Nu Online
Momenteel zijn er 307 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekje

12-11-2010 17:56:10
Hey bruidjes,
ik ben opzoek naar leuke teksten voor in het misboekje te kunnen gebruiken. Kunnen jullie mij helpen?

Nele
14-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 2214

Malou
13-8-2011
 Meld misbruik12-11-2010 19:08:21

Ik kan ook hulp gebruiken... malou.vercruysse@hotmail.com
Thx!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik12-11-2010 19:35:32

Ik heb hier laatst een leuk gedichtje gevonden:
De tijd was nog maar pas geboren,

toen ik langsheen de kleurrijke velden liep,

want ik was nog jong en vol bewondering

voor al het mooie rondom mij.

De warmte van de ochtendzon hulde mij in een diep genot.

"Wat is liefde?" vroeg ik aan de zon.

De zon keek mij vreemd aan,

heel even maar

en glimlachte toen heel zacht.

"Liefde," zo zei ze,

"liefde is de warmte die je voelt wanneer je bij iemand bent,

die ook, wanneer hij bij jou is,

die warmte voelt.

Ja, dat is liefde."

Toen voelde ik de wind,

die speelde rondom mijn hals

en ook hem heb ik die vraag gesteld.

"Liefde," zo blies de wind,

"Liefde is de kracht die je voelt in alles wat je doet,

omdat je zeker weet

dat je niet alles alleen hoeft te doen.

Ja, dat is liefde."

Toen kwam ik plotseling de regen tegen en ik zei:

"Wacht eens even, kan jij mij vertellen wat liefde is?"

En de regen pruilde:

"Liefde, dat zijn de tranen die je samen weent,

tranen van blijdschap en verdriet.

Tja, meer is de liefde echt niet."

Moe en onvoldaan belandde ik tenslotte op het strand.

"Kan jij mij vertellen wat liefde is?" vroeg ik aan de zee.

"Natuurlijk," zei de zee,

"liefde is oneindig groot en onpeilbaar diep,

maar toch ken ik er niet één die er ooit verloren in liep."

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik12-11-2010 19:36:34

Hoe lang op voorhand beginnen jullie aan je misboekje? Bij ons ligt de datum voor de kerk al vast, maar we hebben nog geen gesprek met de pastoor gehad. Kan je dan al beginnen aan ht misboekje? Ik heb nu zo de structuur ongeveer gemaakt en de liedjes ingevuld.

An-Sofie
13-8-2011
 Meld misbruik12-11-2010 20:52:28

Kunnen jullie mij ook tips doorsturen of voorbeelden van misboekjes? Dank je wel!
lucy_859@hotmail.com

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik12-11-2010 21:45:29

Hallo iedereen,

Ik heb door de jaren heen -en alle huwelijken die ik al meegevierd heb- heel wat misboekjes verzameld. Wij hebben in juli ons eerste gesprek gehad met de priester en dan was ik al geleidelijk aan bezig met mijn misboekje. Ik heb daar al heel wat tijd aan gespendeerd. Wij hebben een werkboek gekregen van de priester met een overzicht van de indeling en met een aantal voorbeelden. Ik heb tijdens de opmaak van mijn boekje dat werkboek bijgehouden, maar ik heb mij vnl. op eigen inspiratie gebaseerd. Al 't gene dat ik zelf kon schrijven, heb ik zelf geschreven. Er zitten dus heel wat persoonlijke teksten in.
1 Tip: heb zeker niet als doel dit boekje in 1-2-3 te schrijven. Doe dat geleidelijk aan! Mijn eerste kladversie is af van gisteren, ik ben er dus 4 maanden mee bezig geweest...Succes!!

Groetjes,

Leen

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik12-11-2010 22:01:44

Claudia, wat een heel mooi gedicht!

Ons boekje voor het altaarnatief is af! Enkel nog inhet net zetten, en ineen steken. De teksten en de liedjes zijn gekozen en geschreven!

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik13-11-2010 9:37:30

Hey Jeff,

Zou je eventueel je boekje eens willen doorsturen zo heb ik een idee over hoe zo'n viering ongeveer ineen zit. Wij hebben ook zo'n viering met het alternatief. Mijn email is jessicavandervelpen@hotmail.com

Alvast bedankt

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik13-11-2010 10:22:10

Jeff, als je het ziet zitten om jullie boekje te delen ben ik ook wel geïnteresseerd. Wij zullen ook werken via UVV. Hebben sinds vorige week een moreel consulent toegewezen en wachten nu af wanneer ze ons zal contacteren om af te spreken.

Ik ben echter ook al op het gemak aan het zoeken naar teksten en ideeën...

