Nu Online
Momenteel zijn er 319 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling

12-11-2010 19:33:47
Hey medebruidjes!
ik zou graag jullie mening eens horen voor de dag indeling.
nu dit heb ik tot nu:
10: 15 aankomst bruidegom
10:45 vertrek naar gemeentehuis
11:00 wettelijk huwelijk
11:30 einde trouw plus receptie
11:40 vertrek stadspark fotoshoot
12:00 start fotoshoot plus lunch
13:45 vertrek kerk
14:00 kerkelijk huwelijk
15:00 einde kerkelijk huwelijk
15:20 vertrek receptie
16:00 receptie
18:00 start avondfeest/ buffet
22:00 DJ

Nu heb ik zelf enkele twijfels. Het is een korte fotoshoot, de fotograaf heeft gezegd dat het een 45 min a een uurtje zou duren, dus dan vroeg ik me af of het niet te lang is om nog daar te blijven tot 13 u 45, het is ook wel de bedoeling dat er broodjes gegeten en wat gedronken wordt.
Dan begint het avondfeest ongeveer om 18 uur, het is eerst een soep, erna vlees en vis buffet en erna taart :) nu vroeg ik me af of het dan niet lang is tot 22uur, dan zou de DJ beginnen draaien?
ik weet het niet of ik sommige tijden te veel heb gerekent.
Het is zo dat het van overal naartoe rijden altijd maar een 10 min zou duren

groetjes

Nathalie

Nathalie
24-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 857

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-11-2010 10:58:21

Dit ziet er allemaal goed uit. Alleen 20 min. na de kerk is wel héél weinig, hoor! Hou er rekening mee dat er kinderen bloemen komen afgeven, dat er foto's worden genomen (niet alleen door de fotograaf, maar ook door de omstaanders), dat de mensen die enkel naar de kerk komen maar niet naar jullie feest jullie ook nog willen feliciteren,... Wij trouwden om 15u en konden pas om 16u40 aan de kerk vertrekken. Er waren héél veel kinderen aan de kerk, de mensen smeten met rijst (wat ook wel even duurde), de collega's van mijn man hadden de tractor van het werk aan de kerk gezet waar uiteraard ook foto's bij genomen moesten worden, mensen kwamen ons feliciteren,... Dat duurt allemaal langer dan gedacht, hoor!
Wat het eten betreft, dat zullen de mensen van de zaal jullie weten te zeggen. Het is allemaal te zien of zij al veel op voorhand kunnen doen (bv. bij koude gerechten) of er nog veel à la minute moet gewerkt worden... Daar zou ik me zeker geen zorgen om maken! Als je jouw menu vast gaat leggen, vertellen de mensen van de zaal wel om hoe laat je best met het dansfeest start.
Het avondfeest start om 18u zeg je, waarschijnlijk volgt er dan nog een uurtje receptie voor de avondgasten, niet? Bij ons werd ook iedereen om 18u verwacht. Om 19u15 begon de tafelafroeping. Dan was het koud voorgerecht, soep, warm hoofdgerecht. Om 21u30 werden de dansgasten verwacht. Zij kregen nog een glas aangeboden en om 22u30 ongeveer begon het dessertenbuffet. Om 23u30 hadden we de openingsdans.
22u is wel héél vroeg om het dansfeest te starten! Je zal dan waarschijnlijk ook een vroeg einduur hebben...

Nathalie
24-9-2011
 Meld misbruik13-11-2010 13:31:56

Hey,
merci voor de reacties
wel eigenlijk heben we aan de kerk een uurtje he
om 15 uur gedaan en om 16 uur receptie en is maar een 15 min rijden...
het was vooral gedacht dat we dan vroeger aanwezig zouden zijn, maar op de
uitnodigingen zal staan 16 uur, dus dat is goed :)
wat het avondfeest betreft
het is boven te eten en een traieur brengt alles dus na de receptie gaat iedereen om 18 uur naar boven
en beneden begint het dansfeest terug om 22 uur, dus het is 4 uur, er moet niet meer a la minute gewerkt worden, want alles staat klaar... dusja ik dacht eerder dat het dan te lang tafelen zou zijn....

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-11-2010 14:11:19

Om 18u eten is wel vroeg... Wat met mensen die nog moeten werken? Jawel, ook op zaterdag moeten er nog mensen werken en die willen zich uiteraard nog eerst verfrissen voor ze naar jullie feest komen! Ik zou dan eerder om 19u aan tafel gaan. Dan schuif je meteen ook op met het dansfeest.

Nathalie
24-9-2011
 Meld misbruik13-11-2010 15:08:25

mhm is misschien een idee :)
het is wel zo dat het eten maar voor 28 personen is (dichte familie ) (ouders, broer, getuigen, grootouders...)
en die zijn er ook al hele dag bij, dus geen werkers :)
maar inderdaad het zou om 18 uur stoppen en dan naar boven, maar daar ook eerst wat aperitieven he dus zou sowieso wat later zijn,
maar is inderdaad een goede opmerking :)
merci voor de raad :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...