Terug naar overzicht
Hallo Alles hangt af van wat de feestzaal ter beschikking heeft. Wij kunnen ronde tafels maken tot 12 man. Ik zal er ook hebben van 10 man. SAb
Hey, Ons hebben ze afgeraden om ronde tafels van 12 man te nemen. Niet zozeer omdat het dan wat krap wordt (de tafels zijn er meestal wel op voorzien en zijn dan ook wat groter dan tafels voor 10 man) maar gewoon omdat dat echt enorme tafels zijn dan en de mensen een paar meter van elkaar zitten (diagonaal gezien dan). Het is niet meer echt gezellig dan en met het rumoer van andere tafels kan je de mensen recht tegenover jou dan niet meer verstaan. Wij hebben zo'n tafel van 12 man vervolgens zelf ook eens gedekt zien staan en inderdaad, ze zijn enorm! Ik zou dus voor 10 man gaan, als jouw planning het toelaat :-). Groetjes, Evelien
Wij hadden ook een ronde tafel van 10 personen. Groetjes, Kathleen
Normaal gezien heeft een feestzaal ronde tafels in verschillende maten en kan je dus een grotere tafel vragen als er toch personen moeten aanzitten. Hebben ze die niet, dan kan 12 soms inderdaad wat krap zijn, maar sommige mensen vinden het leuker om met 12 bij elkaar te zitten dan dat je enkele mensen aan een andere tafel moet zetten (bvb een groep vrienden). Het hangt er dus ook vanaf wie je aan die tafel moet krijgen... Een tafel van 8 à 10 personen is sowieso gezelliger dan één van 12 of meer. Hoe meer kleinere tafels je kan samenstellen, hoe beter dus. Als je toch echt een tafel van 12 nodig hebt omdat er anders 2 mensen "uit de boot" vallen, denk dan per 1/4 van de tafel na wie je bij elkaar kan zetten, zodat de mensen toch de mogelijkheid hebben om zowel links als rechts gemakkelijk een gesprek te voeren. (Ervaring door zelf in een feestzaal gewerkt te hebben... Moet het in september zelf nog zien klaar te spelen hoor!) Moeilijk he, die tafelindeling... ;-)
Onze tafels zijn sowieso standaard voor 12 man uitgerustdacht ik. Hopelijk niet té groot dus …
Wij kozen ervoor om aan de ronde tafels in onze feestzaal maar 8 personen te plaatsen om het iedereen echt comfortabel te maken en we kozen rechte tafels voor de groepen van 12 personen. De ovalen tafels waren voor max. 10 personen (comfortabel). Het hangt er inderdaad allemaal van af hoe groot (diameter) ze zijn. Bij de ondertekening van onze bestelbon zaten we met de eigenaar aan zo'n ronde tafel met 8 stoelen errond en wij vonden het zo beter dan met 10. Ik zou zeggen : vraag het gewoon eens bij jullie feestzaal om de ronde tafels te mogen zien en probeer het zelf uit, dan ben je zeker.
Ons hebben ze in onze feestzaal ook afgeraden om ronde tafels groter dan 10 personen te nemen, hoewel ze er wel voor 12 personen hebben, omdat de afstand dan inderdaad erg groot wordt met de personen tegenover je en dan is het minder gezellig en moeilijker babbelen als er wat rumoer en muziek is. Wij gaan het dus vermijden en de gasten proberen per 6, 8 of 10 zetten. Succes!
De meeste waren tafels van 10, maar er waren er ook van 12... Soms kan je niet anders... Je kan toch moeilijk één koppel uit een vriendengroep aan een andere tafel zetten? Ik zie dat je pas in juli trouwt, dan zou ik me daar nu nog geen zorgen om maken. Doe dat pas als je de bevestigingen van je gasten in handen hebt. Dan kan je écht aan het werk om iedereen 'in het plaatje te doen passen' van je tafelschikking.