Je mag het altijd mailen naar sharon_cobert@yahoo.com

Geniet nog van alle voorbereidingen!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik13-11-2010 10:39:26

Als er iemand nog leuke teksten of ideetjes heeft, je mag ze altijd doorsturen naar claudia.vanagtmael@hotmail.com

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-11-2010 11:01:26

@Claudia: Je kan daar uiteraard al aan beginnen! Om heel eerlijk te zijn, mijn misboekje zat al zo goed als ineen toen mijn man mij ten huwelijk vroeg! :-D (ik wist wel dat er iets op til was) Tijdens de voorbereidingen heb ik hier en daar iets gewijzigd als ik iets leuker tegenkwam om te gebruiken. Maar het merendeel zat op voorhand al juist!

Marijke
10-9-2011
 Meld misbruik13-11-2010 14:35:40

Hoi, amai als ik dit allemaal zo lees zal ik dringend nog eens naar de pastoor moeten mailen voor zo een werkboek. Ik heb op dit forum altijd wel de mooie teksten al verzameld. Maar ben nog niet aan mijn boekje begonnen. Jullie mogen ook altijd voorbeeld boekjes naar mij doorsturen! Alvast heel erg bedankt!!

marijke2@telenet.be

Ellen
2-7-2011
 Meld misbruik13-11-2010 21:41:30

Hoi allemaal,

Voorbeeldjes zijn hier altijd welkom.
ellendelforge@hotmail.com

Bedankt

Tina
19-8-2011
 Meld misbruik14-11-2010 9:49:46

Hey iedereen,

Ik heb ook begonnen aan het maken van ons misboekje.
Julii mogen mij ook enkele voorbeelden mail:
tina.corthouts@telenet.be

Alvast bedankt

Tom
10-9-2011
 Meld misbruik14-11-2010 10:28:57

oei, oei!best ook niet te laat mee beginnen.
Zet mijn email adres er ook maar bij :-)
denystom@hotmail.com

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik14-11-2010 10:55:18

Hallo allemaal,

Wij hebben de "viering" zelf samengesteld, het is een "eigen" viering zonder pastoor, zonder UVV enz....
Wij wilden er vooral iets héél persoonlijk van maken, zonder al te "pastorale" teksten!
Wij zijn een gaykoppel, en vooral in de kerk, geloof enz...niet welkom! Volgens Léonard zelfs een afwijking hebbend soort mensen! tja misschien denken er hier ook zo aanstaande koppels zo over een homo koppel, maar ik kan alleen maar zeggen! Wij zij op en top gelukkig! Fier om gay te zijn zelfs! Maar die onbegrijpenden, zullen het beter apprecieren misschien, moesten hun eigen liefdeskindjes, op latere leeftijd komen aandraven en zeggen mama ik ben holebi...
Swat...onze viering.

Wij gaan de kapel (in privaat bezit, dus nits met de kerk te maken, alleen voor het romantische interieur) op het liedje 'this is the moment van René Froger.
Dan wordt er een gedicht gelezen. Een verwelkoming voorgelezen, een liedje, dan spreken wij, elk om beurt, over onze kennismaking en leven, en ja woord, gevolgd door de ringen, een liefdesgedicht. Liedje, een dankrede en uitnodiging tot heffen van het glas...uittrede op loved van Kim Wilde

Wij hebben de muziek/teksten afgestemd op onze tekstjes! Persoonlijker kan het niet denk ik. We hebben er veel plezier aan beleefd en denken dat het een schot in de roos zal worden. Velen gaan naar de zakdoek grijpen! -)-)

Succes iedereen!
Geniet van de voorbereidingen en vooràl van elkaar!

J&B

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik14-11-2010 16:17:52

Jeff, Léonard kraamt wel meer onzin uit hé ;)! Niets van aantrekken en blijven fier zijn dat jullie gay zijn! Klinkt allemaal heel mooi die ceremonie!
Wij zijn er eigenlijk nog niet aan begonnen. Maar wij laten de mama's en de getuigen spreken... En een vriend spreekt alles aan elkaar. We willen de teksten niet op voorhand zien. Dus die vrouw van het UVV zal alles verzamelen en zien of er niet te veel overlap is in wat er gezegd wordt. Voor ons zal het dan een verrassing zijn tot de dag zelf :)! Spannend!
Zelf gaan we uiteraard ook nog een paar teksten schrijven.
Niet zo simpel allemaal, zeker ook de muziek kiezen niet... Succes allemaal!

Nele
14-5-2011
 Meld misbruik25-11-2010 19:44:27

Heel leuke reacties.
Ben ondertussen bezig met de klad versie, dus alle ideeetjes zijn welkom.

Sofie
24-9-2011
 Meld misbruik27-11-2010 15:46:42

Ik ga ook stilaan beginnen aan het misboekje... Heb al wat tekstjes verzameld, maar alle hulp is welkom... Voorbeeldjes mogen ook naar mij gemaild worden.

sofiehufkens@hotmai.com

Bedankt!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info