Nu Online
Momenteel zijn er 346 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen als je al kindjes hebt

13-11-2010 23:54:54
hallo,

Wie van jullie is er getrouwd (of gaat trouwen) wanneer je al kindjes had?
Hoe oud waren ze toen?
Hoe zag jullie dag eruit? Wat voor feest hadden jullie?
Zijn jullie ook voor de kerk getrouwd?
Wat voor kleed?

Alle info en raad is welkom

groetjes.

Ilse

Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 861

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik14-11-2010 0:16:39

Hoi,
Wij trouwen volgend jaar in september en hebben al 2kindjes.
Eentje van bijna drie en eentje van 15maand.Volgend jaar dus al stukje ouder(bijna 4 en 2jaar 1maand)
We hebben zo lang gewacht omdat ik dan zeker weet dat onze jongste ook zal kunnen lopen.
Hoe we ze gaan kleden is me nog een raadsel maar als echte prinsesjes zoals de mama.
Wij trouwen ook nog voor de kerk,trouwkleed moet ik nog gaan kiezen normaal volgende week maandag(niet nu maar week erna)ga ik eens gaan kijken voor eentje en ondertussen het trouwkleed bewonderen van mijn toekomstige schoonzus :-)

groetjes

nathalie
12-5-2012
 Meld misbruik14-11-2010 8:52:53

wij hebben ook 2 kindjes eentje van 9 maand en eentje van 7 jaar
wij trouwen wel pas in 2012.
onze 2 kindjes worden onze bruidskindjes.
we trouwen ook voor de kerk.
sowiso zullen ze heel de dag aanwezig zijn maar op avondfeest zal voor de jongste te vermoeiend worden en denk da ik ze ofwel daar in een ander kamertje te slapen gaan leggen of anders te laten logeren bij kennissen.
we laten sowiso op avondfeest een speciaal kindermenuke maken.

veel succes

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik14-11-2010 8:58:49

Hallo Ilse,

Wij trouwen op 2 juli 2011 en hebben ook al 2 kindjes. Als we trouwen zal ons zoontje bijna 4 jaar zijn en ons dochtertje net 2 jaar oud.
Ik kijk er al naar uit om ze bij ons huwelijk te hebben.
Onze dagplanning gaat er ongeveer zo uitzien:
11.00 uur : aankomst bruidegom en zoontje bij ons thuis (dochtertje blijft bij mij)
12.00 uur: burgerlijk huwelijk
12.30 uur: lunch en foto's
14.30 uur: kerkelijk huwelijk
16.00 uur: drankje thuis met familie (ondertussen kunnen de kindjes even rusten)
17.30 uur: eten met de naaste familie
20.30 uur: receptie met aansluitend dansfeest met dessertenbuffet en bruidstaart

Wij nemen heel de dag een babysit mee (meisje van 18 die we kennen en die ervaring heeft met kinderen). Zij zorgt een beetje voor de kinderen en blijft bij hen als ze gaan slapen.
Onze kindjes gaan geen dure bruidskleren aandoen. Gewoon iets leuks uit de communiecollectie of zo. Iets dat ze zeker nadien nog kunnen aandoen.
Op onze feestlocatie staat ook een grote trampoline waar de kinderen zich op kunnen uitleven.
Veel plezier bij het plannen van jullie huwelijk.

steph
21-8-2010
 Meld misbruik14-11-2010 11:14:08

Ons dochtertje was 3.5 in augustus en heeft de voorbereidingen en de dag zelf heel intensief mee beleefd. We hadden een traditioneel huwelijk (met traditioneel kleed, ze had een foto gezien, maar ze speelde goed mee met mij en we vertelden aan de papa dat het een rood kleed was!): wettelijk huwelijk - fotoshoot (zonder de dochter) - kerkelijk huwelijk - receptie (met springkasteel) - avondfeest.
's Morgens is zij met mijn man mij komen ophalen met de bus, daarbij had zij ook haar eigen boeketje. Er waren nog 3 bruidskindjes (neefjes en nichtje) die er ook de ganse dag bij waren, de oudste was 14 dus die kon al wat zorgen voor de kleintjes.
Bij het begin van de misviering heeft ons dochtertje een versje opgezegd, iedereen was ontroerd dat ze dat gedurfd had! Tijdens de viering is ze wel quasi constant bij ons geweest, maar dat heeft schitterende foto's opgeleverd.
Tijdens de receptie was er een kinderformule voorzien (redelijk wat kindjes): sapjes en chipjes stonden op een tafeltje waar ze naar hartelust konden van nemen. En er werd ook met speciale hapjes voor hen rondgegaan (frikadelletjes en zo)
Tijdens het diner hebben de 2 kleinsten de dansvloer gedweild (haar witte kousen zijn niet meer proper te krijgen!). Onze openingsdans was met ons drietjes en uiteindelijk heeft mijn man haar in slaap gewiegd op de dansvloer rond 2u. Dan hebben we ze te slapen gelegd op een matrasje vlak bij de eretafel (want in het aparte kamertje wou ze absoluut niet slapen). En om 5u zijn we met een taxi naar huis gekeerd, maar toen is ze zelfs niet echt wakker geworden.
Nu hebben we vrijdag de video gekregen en ze heeft er al 2 keer naar gekeken! En ze vraagt er nog naar! Ze wil nog eens trouwen!! :-)

