Nu Online
Momenteel zijn er 327 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kapel regio Roeselare - Kortrijk

  18-11-2010 12:31:54
Hallo iedereen!

Wij trouwen volgend jaar op 01/06 en zoeken nog een leuke locatie voor de misviering. De meeste kerken vind ik nogal groot en ook behoorlijk ongezellig, vooral als ze niet vol mensen zit (wat heel waarschijnlijk zal zijn, gezien we op een woensdag trouwen). Heeft iemand van jullie een tip voor een kapel of kleine kerk in de regio van Roeselare of Kortrijk?

Alvast bedankt!!

Charlotte
1-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 2249


Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik18-11-2010 12:59:06

Hey Charlotte,

In Marke is er de kapel van OLV ter Spieghele. Moet maar eens googlen.
Is een oude schuur die nu een kapel is. Heel intiem voor een huwelijk.



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik18-11-2010 15:05:45

Hoi Annelies,

Dank je voor je snelle antwoord :-). We hadden al even bij deze kapel geïnformeerd, maar blijkbaar maken namiddagvieringen voor Hemelvaart het nogal moeilijk om er nog een viering bij te krijgen... Dat is inderdaad wel een heel toffe, intieme locatie! In afwachting van een definitief antwoord van het dekenaat daar, zijn we al even aan het zoeken naar mogelijke alternatieven...



julie
28-5-2011
 Meld misbruik21-11-2010 11:28:16

Hey Charlotte,

Wij trouwen de zaterdag voor jouw huwelijk in de Sint Godelieve kerk in Heule watermolen. Dus niet de grote kerk op de markt van Heule of die aan de spoorweg. Is gelegen in de Watermolenwal.
Is een zeer klein kerkje die er grotendeels uit ziet als een traditionele kerk, maar alles veel kleiner. Ik wou ook een gezellig kerkje en dit voldoet volledig aan mijn wensen.

Je moet maar eens googelen, dan zie je mooie foto's. De stoelen staan nu wel anders dan de foto's op internet. Ze staan traditioneel in rijen naar voor toe met een lange middengang.

Priester Henk is nog een jonge gast die de missen echt zeer persoonlijk maakt. Is altijd goed meegenomen indien je zelf geen priester kent waar je de voorkeur aan geeft.

Veel succes, en indien nog vragen, shoot!

Julie



daphne
27-8-2011
 Meld misbruik21-11-2010 20:21:01

Hallo

Wij hebben ook die zoektocht gehad naar een geschikte kapel. De meeste kerken vinden wij ook veel te groot. Dan even geïnformeerd bij een priester zelf en die deed ons het voorstel om eventueel buiten te trouwen. Nu trouwen wij in het Rosarium van de Basiliek van Dadizele. In Menen op 'het eilandje' is blijkbaar ook een kleinere kerk (ken ik zelf niet) In Oekene is er ook een klein kerkje, dat ik persoonlijk wel gezellig vind. Mss best eens polsen bij de priester van je parochie, die kan je wel enkele voorstellen doen!



daphne
27-8-2011
 Meld misbruik21-11-2010 20:22:47

Aja... En Heule lijkt me ook wel iets! Heb net even op google gekeken.
Je kan ook vragen om in de kapel van een klooster te trouwen.



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik28-11-2010 12:16:57

Hey Julie en Daphne, bedankt voor de tips! We gaan er zeker mee aan de slag...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info