Nu Online
Momenteel zijn er 379 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel spenderen jullie per persoon op een avondfeest?

20-11-2010 22:52:14
Hallo,

We trouwen op 18/06/11 en zijn volop bezig met de voorbereidingen. Nu, kheb een vraagje, hoeveel spenderen jullie per persoon op een avondfeest met eten? Volgens mij is dat zo duur geworden, als ik prijzen vergelijk met vorige jaren (toen mijn broers getrouwd zijn). Alle inlichtingen dus welkom! :-)

Ann

Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 2076

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik20-11-2010 23:05:11

Hey,
Wij doen geen eten, maar doen het volgende:
- Receptie voor 2 uur met fruitsap en cava: rond de 6 euro pp
- Tijden die receptie hapjes: ook rond de 6 euro pp
- Nadien hebben we een drankenforfait van 14 euro pp
- Bruidstaart: 5 euro pp
- Bedankje: 3.5 euro pp

Geen echte maaltijd echt, maar een alternatief omdat wij het anders ook te duur vonden!

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik21-11-2010 0:33:23

Wij hebben een zaal op het oog (we gaan 11 december nog eens kijken met de ouders maar volgens mij komt het in orde) en wij zouden voor :

- receptie met huisaperitief en twee hapjes per persoon, voorgerecht, soep, warm buffet, dessertenbuffet en drank tot 6 uur s morgens (wij beginnen pas namiddag): 65 euro per persoon

- drankje, hapje, dessertenbuffet en drank tot 6 uur smorgens: 27 euro per persoon.

Wij hebben dus twee groepen, de groep met echt eten en zo is echt naaste familie en beste vrienden, ed. De rest zijn andere mensen, gewone vrienden, buren, ed. Hierbij is ook de zaal al (een erg mooie zaal, aparte ontvangstruime, rooksalon, overdekt terras en een kleine tuin) en de bediening, maitre, ed.
Vergeleken met andere zalen vond ik dit echt zeer schappelijk! Overal anders waar ik gezien heb was het toch duurder of kon je geen twee groepen maken waardoor iedereen een volledige menu moest en dat vond ik maar niets.

lindsay
13-5-2011
 Meld misbruik21-11-2010 9:11:39

wij betalen 85 euro voor
receptie met 5 amuses
soepje
warm en koud buffet
dessert buffet(13 soorten)
huwelijkstaart
kaasbuffet
en drank tot einde feest( alle soorten drank en zware bieren,....)

dus ik vind dat het goed meevalt voor wat je allemaal krijgt.

Evelien
2-4-2011
 Meld misbruik21-11-2010 9:37:28

Wij betalen
voor het avondeten: 54 euro/pp
voor drank op avondfeest: 30 euro/pp
Dus per persoon in totaal een 84 euro.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik21-11-2010 10:12:04

Wij betalen 90 eur pp voor:

- Receptie van 1u met schuimwijn, fruitsap, aperitief maison en een 6tal hapjes;
- Voorgerecht;
- Soep;
- Tussengerecht;
- Hoofdgerecht;
- Dessertbuffet met bruidstaart;
- Alle dranken tijdens het eten;
- Alle dranken na het eten tot 4u;

Wij vinden dat dit heel goed meevalt :-) Hebben veel duurdere tegengekomen ;-).

Groetjes,

Evelien

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik21-11-2010 10:18:41

Wij betalen in totaal € 87 pp voor:
- receptie van 1 uur met cava & fruitsap en een zestal hapjes
- voorgerecht, hoofdgerecht, dessert & koffie
- alle dranken tijdens het eten tot einde dansfeest
- frietjes in puntzakjes na middernacht

Groetjes,

Nathalie

Nathalie
14-5-2011
 Meld misbruik21-11-2010 10:59:17

Wij doen ons feest in een parochiezaal en zorgen dus zelf voor een traiteur:
- Aperitief met fruitsap en cava
- Voorgerecht
- Landenbuffet
- Nagerecht
Deze prijs komt op 26 euro per persoon.
De drank kunnen we verkrijgen aan brouwerprijzen.