Elke

Meld misbruik14-11-2010 15:07:58

Hey,

Wij gaan ook speciaal trouwen in 2012 omdat ons zoontje dan 2 jaar is en onze dochter 6 jaar.

Wij gaan ook op de middag lunchen bij Oma thuis zo dat de kleinsten een beetje kunnen rusten.
Daarna foto's en wij gaan enkel eten met de suite en daarna avondfeest met tapas en dessertbuffet.
Onze kindjes blijven zolang het kan en gaan dan slapen bij kennissen.

Groetjes

Tessa
30-11-2012
 Meld misbruik15-11-2010 4:04:20

Wij trouwen pas in 2012 als onze dochter ruim 2 jaar is.Ik heb 2 kinderen uit een eerste huwelijk(nu 10 en 6).Ik betrek hen bij het zoeken naar een zaal en we nemen een limousine als vervoer zodat de kids steeds bij ons kunnen zijn.De uitnodiging zal uit naam van de kinderen gebeuren(kaartje met hun foto en zo).Mijn vriend wordt aan mij "gegeven" door onze dochter en mijn twee eigen kids "geven" mij weg.Na de openingsdans,volgt er een dans met de kindjes.Ik ben ook van plan om mijn 2 oudste mee te nemen als ik een jurk ga kiezen:ze zijn allebei nogal rechtuit rechtaan.Als ik er niet mooi uitzie,zal ik dat direct weten.

davina
6-5-2011
 Meld misbruik18-11-2010 23:36:42

wij trouwen in mei en ons dochtertje is dan juist geen 4jaar, ze gaat mee met ons in de limousine en naar het stadhuis maar wij trouwen niet voor de kerk, s'avonds doet ze de receptie mee maar erna gaat ze naar huis samen met de babysit die ze kent en die al vanaf het begin van de dag aanwezig gaat zijn, zo is dat voor ons ook gemakkelijk want als je foto's enzo moet doen en je moet naar een kleuter kijken dan ben je niet op u gemak. en haar op het avondfeest laten zie ik niet zitten want ze word dan moe en lastig zoals de meeste kindjes zeker;

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik16-1-2011 0:13:26

Alles hangt inderdaad af van de leeftijd van de kindjes. Wij vormen een nieuw samengesteld gezin met een zoontje van mezelf en dochter van mijn aanstaande die allebei 10 jaar gaan zijn als we trouwen in mei 2012. Er is ook nog een gehandicapte zoon van mijn ventje die dan 15 gaat zijn maar die hoort er zeker ook bij. Wij betrekken de 2 jongste ook zoveel mogelijk bij de voorbereiding. Zo heeft mijn stiefdochtertje me duidelijk te kennen gegeven dat ze me niet graag in een kleurtje ziet trouwen want ze wil zelf ook een wit prinsesje zijn, dus da's een dillema minder (wit dus). Mijn zoon vindt het dan weer leuk dat hij die dag met zijn stiefbroer mag rijden in de suite met de rolwagen (voor hem heel belangrijk). Het wordt wel een alternatief huwelijk. Eerst naar het gemeentehuis en dan naar een feestzaal waar we ook in de motoclub zitten voor een alternatieve ceremonie in de tuin en aansluitend uitgebreidde receptie voor zo'n 150 genodigden. Er wordt ook voorzien voor de kids, maar weet nog niet helemaal wat. Ik denk een hoekje met kinderspeelgoed of waar ze rustig eventjes kunnen bekomen met een boekje en verder hebben kindjes niet zoveel nodig hoor. Geef ze bevoorbeeld een belleblaas als bedankje en laat ze naar hartelust blazen. Gegarandeerd mooie foto's. 's Avonds gaan we wel in beperkte kring verder zonder de kindjes. Die gaan dan respectievelijk terug naar de papa of mama en de oudste naar de instelling waar hij verblijft. We hebben ook een chauffeur die met ons aangepast bestelbusje gaat rijden (voor de gehandicapte zoon) en daar kunnen dan ook nog 5 andere kindjes in mee. Zo hebben ze hun eigen ceremoniewagen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...