TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
suzy
6-8-2011
|
12-11-2010 8:42:49
is er een reden waarom je zou wachten? de nieuwe colletie is overal al binnen, dus je kan starten :-).
ik trouw 06/08/2011 en heb mijn kleed al.
|
|
joke
2-9-2011
|
12-11-2010 8:46:50
Bij een héél aantal merken is er een levertermijn van enkele maanden. Bovendien heb je ook nog wat tijd nodig voor de retouches. Ik denk dus dat je best nu al begint te zoeken. Tenzij je een keuze wil maken in de suitekledij, deze komt pas feb/maart binnen.
grtz,
Joke
|
|
Anika
9-4-2011
|
12-11-2010 9:01:37
Hej,
ik zou nu ook beginnen zoeken. Het kleed zoeken doe je best zo een 6 maanden op voorhand. Op die manier kom je niet in aanvaringen met sommige lerertermijnen waardoor je meer stress over je kleed kan krijgen. Zoals hierboven gezegd is de nieuwe collectie overal al binnen, dus geen reden meer om te wachten.
Ik heb mijn kleed al van Juli, dit gewoon omdat ik niet langer wilde wachten...
Veel zoekplezier!
|
|
Nathalie
14-5-2011
|
12-11-2010 9:07:10
Ik trouw een week na jou en ik heb mijn kleed al besteld in september.
Ik zou nu dus ook zeker beginnen te zoeken.
Succes!
|
|
Anke
20-8-2010
|
12-11-2010 10:05:38
Ik sluit me aan bij de rest, nu is het ideale moment. Overal zijn de nieuwe collecties binnen, dus nog veel keuze! ;)
Veel plezier in de zoektocht naar het juiste kleedje!
Groetjes
|
|
Nele
6-5-2011
|
|
|
Nele
6-5-2011
|
12-11-2010 10:14:46
Alvast Bedankt iedereen!
Ikzelf wil natuurlijk dolgraag starten. Maar ons ma gaat graag mee en zij betaald ook mee mijn jurk. Zij vind het in januari vroeg genoeg om te starten. Nu vind ze alles te gaan kopen te vroeg. Maar ik niet en ik wil haar ook niet buitensluiten. Dus wat kan ik het beste doen?
Grtz
Nele
|
|
joke
2-9-2011
|
12-11-2010 10:22:43
Mijn verhaal is vergelijkbaar. Ons mama wou ook niet geloven dat je de jurken nu al moest bestellen. Maar ik heb ze toch een aantal keer kunnen meenemen en heb haar zo kunnen overtuigen dat het toch al tijd is. Ik trouw in september 2011 en ga dit weekend mijn jurk bestellen.
|
|
Nele
6-5-2011
|
12-11-2010 10:27:54
Ja ik hoop dat ik hetzelfde kan doen. Want ik ben 21 en vriend 24 . Wij zijn 5 jaar samen en wonen meer dan 1 jaar samen. Ons ma is gelukkig voor ons maar vind me nog jong. Daarom dat ze alles te snel vind gaan. Maar een vriendin van mij is vorig jar getrouwd en zei dat als ik in januari ga kijken en zeg dat ik dan mijn jurk moet hebben dat dat nog lukt.
Een dilemma: kies ik nu en is de mama niet tevree of houd ik het bij het advies van ons ma?
Grtz
Nele
|
|
Leontine
3-6-2011
|
12-11-2010 11:09:15
Ik zou nu al gaan kijken. Niemand zegt dat je DE jurk gelijk zult vinden, maar dan heb je in ieder geval al een idee. Ik zou voorstellen naar je moeder dat je nu al wilt kijken om een idee te krijgen/keuze te maken en pas gaat bestellen in januari. Als je dan je jurk vindt, kan je altijd navragen bij de winkel wanneer deze het beste besteld gaat worden (en ze gaan waarschijnlijk antwoorden: nu meteen). Iedereen tevreden zo.
|
|
Nele
6-5-2011
|
12-11-2010 11:29:18
Ja dat kan mss wel een oplossing zijn. Als ik ze dan in januari bestel dan is er nog genoeg tijd voor de pasbeurten den ik. Ik hoop alleen dat echt ons ma mee wilt gaan al. Want ik heb in het weekend vrij, en zij staat in de horeca. Dus zij heeft in de week vrij. Vrij moeilijk om samen te gaan kijken. Maar ik hoop dat ze mss verlof kan krijgen.
Alvast Bedankt!
