Terug naar overzicht
Hoi iedereen,
ik zit een beetje in de knoei met de dagindeling. We organiseren zelf een alternatieve huwelijksviering die onze familie en vrienden zullen leiden. Iedereen is van harte welkom op deze viering, maar we zouden het diner ’s avonds (dus het avondfeest) maar voor een beperkt publiek willen houden, nl. familie en de vrienden die bij de viering helpen. Maar voor het dansfeest zijn dan weer alle genodigden welkom. En daar wringt het schoentje een beetje…
Als we deze volgorde zouden aannemen (wat voor ons de meest vlotte formule blijkt): - Viering (in de late namiddag) + kleine receptie - Naar de feestzaal - Ontvangst avondgasten - Diner - Ontvangst dansgasten - Dessertenbuffet - Openingsdans
Hey Sofie, We zetten op onze uitnodiging dat we trouwen om 14u en dat ze vanaf 20u welkom zijn voor het avondfeest. Voor ons is het om budgettaire redenen niet mogelijk om iedereen te laten mee-eten. De familie van mijn vriend woont inderdaad in de buurt, maar mijn familie woont veel verder, zelfs tot in midden Nederland. Ik verwacht niet dat deze mensen komen naar de kerk, maar ze zijn alleszins meer dan welkom. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
Hoi, Bij ons juist hetzelfde. Wij houden onze viering om 16u en de mensen zijn om 20u terug welkom voor een dansfeest. Wij eten alleen maar met de naaste familie. Heb al een paar trouwfeesten gehad waar ze dit ook ze deden en niemand maakte daar een probleem van. Het is jullie dag en jullie moeten doen wat jullie willen!!
Gewoon zo doen! Dikwijls zijn er in de viering nog kinderen (die bloemetjes komen afgeven en zo). Na de viering worden zij dan naar de babysit gevoerd en frissen de ouders zich op. Mijn tante zei zelfs dat de tijd tussen de kerk en de receptie (1,5u ertussen) vrij krap was voor hen. Dus zeker niet wijzigen, hoor!
Bedankt voor jullie reacties, ik voel me er al een pak beter bij. Het is natuurlijk wel 'onze dag', maar ik wil natuurlijk ook niemand tegen zijn kar rijden.. Maar soit, dan moeten ze zelf maar beslissen of het voor hen de moeite is om naar zowel de viering als naar het dansfeest te komen. Thx meiden :)