Maartje
21-5-2011
 Meld misbruik21-11-2010 12:31:45

Wij betalen ongeveer hetzelfde als Evelien, zo rond de 85 à 90 € voor een receptie van 1u met schuimwijn, fruitsap en hapjes; voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht, dessertbuffet en dranken incl. tot het einde van het feest (4u)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik21-11-2010 13:55:20

Wij betaalden op de kop af €80 p.p. voor het avondfeest: receptie van 1u, voorgerecht, soep, hoofdgerecht, dessertenbuffet, drank tot einde feest.
Ik denk niet echt dat trouwfeesten duurder zijn geworden. Toen mijn nonkel zo'n 15 jaar geleden trouwde, hoorde ik mijn grootmoeder toch ook zeggen dat zijn 'een half miljoen oude Belgische franken' kwijt was.
Je moet ook rekenen dat de mensen ook hun prijzen van hun cadeaus aanpassen. Heel wat mensen geven meer dan met het 'oude Belgische geld'.

eline
20-5-2011
 Meld misbruik21-11-2010 14:06:35

amaai, ik vraag me toch soms af hoe sommigen dit kunnen bekostigen
als er zo'n 200 man komt naar een avondfeest ben je soms bijna 20.000 euro kwijt aan eten alleen
hopelijk geeft iedereen dan een dikke enveloppe zodat je er iets voor terugkrijgt :)

er zijn er toch weinigen die nog een feest kunnen geven voor 50 euro of minder he? of ben ik verkeerd? wij zijn onlangs naar mijn neefs trouwfeest geweest en alles was tip top in orde. Er zat zo'n 160 man aan 90 pp. Het was wel een knalfeest, gelukkig maar

wij zijn ook zalen tegengekomen waar de startprijs zowieso 90 euro pp was
en dan zijn het nog zalen die soms verouderd zijn

ik denk dat je soms lang moet zoeken om iets tegen te komen dat past bij je smaak en budget

succes aan iedereen! 

groetjes 

Kim
19-8-2011
 Meld misbruik21-11-2010 15:19:35

Hoi,
wij hebben een goedkope zaal gevonden, zitten dan ook echt in de uithoek van Belgisch Limburg. Voor buffet en drank gedurende 6 uur komt het tussen de 25 en 35 euro per persoon afhankelijk wat je in je buffet wil steken.
Groetjes

chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik21-11-2010 15:40:18

Hey,

Wij hebben ook een zaal vrij van catering genomen, we betalen een kleine 30 euro per persoon alles inclusief, we hebben eeen receptie met een hapje voor de getuige aangezien we terwijl foto's gaan nemen, dan drankreceptie voor de rest, volledig koud buffet, desserten buffet en bruidstaart samen met dranken tot de zaal word uitgekeerd.
Dit lijkt ons ideaal aangezien we met een dikke 200 personen zijn dus!!!
Je kan echt zelf gaan hoe ver je in zoiets wil vind ik, en tenslotte de ambiance maak je toch zelf!!!

Succes nog,
chrisje

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik21-11-2010 17:14:43

Hey

Wij betalen:
- 80 EUR per persoon voor het aperitief en avondmaal in buffetvorm inclusief alle drank tijdens de maaltijd (Domein 't Meersdael)
- 11 EUR per persoon voor alle drank na de maaltijd (Domein 't Meersdael)
- 7 EUR per persoon voor onze huwelijkstaart (Petit Gateau)

Groetjes

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik22-11-2010 8:23:49

in san marco village hebben ze een mooie formule vanaf 58 euro per persoon, wat ik toch redelijk vind voor zo'n mooie zaal.
wij gaan er deze winter eens kijken, wij hebben nog wel veel tijd :-)

succes x x x

Lindy
9-7-2011
 Meld misbruik22-11-2010 9:26:31

Hallo

Wij gaan 60€/persoon betalen.
19u: Receptie met 4 tal hapjes, cava en fruitsap.
20u30: Walking dinner met 4 à 5 gerechten en soepje.
met dranken, wijnen...
23u30: Buffet Koffie en Dessert
Dranken inbegrepen tot 03u ook zware bieren , geen sterke dranken. Je kan ook kiezen om zelf voor de bruidstaart te zorgen en geen dessertbuffet, dan is het 5€/persoon minder.

Dit vind ik heel goed meevallen!