Grtz
Nele
|
|
lies
2-7-2011
|
12-11-2010 11:56:53
Hoi Nele,
misschien ook even aangeven dat de lervertermijn van trouwkleedjes kan oplopen tot zo'n 8 maanden... Een vriendin van mij is in augustus getrouwd en toen we in januari gingen kleedjes kijken kregen we vaak de reactie van : Oei oei, dat wordt krap!
Dus vermijd dit en vraag je mama mee voor een gezellig dagje kleedjes kijken, lunchke samen, wat bijkletsen = quality time!
Ik trouw 02/07/2011 en heb mijn kleedje eind oktober besteld!
|
|
joke
2-9-2011
|
12-11-2010 12:52:58
Nele, je kan in januari nog beslissen maar dan is de kans vrij hoog dat je het pasmodel moet nemen. Indien dit dan een stuk te groot is, dan moeten ze dit nog helemaal innemen. Indien te klein, dan lukt dit niet. Bovendien zijn er verschillende modellen dewelke ertussenuit zijn tegen dan.
Nu als het moet kan alles en je moet vooral je eigen gevoel volgen.
|
|
schapie
2-7-2011
|
12-11-2010 13:08:06
Hoi Nele, Ik ben ook de eerste in ons gezin die trouwt, en bij sommige dingen merk ik ook dat mijn mama het een beetje raar bekijkt. Maar vergeet niet dat de tijden enorm veranderd zijn sinds dat onze moeders getrouwd zijn... Toen had je misschien je kleed op maat binnen een maand of drie, maar dat is gewoon tegenwoordig écht niet meer het geval.
Ik heb mijn kleed in oktober besteld, en mag voor de eerste pas in maart teruggaan. Als jij dus dezelfde termijn zou krijgen, mag je nu voor eerste pas terug in april, dan zit je al maar een maand voor je feest. Met retouches enz. er nog bij is dat zeker geen overdreven luxe. Leg het gewoon zo uit aan je mama, en laat haar anders deze pagina eens lezen :D veel plezier met de zoektocht! hoe meer tijd je ervoor hebt, hoe harder je ervan kan genieten - als het te stresserend wordt, is de fun er gauw af!
|
|
Sarah
30-7-2011
|
12-11-2010 14:56:16
het is bij sommige leveringstermijn 6 maand en dan moeten ze nog de tijd hebben om te retoucheren want bij je eerste pasbeurt moet er meestal ngo iets aan gebeuren
Ik trouw 30 juli en heb mijn kleed besteld half oktober
|
|
Kim
19-8-2011
|
12-11-2010 14:57:19
Hoi,
laat je mama de reacties maar eens lezen. Ik trouw in augustus en heb mijn kleedje al besteld. Het komt pas april - mei binnen. Dus begin toch maar te zoeken, anders kun je misschien niet het kleedje van je dromen vinden. Mijn mama vond het ook eerst te vroeg, maar toen ik zei dat ik er al veel kende die al waren gaan kijken draaide ze toch bij. Groetjes
|
|
Sofie
6-5-2011
|
12-11-2010 16:33:59
Hey Nele,
Ik trouw ook op 6 mei 2011 en ik heb mijn kleedje al van in juni. Ik heb niet gewacht op de nieuwe collectie en het gaat sowieso maar begin februari binnen zijn omdat er een leveringstermijn van 6 maanden opzit. Ik zou nu al beginnen kijken. Je weet nooit dat je je droomkleedje vind. En ik zou je mama de reacties eens laten lezen, wie weet veranderd ze van gedachten. Januari is toch wel krap voor sommige merken.
Heel veel succes nog met het vinden van je droomkleedje
Groetjes Sofie
|
|
Nele
6-5-2011
|
12-11-2010 18:20:21
Allemaal bedankt!
Het probleem is dat onze mama momenteel in een dipje zit, juist zonder werk gevallen enzo.. en ze is niet echt voor aan te spreken. Wat ik ergens wel begrijp. Maar zou ik het overwegen om alleen al eens te gaan kijken, en daarna als ons mama wat beter is ze dan mee te nemen? Ze betaalt uiteraard en wil mee gaan. Maar momenteel staat haar hoofd er niet hene. Zou ik dat kunnen overwegen zonder enige discussie achteraf met mijn mama?De kans zit er mss wel in (nu dat ze even zonder werk zit) dat ik het mss moet betalen als ik al alleen ga kijken. Maar ja, ik wil gewoon niet te lang meer wachten :-)
grtz
Nele
|
|
Véronique
31-7-2009
|
12-11-2010 18:57:57
Misschien kan haar dat juist even opbeuren... Even thuis weg en aan iets anders denken?
