Nu Online
Momenteel zijn er 409 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dessertbuffet of Bruidstaart?

22-11-2010 9:46:28
Hallo
Wij hebben onze feestzaal vastgelegd met bijpassende formule, enkel twijfelen wij nog of we voor het buffet gaan (fruit, chocomouse etc...) of voor een bruidstaart.
Iemand ervaring mee? Mijn gedacht, huwelijk zonder bruidstaart is raar?
Als we zelf voor onze taart zorgen en zij geen buffet moeten geven, kost dit een 5€/persoon minder, daar heb je toch wel een mooie taart voor per persoon?

Lindy
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1280

Sofie
13-6-2011
 Meld misbruik22-11-2010 9:51:22

Wij hebben een dessertenbuffet genomen en een bruidstaart...
Bruistaart moet er zowiezo bijzijn volgens mij , maar enkel bruidstaart vond ik ook een beetje weinig. daamee dat wij beide hebben genmen!

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik22-11-2010 9:56:05

Wij nemen het beide :)

Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik22-11-2010 10:02:06

Wij nemen een bruidstaart en nadien een kaasplank!

Lindy
9-7-2011
 Meld misbruik22-11-2010 10:42:33

Ok, is ook een idee allebei. Ik had er ook al aan gedacht maar...
Nemen jullie dan de bruidstaart echt op het exacte aantal genodigden? Als je buffet geeft en dan nog eens een groot stuk taart... denk ik toch te veel?

Bedankt!

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik22-11-2010 12:07:38

wij hebben dessertenbuffet en een pronkstuk met 2 duifjes in vanilleijs die we dan aansnijden,

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik22-11-2010 12:17:01

Bij onze zaal voorzien ze standaard een dessertenbuffet en daarbij voorzien ze een klein "huwelijkstaartje" om aan te snijden, om zo buffet te openen.
Uiteindelijk hebben wij geopteerd voor enkel een grote ijstaart, puur budgettair, kost ons per persoon 7 euro minder. Normaal kostte bij ons dessertenbuffet 15 euro per persoon, ijstaart kost nu dus 8 euro per persoon.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-11-2010 12:41:45

Wij hebben ook beide :-) De zaal bepaalt het formaat van de bruidstaart, zij hebben daar ervaring mee dusja :-) Zij verzorgen zowel het buffet als de taart dus ze zullen er wel rekening mee houden dat niet iedereen nog een groot stuk taart zal nemen. Misschien ook bij jullie zaal eens navragen?

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik22-11-2010 13:09:30

Wij hebben enkel een bruidstaart. Het buffet kostte ook teveel voor ons. Wij hebben op de site van de taartenfee gevraagd naar iemand die bruidstaarten maakt. Dit zijn mensen die dit allemaal in hun vrije tijd doen. We hebben iemand gevonden bij ons in de buurt en ze vraagt voor de taart 4 euro per persoon en er is ook eerst een proefsessie enzo.

Greet
15-7-2011
 Meld misbruik22-11-2010 14:12:48

Hoi!

Ook wij doen beide: de feestzaal zorgt voor buffet aan 11euro per persoon en een bruidstaart aan 4 euro per persoon. Ik had wel al es bij onze bakker geïnformeerd en zij maken een bruidstaart (ijs) voor 2,75euro per persoon. Ze raden idd aan om de taart voor minder personen te nemen dan dat er gasten zijn.
Succes met de beslissing!
Groetjes
Greet

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik22-11-2010 14:28:44

Hey,

Wij doen waarschijnlijk enkel dessertenbuffet.
Het dessertenbuffet kost 7euro/persoon. De huwelijkstaart ook.
Wij kunnen ons niet permitteren om plots 14euro/persoon bij te betalen.

Als we het konden, dan zou ik beide doen.

Want ik wou echt wel die bruidstaart :(!
Maar ik heb geluk... wij hebben twee feesten. De week erna is de dessert een bruidstaart :) :)

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik22-11-2010 16:09:02

Wij gaan ook voor beide. Bij de formule die wij willen nemen heeft zowel de taart als het buffet in het budget opgenomen.

