Nu Online
Momenteel zijn er 211 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

heeft iedereen something old, something new, ... ?

8-3-2006 12:43:07
Hoi hoi

Ik vroeg me af of iedereen onder jullie volgens het oude gezegde : something old, something new, something borrowed & something blue heeft ?

Ergens wil ik er aan houden aan deze traditie maar langs de andere kant vind ik het onnozel om dingen te kopen net voor dit gezegde ...

Wat denken jullie ?

groetjes

Lien
26/05/06

Lien
26-5-2006
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 411

Veerle
23-9-2006
 Meld misbruik8-3-2006 12:49:18

dag Lien,

something new, heb je al, je kleed.
something old, bv als je je haar opsteekt schuivertje dat je al had gebruiken, of een 'oud' juweeltje aandoen dat je daarvoor al had.
something borrowed, iets dat je van je mama of zussen kan lenen, ik mag de oorbellen van m'n mama indoen die zij voor haar huwelijk inhad.
something blue, waarschijnlijk, meestal, is dit verwerkt in de kousenband.

hopelijk helpt je dit iets verder.

groetjes
veerle
23/09/06

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik8-3-2006 13:11:16

Ik ben er nog niet uit of ik het ga doen of niet.
Maar ik denk eerder van niet.
Vind het nog al dom om speciaal voor zo'n gezegde op bepaalde zaken te letten.

sonja
30-9-2005
 Meld misbruik8-3-2006 13:22:41

Ik moet zeggen dat ik er zeker niet speciaal had opgelet, maar toch had ik ze alle vier.

new: kleed, schoenen, ondergoed, ...
old: had ik al gebruikte schuivertjes, mijn eigen oorringen die ik al enkele jaren heb, ...
borrowed: heb ik een een armband van mijn moeder geleend
blue: zoals de meeste had ik een kousenband met een blauw strikje.

Is dus echt niet moeilijk om de vier te hebben, zonder er speciaal op te letten of het ervoor te doen.

Succes bij jullie voorbereidingen

30.09.05

davida
7-9-2008
 Meld misbruik8-3-2006 15:32:36

hey ik denk niet dat ik daar aan mee doe heb wel een nieuw kleed en een kousenband maar voor de rest kijk ik daar niet achter groetjes

Liselot
1-4-2006
 Meld misbruik9-3-2006 15:28:55

Hey Lien,

Leuk voor de mensen die hieraan meedoen, hoor, maar persoonlijk vind ik het nogal Amerikaans. We zien het altijd in de films en in soaps, maar ik denk echt niet dat dit een traditie van bij ons is. Natuurlijk moet je vooral doen wat je zelf leuk vind!

Liselot

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...