Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ik ben erg geinteresseerd in et hele trouwgebeuren n nu we er n taak over hebben wil ik er alles ove

6-3-2006 19:12:35
welk ritueel, welke betekenis schuilt er allemaal achter het loslaten van witte duiven? Waarom dragen wij als vrouwen (ik later toch een vrouw, hoop ik) een kouseband? En waarom trouwen wij in het wit? Dit is een taak voor engels, maar ik ben al veel langer gefascineerd door het hele trouwgebeuren, en dit is mijn kans om er extra diep op in te gaan, zonder dat mijn ouders vragen gaan stellen over wie mijn vriendje is ( ik heb er geen) en waarom ik dit allemaal wil weten en zo van die dingen. Dus diegene die mij wil helpen ben ik eeuwig en drie dagen dankbaar, en mijn oekomstige man ( als ik ooit de ware vind) waarschijnlijk ook ;)

Fien

Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 753

Heidi
24-6-2006
 Meld misbruik7-3-2006 19:22:12

hey fien,

'k denk dat je dat beter eens op't net opzoekt.
kousenband, witte jurk, iets ouds en iets blauw enz. zijn rituelen van vroeger.
de juiste betekenissen weet ik ook niet maar weet wel dat de witte jurk staat voor de maagdelijkheid, het rijst gooien is voor vruchtbaarheid

veel succes!
Heidi

Ingrid
27-5-2006
 Meld misbruik8-3-2006 8:12:23

Hey Fien,
In het magazine 'Loving You' vind je ook heel wat info over kleuren, symbolen en rituelen, misschien zijn er bruidjes in spe of reeds getrouwde vrouwen in je buurt die ze je wel willen geven of lenen ! Lijkt me een superleuke opdracht alleszins !
Succes,
Ingrid 27/05/06

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik8-3-2006 9:27:40

Hey,

er bestaan ook boeken waar al deze dingen uitgebreid in worden uitgelegd, alle rituelen, etiquette...

Groetjes,
Lieve

Marion
6-1-2007
 Meld misbruik8-3-2006 14:16:52

OP het net vind je heel veel, wat ik zelf nog niet wist maar wel weet van de winkel waar ik mijn trouwjurk haalde. Op je trouwdag mag je geen horloge dragen want een bruid staat niet op tijd. en natuurlijk , het wit kleed staat voor de maagdelijkheid.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...