Terug naar overzicht
Hey, Goede topic! :) we zouden volgend jaar ook naar Kenia gaan maar dan in december. Bij pegasus zijn er wel grote honeymoon kortingen, mss daar ook eens gaan luisteren? Groetjes
Hej Karine, wij zijn in juli 2weken naar Kenia geweest en hadden via Jetair het Diamonds Malindi Beach Hotel geboekt. We hebben er wel een relax vakantie van gemaakt en ter plaatse bij de locals een 2daagse safari geboekt (veel goedkoper dan via het hotel en exact hetzelfde). Als je van plan bent om 5 dagen safari te doen, is het mss beter dat je de reis opsplitst en een combinatie via het reisbureau boekt... Het hotel was super: aan de zee met privéstrandje, redelijk klein en daardoor heel gezellig en rustig. De "zusterhotels" ernaast (Tropical Village en de Coconut) waren veel groter met meer volk, maar ook meer activiteiten. Eten was ook heel lekker en de bediening supervriendelijk. Via België wordt er enkel op zondag gevlogen normaal gezien, via NL zijn er 2 vluchten per week dacht ik. Voor ons was Kenia zeker de moeite waard! Groetjes, Gaëtane
Hallo, wij zijn naar buurland Tanzania geweest. Een ervaring om nooit te vergeten. Het zou goedkoper zijn dan Kenia omdat het minder toeristisch is. Mijn man zijn zus woonde daar voor 3 jaar en ze hebben ons het land op een andere manier kunnen tonen. Je kan zelfs een uitstap maken met de boot naar Zanzibar, héél romantisch en toch tof voor enkele dagen. Ook op safari geweest, een echt Afrikaans dorp bezocht, ... je kan zelfs bij je hotel een bbq doen op het strand. Ze dekken dan een privétafeltje met alles erop en eraan. Je kan ook naar de Kilimanjaro (grootste berg van Afrika) Wil je meer weten dan mag je altijd een mailtje sturen ik weet nog wel waar we hebben verbleven (waren allemaal wel heel luxueuse verblijven voor een degelijke prijs)
Mijn vriend is in Kenia geweest en ik moest jullie volgende tip meegeven:als je een safari boekt, kies dan zeker voor het "severin lodge" als 1 van de overnachtingsplaatsen. Zoek maar eens op het internet, je hebt dan een luxueuze tent of suite, écht de moeite !!!
als je het je kan permitterne zou ik toch proberen om een private safari te doen. wij hebben paar jaar geleden combinatie Kenia/zanzibar gedaan en wilden absoluut safari doen maar dan liefst niet met 10 man in een busje waardoor je pech hebt als jij degene bent die in het midden zit. We kozen uiteindelijk voor Finch Hattons en hebben er ELKE SECONDE van genoten ! We boekten dat met Pegasus als ik me goed herinner.
ps : http://www.finchhattons.com/ finch hattons zijn allemaal tenten, je slaapt aan een pool die vol nijlpaarden zit en ze komen je 's avonds halen om je naar het restaurant te begeleiden omdat je temidden van een national park logeert. Je struikelt er ook letterlijk over de giraffen en olifanten. Er liggen krokodillen op de loer op de oever wat fascinerend is om te zien. En 's avonds kan je de hippo's die de pool verlaten om eten te gaan zoeken gade slaan. Wij zijn ook naar een afgebakende zone geweest waar ze de neushoorns proberen te behoeden voor uitsterven, daar zagen we een leeuw die een beest had aangevallen en massa's olifanten maar geen neushoorns. En toen we vertrokken en langs de buitenkant van de omheining terugreden zagen we er plots dan toch eentje, van heel dichtbij bovendien. Ik heb het geluk gehad van heel veel gereisd te hebben maar beestjes zien, dat blijft toch wel altijd de favoriet.