Terug naar overzicht
Hoi Kelly Je kan je receptie gasten ook uitnodigen voor het dessert en dansavond. Dan hoef je geen receptie te geven. Wij gaan dat ook doen voor onze collega's. Dit wordt meer en meer gedaan. groetjes Elke
Wij gaan eveneens mensen die enkel voor de receptie komen naar huis sturen. Aan alles is een begin en een einde. Ik ben al meermaals op recepties geweest waar ze starten met de naamafroeping voor het avondfeest en dat ik dan naar huis vertrek. Stel dat je een aparte receptie doet van 2u los van de mensen van het avondfeest. Dan ga je eveneens op een bepaald moment moeten zeggen dat het afgelopen is. Naar mijn mening maak jij je zorgen voor niets...
Wij zitten met hetzelfde "probleem". Ikzelf dacht aan 2 recepties, eentje voor de collega's en vrienden en daarna nog één voor de mensen van het avondfeest. Maar mijn verloofde wil het gewoon bij één receptie houden. We gaan gewoon op de uitnodigingen duidelijk vermelden "receptie" of "avondfeest", zo weten de gasten waar ze voor gevraagd zijn. We hopen ook wel dat de ceremoniemeester alles in goede banen zal leiden. Ik zou me er nie meer teveel zorgen over maken
blijft jullie ceremonie meester de hele receptie nog ? bij ons zit zijn dienst er dan op hoor , want uiteindelijk loopt hij daar rond voor niets dan... Er zal iemand van de zaal bij ons staan om ons te assisteren indien nodig . Ik maak me zoals joris zegt wss gewoon zorgen voor niets. nu ja dat doe ik wel meer ! toch bedankt voor jullie reacties !
Hallo Kelly, ik begrijp wel dat je je een beetje zorgen maakt, het bezorgt je een beetje een 'slecht gevoel' tegenover de mensen die je dan niet vraagt voor het eigenlijke feest. Wij doen ons feest als volgt: 1 receptie voor iedereen. Na een uurenhalf zullen er dan inderdaad een 40 tal mensen 'moeten' naar huis vertrekken. Je moet ergens een streep trekken, ze mogen al content zijn dat ze naar de receptie mogen komen ;-) Het is JULLIE feest en jullie moeten zich goed voelen bij de mensen die aan tafel zullen zitten. Ik nodig bijvoorbeeld niet mijn naaste collega's uit, maar wel een andere collega waarmee het supergoed klikt. En ik zal de roddels er maar bij nemen :-) Veel succes! Groetjes PS: wij nemen geen ceremoniemeester, we veronderstellen dat de mensen hun eigen verantwoordelijkheid wel kunnen opnemen.
Een ceremoniemeester blijft inderdaad maar tot na de kerk en niet meer in de feestzaal. Daar neemt de maître het over!
ceremoniemeester: dit is af te spreken!