Terug naar overzicht
Je kan dan wel niet genieten van een korting op je reis...
Je kan misschien een klein reisje/tripje boeken voor je huwelijk en de echte huwelijksreis later? Wij gaan vlak na onze trouw in mei wellicht een weekje Turkije all in doen (hotel waar we onze 1e vakantie samen geweest zijn, ongeveer 1000 EUR in totaal) maar de echte huwelijksreis zal waarschijnlijk in oktober/november pas zijn.
Ik zou hier niet voor kiezen omdat je de weken voor je huwelijk allicht nog heel wat te regelen hebt (enfin, zo gaat dat bij ons toch zijn ...). Een huwelijk brengt toch wat stress mee, dus ik zou voor mijn huwelijk ook niet echt kunnen genieten van mijn vakantie omdat ik de hele tijd zou denken "ik moet dit en dat nog doen als ik terug ben". Een huwelijksreis vangt ook een beetje het zwarte gat op na een huwelijk. Een (welness)weekendje een week voor het huwelijk zou ik dan wel weer zien zitten :-)
Hey,Ik ga hier waarschijnlijk het meest gekke antwoord op hebben haha. Mijn vriend & ik wachten met seks tot het huwelijk dus wij gaan pas na ons huwelijk op honeymoon :) Wij zijn allebei protestants christen. Jullie hebben zo te zien allemaal een ver land uitgekozen zalig!
Idem hier als Daphne :)(grappig, ik had het dus toch juist in de mail!!)
Misschien een goed idee om nog even volledig te ontspannen voor de grote dag. Hou er wel rekening mee dat de laatste weken hectisch zullen worden. Alles klaarzetten, afhalen, ...Aan de andere kant is de huwelijksreis een "verlengstuk" van het feest. ...
Hoi, wij maken een paar maanden voor ons huwelijk een mooie reis (Peru), dat plan lag al vast voordat we gingen trouwen, vandaar dat we het zo gelaten hebben. maar een paar dagen voor onze trouw pas terugkeren, dat zou ik precies niet zien zitten!- de laatste weken worden nog wel hectisch, want een aantal dingen bv tafelschikking kan je gewoon niet langer op voorhand doen- als je een bestemming een eind weg kiest, zit je misschien nog met jetlag tegen je trouw, lijkt me iets dat je kan missen- reizen kan heel leuk zijn, maar volgens mij ook best vermoeiend. en ik zou op mijn trouwdag juist héél wakker willen zijn :D- wie weet loopt er iets mis met je vervoer - staking, vulkaanuitbarsting, ... - waardoor je niet op tijd of maar op het nippertje terug geraakt. Of krijg je je bagage niet aan. Of kom je thuis met een rare diarree van het plaatselijke eten. Alleszins, dat zou stress geven die je kan missen!
Volledig eens met hierboven. Nog een aanvullend iets: als je een warm land kiest en bruin (hopelijk niet rood!) gebrand bent, zullen ook je 'bandjes' van de badpak / bikini en zo erin staan... Niet steeds zo leuk als het andere bandjes zijn dan je kleed.
veronique, ze kunnen ook een naturisten vakantie boeken he, dan zijn er geen bandjes!
Hey Ik vond het juist leuk om op de huwelijksreis mister en mss X genoemd te worden. Je kan samen als man en vrouw voor de eerste keer op reis en je kan genieten van al het harde werk van voorbereiden en terugzien op een hopelijk, zalige trouwdag. Het breekt ook wel dat zwarte gat gevoel. Na onze trouwdag hadden we nog een week voor we vertrokken. Je kan dus nog uitzien naar nog meer leuks... en anders is de dag gedaan en nadien terug gaan werken, is minder leuk denk ik. Hangt natuurlijk van persoon tot persoon af of je hier belang aan hecht! Wat je ook kiest, geniet alvast van de reis en natuurlijk van die fantastische trouwdag!! Groetjes,Laura
@jeff: Ja! Haha! Daar had ik nog niet aan gedacht!!! Wie weet... :p