Ik zou echt niet te lang meer wachten...
|
|
Claudia
12-8-2011
|
12-11-2010 19:09:50
Ik zou ook zeker niet te lang wachten en misschien beurt een bezoekje aan een trouwwinkel haar inderdaad wel op! Je kan het altijd voorstellen hé! Ik zou het niet graag alleen doen, misschien kan je een vriendin meenemen of een ander familielid?
Ik ben vorige week bij Lilian Claes geweest en de jurk die ik wil heeft een leveringstermijn van 6 maanden en dan moeten nog retouches gebeuren enzo...
|
|
Oksana
|
13-11-2010 0:09:53
|
|
MELANIE
20-5-2011
|
13-11-2010 8:08:04
Hey Nele! Het is nu ook hét moment om even een bruidsmodeshow van één of ander winkel mee te pikken ! Misschien kun je je ma daar mee naartoe nemen. Er lopen daar ook verkoopsters rond uit die winkel en dan kun je advies vragen rond levertermijnen en zo. Op die manier wordt je ma er misschien wel van overtuigd om eerder te kopen.
Succes!
|
|
Claudia
12-8-2011
|
13-11-2010 10:40:49
Rond deze tijd zijn het ook veel opendeurdagen. Dan kan je ook altijd vrijblijvend gaan kijken hé!
|
|
Evelien
4-6-2011
|
15-11-2010 10:16:18
Momenteel zijn er veel opendeurdagen en shows waar je langs kan gaan (met je mama). Je kan in de winkel even informeren wanneer je best langs zou komen om effectief te kiezen. Als je moeder er dan bij is kan ze zelf horen dat je best minimaal een half jaar op voorhand je keuze hebt gemaakt (en kiezen kan ook enkele weken in beslag nemen). Want er wordt enkele maandag besteltijd voorzien en een maand voor de huwelijksdatum is meestal de eerste pasbeurt.
Op de opendeurdagen kan je ook al even kijken welke stijl je zou willen. Dan kan je gerichter zoeken als je een afspraak zou maken en wie weet hangt je droomkleedje al klaar op die opendeurdag.
Zelf ben ik met mijn moeder op "vooronderzoek " gegaan tijdens opendeurdag in januari van dit jaar en daar was een bruidje dat op een kortere tijd een kleedje nodig had en dus een heel deel van de collectie niet meer kon kiezen omdat de besteltijd langer was dan de tijd dit rest voor haar huwelijk.
Onze datum ligt een maandje na die van jullie en mijn kleedje is ondertussen al enkele weken besteld. Ik ben langs geweest toen de nieuwe collectie net binnen was.
|
|
Nele
6-5-2011
|
15-11-2010 12:42:37
Bedankt nog eens aan allemaal!
Maar ons mama komt echt niet buiten. Ze zit echt in een dip , maar nu ze dus even werkloos is, is ze op zaterdag vrij. Daarom heb ik voorgesteld om nu zaterdag eens te gaan kijken. Maar geen reactie :s Mijne toekomstige zegt van als ze niet bereid is om mee te gaan of om iets bij te dragen (mijn ouders zijn gescheiden en mijn papa en mijn schoonouders dragen al zeker bij) dan trouwen we mss beter niet :s Hij meent dat wel niet maar het is niet leuk als één van de ouders zo doen natuurlijk terwijl zijn ouders juist wel meegaan met zijn trouwkostuum. . Wat moet ik doen? Ik ga nogmaals eens horen bij mijn mama. Maar als mijn vriend zegt dat we mss beter niet trouwen als ze niet mee wil gaan. En hij wil niet dat ik voor alle kosten moet opdraaien. Echt waar , waarom kan iedereen niet gewoon blij zijn :s
grtz
Nele
|
|
vicky
2-7-2011
|
16-11-2010 16:16:35
Dag Nele,
Dat is vaak het probleem met ouders/schoonouders. Niet iedereen is gelijk en heeft over trouwen dezelfde mening. Er zal in menige familie wel eens gekibbeld worden. Denk hieraan: het is jullie dag en jullie moeten er van genieten. Niet jullie ouders. Kan je mssch bij iemand anders van je familie raad vragen ivm je huwelijksjurk? Het zou zonde zijn om niet te trouwen omdat je mama niet wil bijleggen hé. Met een minder duur kleed (je schoonouders en je papa dragen al bij) kan je net zo stralen! Laat je dag niet verknallen door 1 persoon hoor!!!
groetjes
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|