Stephanie
10-6-2011
 Meld misbruik22-11-2010 13:26:43

Wij hebben ook een soort parochiezaal gekozen en werken dan ook met een traiteur. Voor het eten betalen wij geen 30 euro per persoon. Het drinken komt er achteraf wel bij, maar ik hoop stiekem dat ze zich vol genoeg eten dat ze minder drinken :o)

Ik verwacht van de meeste mensen 50 euro per koppel te krijgen dus vind ik ook nt dat ik 50 euro per persoon moet voorzien voor eten...

Genoeg vergelijken en jullie komen er wel uit!
Succes in ieder geval!

fatimma
18-6-2011
 Meld misbruik22-11-2010 15:45:28

Hoi

Wij betalen zo'n 74 euro per persoon
Onze zaal is wel appart aan 27 euro pp (inclusief huur van alle materiaal en dranken voor en na het eten) en traiteur is 47 pp (inclusief water en wijn aan tafel)
dit is onze menu :

Hapjes : 6 stuks per persoon met cava à volonté
Lepeltje met heilbot en zongedroogde tomaat
Bootje met grijze garnaaltjes,tomaat en preischeuten
Bruchetta met scampi,verse ananas enoude Brugse kaas
Belegen kaas omguld met fondant chocolade,komijn en oude porto
Sashimi van rode tonijn
Bruchetta met mozarella,tomaat,italiaanse ham en bascilicum

BBQ-formule :
Zonnevis met ratatouille
Scampies met Griekse roomsaus
Mosseltjes met look
Zalmpapilotte
Spekrolletjes,kalfsworstjes,spare-ribs met honing
Ossehaas(filet puur) met béarnaise
Lamsfilet met graantjesmosterd

Dessertbuffet :
Chocolademousse,rijstpap,tiramisu,crème brulée,bavarois van roodfruit met amaretto,konfituurgebak,mattentaarten,chocoladefontein met roomsoezen,verse fruitsalade. Koffie en wijnen inbegrepen.

Wij vonden dit een schitterende formule en aangezien het buffet is zal er meer dan genoeg zijn voor iedereen en dat is wat wij wilden je gaat naar een trouwfeest om lekker te eten danske te placeren en iets goe te drinken en dat is wat wij gaan geven aan onze familie :)

groetjes
Fatimma

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-11-2010 20:34:12

@eline: Kwestie van het feest zelf te bekostigen: wij hebben alles uit eigen zak betaald (dus geen sponsoring van ouders), maar helemaal aan het einde van de rit hadden wij wel àlles terug in geldcadeaus! We hadden zelfs nog wat 'over'. En met àlles bedoel ik ook àlles: vervoer, feest, fotograaf, uitnodigingen,...

An
23-7-2011
 Meld misbruik27-11-2010 23:40:59

Mja... 60 tot 90 euro per persoon.. als ik deze bedragen hoor vraag ik me af hoe jullie dit allemaal doenl?!? Iedereen moet er natuurlijk een super dag van maken.. maar het bedrag wat je van de genodigden krijgt valt volgens mij toch wel enorm tegen!!! Denk niet dat veel koppels er echt veeeeel aan over gaan houden...

Wij trouwen volgend jaar zomer (23 juli) hebben een gewone feestzaal gevonden waar we alles zelf doen (aankleden, traiteur,.....) . Hebben gekozen voor een lekkere BBQ waar veel keuze is en ook een dessertbuffet (BBQ en dessert voor alle genodigden)...
Moet zeggen dat wij door deze keuze veeeeeeeeeeeel centjes kunnen sparen!!!

Cindy
16-5-2012
 Meld misbruik28-11-2010 22:13:11

Hoi,
Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog niet echt gereageerd. Wij trouwen dan ook pas in mei 2012.
Afgelopen vrijdag zijn we 2 locaties gaan bekijken, en van eentje hebben we de prijs al. Dit valt, als ik bovenstaande zo lees heel erg goed mee. Wij zouden 50€/pp betalen, all in. Zaal, aperief met hapje, uitgebreid buffet met grill, dessertenbuffet dat tot 4u 's nachts blijft staan en aangevuld wordt, en drank (ook zwaardere bieren) inbegrepen!
De andere locatie kon ons enkel de drankenforfait al geven, van de rest moeten we nog een offerte krijgen. De drankenforfait komt al duurder uit dan de prijs van de eerste zaal, all in... Zo zie je maar, er zitten enorme verschillen in de verschillende locaties.

Groetjes,
Cindy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...