Terug naar overzicht
Hey Kelly, Wij gaan exact hetzelfde doen, een receptie met in dezelfde zaal aansluitend het diner. Maar op de receptie komen nog een heleboel mensen die enkel daarvoor uitgenodigd werden. Ik zit dus een beetje met hetzelfde dilemma's dan jij. Wij werken wel met tafelafroeping dus wanneer de receptie is afgelopen en de gasten voor het avondfeest aan tafel worden geroepen, veronderstel ik dat de anderen vanzelf weggaan. Er zal dan sowieso geen drank meer worden geschonken in de receptieruimte. Misschien kan je op de uitnodiging voor de receptie een einduur zetten? vb. U wordt uitgenodigd op de receptie van 18u tot 19u30. Zo gaan wij het doen. Dan hebben de mensen meestal ook wel door dat als er geen drank meer komt en 19u30 is al gepasseerd, dat het wel de bedoeling is dat ze stillekens aan het pand verlaten :-) Succes!
is er mss geen apart zaalke in dat gebouw waar je mss je receptie kan doen? of bij mooi weer buiten? wij doen het op een volledig aparte locatie, int restaurant van mijn vriend zijn ouders, maar zeker niet groot, enkel familie die naar gemeentehuis en kerk komt, zodat ze niet op en af moeten rijden...
Wij waren eerst ook van plan om receptie te geven, maar die plannen zijn gewijzigd. Wij doen avonddiner om 17u voor 75 man en daaropvolgend om 21u een trouwfuif voor 200 man. Eerst was bedoeling om een 100 man te verzien voor receptie in namiddag. Tussen 16u-18u (gingen ook einduur op uitnodiging zetten) en dan om 19u avondgasten vragen die dan ook eerst een receptie krijgen om dan tegen 20u aan tafel te gaan.Ik zou er toch zeker een uur tussen zetten, want als je avondgasten ook al vroeger laat komen, ja, die blijven plakken en dan denken anderen (die niet op avondfeest uitgenodigd zijn) dat alles gewoon aant uitlopen is omdat iedereen blijft staan (er is dus geen duidelijk beeld tussen receptie en avondgasten...) Begrijp je wat ik bedoel?Hopelijk heb je iets aan mijn uitleg! :-)
dit los je heel gemakkelijk op door een einduur te voorzien op de uitnodiging van die genodigden U bent uitgenodigd op de receptie van 18h tot 20h De mensen die blijven eten worden dan vanaf vb 1945 aan tafel geroepen, en dan gaan de mensen vanzelf wel naar huis hoor
Hoi, Wij doen het ook in aparte locaties. Onze receptie is zelfs in een andere deelgemeente :) Wij hebben dan `s avonds ook nog een dansfeest voor extra mensen (die komen dan na het eten voor het dessert en feest) Ik zou wel een einduur op de uitnodigingen zetten, denk niet dat het een schande is en mensen begrijpen wel dat je niet iedereen op je (eet)feest kan vragen. Nog veel succes met het plannen! Groetjes Kendra
Een receptie is meestal in dezelfde feestzaal als jouw avondfeest. Wel genoeg tijd tussen deze twee laten! Een uur is zeker geen overbodige luxe! Vorige zomer hadden we het trouwfeest van mijn neef. Wij waren uitgenodigd voor het avondfeest om 19u, maar blijkbaar liep de receptie (voor enkel receptie-genodigden) ook tot 19u! Chaos à volonté, want er waren mensen die afscheid namen én tegelijk mensen die toekwamen! Dus aan de ingang was het een opstopping tot en met!!
We hadden zo ie zo al geregeld dat de receptie buiten zou doorgaan.Op de uitnodigingen komen ook einduur van de receptie. misschien maak ik me gewoon druk om niets... de receptie is eigenlijk voor iedereen die op het avondfeest zal zijn + nog een persoon of 20 extra die dan net voor het avondfeest weggaan. Dus een opstopping zal het wel niet zijn aangezien iedereen tegelijk aankomt... We zien wel hoe het loopt dan , blijkbaar ben ik niet de enige die het op deze manier doet. groetjes
hallo, wij vonden het ook nogal raar om mensen die enkel voor receptie dan weg te sturen. Dus hebben we ervoor gekozen om enkel receptie te doen met de gasten die blijven eten. En dan vanaf 21U30 ofzo laten we dan de rest komen voor het dessertbuffet en dansfeest. Hier voelden we ons direct goed bij, want we hebben veel collega's die nogal feestneuzen zijn en om die dan weg te sturen bij een receptie .... Groetjes
We hadden ook een einduur op de receptie staan en dan hebben de mensen van onze zaal en de ceremonimeester de mensen vriendelijk gevraagd om plaats te maken voor de mensen van het avondfeest. Daar hebben we absoluut geen slechte reacties op gekregen!