vind ik. Wij zitten ook met een neef van 16 die al en lief heeft... ik laat zijn mama daar in beslissen ; zij kent hem het beste

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-11-2010 13:10:07

@Sofie: Wij hebben dat gewoon rechtuit gezegd, hoor. Niet rond de pot draaien. Mijn man zijn neef bleek al een half jaar een lief te hebben. Wij hadden die nog nooit gezien, maar een half jaar is toch al redelijk 'serieus', dus zij stond mee op de uitnodiging.
Maar zoals gezegd bij mijn nichtje niet. Ik heb dat vlakaf gezegd dat we 1 maand nog te pril vonden. Mijn tante begreep dat best.

Peggy
12-2-2011
 Meld misbruik11-11-2010 22:47:04

Hey,
Wij hebben het daar ook over gehad, en we vonden ook dat de kinderen er niet bij moeten zijn, dus schrijven we gewoon de namen van het koppel.
Per slot van rekening mag da zo ook vonden wij, omdat het toch allemaal mensen zijn die je echt op je feest wil hebben die je ook dierbaar zijn, dus mag je ze wel met de voornaam uitnodigen, vonden we persoonlijker!
Was ons gedacht e,
Succes
Gr

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info