Nu Online
Momenteel zijn er 631 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schieting - poeder

14-11-2010 21:25:41
We trouwen binnen 2 weken. De voorbereidingen voor de trouw lopen gepland. Alleen voor de schieting die we nu vrijdag houden is er een probleem. Ik heb een kanon, maar vind nergens poeder. Blijkbaar kan dit niet meer in de apotheek verkocht worden. Heeft iemand een idee waar ik eraan zou kunnen geraken in de streek van Eeklo. Of wat een mogelijk alternatief is voor een schieting.
Dringend hulp gezocht

steven
26-11-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 4600

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik15-11-2010 10:05:07

Ik weet niet waar je zo'n poeder kan kopen... Wijzelf gaan een kanon van een fruitboer halen, dat werkt op gas en laat zelf schoten los op ingestelde tijd. Is een pak veiliger dan het klassieke kanon, want daar zijn al veel ongelukken mee gebeurd...
Ik wou eventueel wel een kleine hoeveelheid van dat poeder om te laten branden in de straat (hartje met onze eerste letter van voornaam), maar dan zal ik dan idee moeten laten als je inderdaad nergens dat poeder nog kan kopen.....

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-11-2010 18:52:24

Dat poeder kan je wel nog kopen, hoor! Maar dat is geen kant-en-klaar poeder, hé! Dat is een mengeling van 2 stoffen. Als ik het niet mis voor heb, natriumcarbonaat en een soort sproeistoffen - zwavel - die je bij 'den Boerenbond' (AVEVE) kunt kopen. Als mijn man thuis is, vraag ik de juiste benaming!
Wat wel zo is, is dat het échte product waar je gigantisch luide knallen mee kunt produceren uit de handel is genomen...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-11-2010 20:15:30

Mijn man zegt net dat je bicarbonaat moet zoeken van 90% (en die vind je niet zo gauw meer). Bicarbonaat van 60% is gemakkelijker te vinden, maar dat maakt dus veel minder luide knallen.

bert

Meld misbruik4-5-2011 16:33:58

bert

Meld misbruik4-5-2011 16:35:49

zwavel kan ik inderdaad ook terugvinden bij aveve
nu het bicarbonaat waar kan je dat vinden?
of het betere kaliumchloraat?
voor een tekening op het straat te branden heb je daarvoor ook beide poeders nodig?
wij zouen 147 mei ons schieting willen houden en hebben enkel een kanon (ouderwetse stijl met hamer) en zwavel

shirley

Meld misbruik28-6-2011 18:49:10

wij zitten van weekend ook met een schieting toe wij trouwden in 2008 konden we er nog aan graken maar nu vind ik nergens geen meer zouden jullie weten waar ik nog kan vinden?

Katrien
29-6-2012
 Meld misbruik30-3-2012 21:24:27

waar hebben jullie dan uiteindelijk zo'n kanon gevonden? ik zoek er ook een...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...