Sofie
13-6-2011
 Meld misbruik22-11-2010 16:15:48

Het dessetenbuffet is bij ons zeer uigebreid... De feestzaal heeft ons aangeraden om geen grote bruidtaart te nemen... Slechts voor 1/3 van de genodignden... Is toch meer voor de show natuurlijk en de meeste mensen nemen toch iets van het buffet dus ... :-)

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik22-11-2010 17:39:09

Wij gaan waarschijnlijk op de receptie een bruidstaart doen (zelf maken want ik vind dat leuk haha!)
Een bruidstaart zou in onze zaal 7,5 euro extra kosten, dat is toch wel iets te veel voor 150 mensen :s
Maar nu denk ik: misschien kunnen we ook wel een pronkstuk doen dat we kunnen aansnijden :) Whaa, zo'n moeilijke keuze!

Als het aan mij lag zou ik allebei doen, maar de verloofde ziet dat niet zo zitten... Hij redeneert 'voor 7,5 euro heb je al een taart voor 8 mensen dus wil ik niet 7,5 voor 1 mens betalen'. En ik vrees dat hij toch wel nogal gelijk heeft daar in :)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-11-2010 20:21:13

Wij hadden ook beide, maar hadden wel voor ijstaart gekozen, omdat dat toch iets luchtiger is dan biscuit met marsepein en slagroom en zo... Iedereen kreeg sowieso een stukje ijstaart en de rest kon je dan kiezen. Was héél leuk én lekker! En het voordeel is ook: een dessertenbuffet kan je zowat de hele avond en nacht laten staan! Als er iemand nog een 'hongerke' krijgt, kan hij / zij altijd nog iets nemen. Maar bij een bruidstaart is op = op!

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik22-11-2010 22:08:41

Wij nemen enkel de uitgebreide versie van het dessertenbuffet met 14 soorten patisserie, ijcreem, chocomousse, chocolade fontein....... en de bruidsdstaart hebben we achterwege gelaten, je ziet dat op ieder trouwfeest en op de duur vind ik dat niet meer zo spectaculair.....bovendien zijn er vele zalen waar de bruidstaart eigenlijk niet mooi is ook

dorien
9-7-2011
 Meld misbruik23-11-2010 10:25:53

Dag lindy,

Wij nemen geen bruidstaart maar wel een uitgebreide dessertbuffet.
Je ziet op veel feesten waar beide aanwezig zijn dat veel dessert word gegeten en nadien er veel overblijft van een mooie (dure) taart.
Zonde als je veel moet weggooien en er toch voor moet betalen.

nog veel succes met je voorbereidingen.

Lindy
9-7-2011
 Meld misbruik23-11-2010 11:02:38

Hey

Dank je wel allemaal!
Ik denk dat ik ook ga kijken voor de ijstaart, is tenslotte ook heel warm (normaal gezien toch), dus denk dat een stukje ijstaart wel aangenaam zal zijn. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het dessertbuffet inhoudt... zal ik idd nog eens moeten navragen.

Bedankt!

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik24-11-2010 8:40:28

Wij gaan bij aankomst in het restaurant eerst aan de champagne met bruidstaart, dan een uur/anderhalf uur later aan tafel met als dessert een dessert-etagiere per tafel waarop zowel zoetigheden als kaas wordt gepresenteerd. Zo heeft ieder iets naar zijn smaak.

lizzy
20-5-2011
 Meld misbruik26-11-2010 9:21:56

Hoi Lindy,

Wij wilden eerst ook geen bruidstaart doen aangezien wij s'avonds een drie-gangenmenu hebben, maar vinden toch het aansnij moment en de traditie die er omheen hangt wel heel belangrijk. En wij hebben de volgende oplossing bedacht, wij gaan namelijk tussen de gemeentehuis en kerk in de fotoschoot doen. Wij brengen dan de daggasten onder in een cafe wat dicht bij de kerk ligt en snijden dan zelf de bruidstaart aan en gaan dan naar de fotoshoot terwijl de daggasten ondertussen gewoon drankjes kunnen nuttigen. Wij hebben hiervoor gekozen zodat de daggasten niet ruim 2 uur achter elkaar zich (gemeentehuis en kerk) moeten concentreren, maar even een rust moment + wat te drinken hebben voordat de kerk begint.

Groetjes Lizzy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...