Terug naar overzicht
onze ceremoniemeester raadde ons aan om 70 boekjes te voorzien. wij zijn met ongeveer 35 man die na de viering doorgaan naar de zaal. die mensen zullen dan vast en zeker in de mis zijn en dan voorziet hij nog de helft voor de mensen die gewoon graag willen komen
Wij trouwden op een vrijdag en hadden 150 boekjes. Daarvan hadden we er nog een 20 over. Wij hadden véél mensen die naar de kerk kwamen, maar daarvan waren er ook veel niet uitgenodigd op het feest (dus daar kan je je niet echt op baseren). Zo waren er heel wat kindjes uit mijn klas (ik ben juf) met hun ouders, buren van mijn ouders, collega's van mijn ouders, verre kennissen, enkele mensen uit de buurt die niks anders te doen hebben dan naar trouwmissen te gaan,...
Wij trouwden ook op een vrijdag, hadden 120 boekjes en hebben er nog ongeveer 25 over. Er waren heel wat mensen die niet op het feest waren uitgenodigd, maar er toch wilden bij zijn (vb grootouders van onze bruidskindjes).
Wij hebben 135 man op het avondfeest, en daartegenover staan 100 misboekjes. We hebben een kleine kerk, dus ik ga de boekjes op de stoelen leggen, en de rijen meer achteraan, daar leg ik 1 boekje per 2 stoelen.