Nu Online
Momenteel zijn er 255 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eucharistisch gebed -vredewens

7-3-2006 12:27:42
Hello!

Is er hier iemand die haar tekst wil geven voor het eucharistisch gebed en de vredewens?

Avast mercikes

Ann

Ineke
10-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 849

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik7-3-2006 16:46:37

Dag Ineke

Ik had deze tekst:
Vader, wij zijn vandaag samen gekomen om te feesten, om gewoon blij te zijn met al onze vrienden. We brachten op deze tafel brood en wijn.
Ook Uw zoon was met Zijn vrienden samen tijdens het laatste avondmaal. Ook toen was er brood en wijn.

Zo ongeveer moet het geweest zijn: Jezus en zijn twaalf vrienden in een stille bovenzaal. Ze voelen het einde naderen van wat een prachtig avontuur had kunnen worden. In hun ogen las je moeheid.

Toen nam Hij wat brood dat overbleef, liet het in Zijn handen rusten en koesterde het met een eerbiedig zwijgen. Hij dankte God ervoor als was het heel de rijkdom van Zijn leven en brak het toen om het te verdelen.
Neem allen een stuk, zei Hij, en eet het maar.
In dit gebaar kom Ik naar jullie toe, want voedsel brengt mensen samen.

Toen vulde Hij een kelk met wijn en liet hem rondgaan. Drink ook hieruit, zie Hij, en voel dat leven sterven is en dat een nieuwe geboorte pijn doet. Deze wijn moet liefde worden. Neem en drink ervan, dit is Mijn bloed.

Dan is het wellicht stil geworden, als bij een afscheid dat er geen is. De tekens hadden nieuwe hoop gewekt.

Zo zijn wij hier op deze dag bijeen rond dit teken van brood en wijn, om niet te vergeten dat leven en liefde breken is en delen, geven en ontvangen.
En om niet te vergeten dat zo God zelf Zijn leven met ons breekt en deelt. Dan zal er vreugde zijn op aarde in Jezus' naam, alle dagen van ons leven.

Ik vond dit heel mooi, maar onze pastoor zei dat dit iets was wat de pastoor zelf koos, dus dit moesten we eruit nemen. Misschien beter eerst eens vragen aan pastoor?

Groetjes

Vicky
09.09.06

kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik7-3-2006 19:55:46

Hey Ineke,

wij hebben dit wel zelf mogen kiezen (zal dus inderdaad van de pastoor afhangen).

Als je naar onze site gaat, kan je ons misboekje bekijken http://users.telenet.be/kathleen-dimi

groetjes
Kathleen

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik8-3-2006 13:28:24

Hey,

Wij hebben het onderstaande tekstje voor de vredeswens. Voor het gebed hebben we nog niks.

Handen kunnen wonderen doen,
kunnen spreken en soms meer zeggen dan woorden.
Handen kunnen schrijven wat je denkt,
kunnen tonen wat je voelt.

Mensenhanden zijn wonderbaar.
Laten wij op deze dag elkaar de hand schudden,
Om zo de vrede van Christus toe te wensen.

lies
12-8-2006
 Meld misbruik9-3-2006 16:01:12

ik heb deze:

Wij danken U om de vele kleine attenties die ons leven mooi maken, om die uitgestoken hand, om die glimlach die ons in stilte vertelt: Jij hoort erbij, om dat vriendelijke woord dat een ruzie weer goed maakt, omdat wij hier mogen samen zijn, zoals Hij eens samen was met Zijn vrienden op de avond voor Zijn lijden en dood.

Toen heeft Hij het brood in Zijn handen genomen en het aan Zijn leerling gegeven met de woorden: “Neem en eet hiervan gij allen, want dit is Mijn lichaam dat voor U gegeven wordt.”
Zo nam hij ook de beker in Zijn handen, sprak de zegen en het dankgebed uit, reikte hem over aan Zijn leerling en zei: “Neem deze beker en drink hier allen uit, want dit is de beker van het altijddurende verbond.”

Dit is Mijn bloed dat voor u en alle mensen vergoten wordt tot vergeving van de zonden. Blijf dit doen Mij te gedenken.”

Verkondingen wij het mysterie van ons geloof:

Allen: Heer Jezus, wij verkondigen Uw dood en wij belijden tot Gij wederkeert, dat
Gij verrezen zijt.

God, laat de gezindheid van Jezus ons allen bezielen, ook deze jonggehuwden, die voortaan brood en wijn willen zijn voor elkaar en voor de anderen. Daarom bidden wij samen voor hen, voor ons allen.

Allen: Door Hem, met Hem en in Hem zal Uw Naam geprezen zijn,Heer onze God, almachtige Vader,
hier, nu en tot in eeuwigheid,
Amen

en voor de vredewens hebben we:

“Wie mensen helpen wil, moet zachte handen hebben
om ze niet te kwetsen.
Wie vrede wil, moet eerst in eigen hart vrede gevonden hebben.”
(Phil Bosmans)

X en X,
ik wens jullie zachte handen en vrede in jullie hart.

Hoop dat het je helpt
Lies

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...